Η παραγωγή βιώσιμων αεροπορικών καυσίμων (SAF) διπλασιάστηκε το 2023, ωστόσο πρέπει να γίνουν περισσότερα προκειμένου η αεροπορική βιομηχανία να φτάσει τον καθαρό μηδενικό στόχο του 2050. Αυτό αναφέρει σε ανακοίνωση της η Διεθνής Ένωση Αεροπορικών Μεταφορών (ΙΑΤΑ).
Σύμφωνα με εκτιμήσεις της IATA οι όγκοι SAF το 2023 έφτασαν τα 600 εκατ. λίτρα (0,5 μετρικοί τόνοι) – διπλάσιο από τα 300 εκατ. λίτρα που παρήχθησαν το 2022. Αντιπροσώπευαν μόλις το 3% όλων των παραγόμενων ανανεώσιμων καυσίμων, με το 97% της παραγωγής ανανεώσιμων καυσίμων να πηγαίνει σε άλλους τομείς.
Τριπλάσια παραγωγή το 2024
Το 2024, η παραγωγή SAF αναμένεται να τριπλασιαστεί στα 1,875 δισ. λίτρα, αντιπροσωπεύοντας το 0,53% των αναγκών σε καύσιμα της αεροπορίας και το 6% της χωρητικότητας ανανεώσιμων καυσίμων, σύμφωνα με στοιχεία της IATA.
Οι εκτιμήσεις της ΙΑΤΑ κυκλοφόρησαν καθώς η ένωση ανέφερε τη συνεχιζόμενη ανάκαμψη της παγκόσμιας ζήτησης αέρα τον Οκτώβριο, με την κίνηση (μετρούμενη σε επιβατικά χιλιόμετρα εσόδων) να φτάνει το 98,2% των επιπέδων πριν από την Covid.
Ο Διεθνής Οργανισμός Πολιτικής Αεροπορίας συμφώνησε πρόσφατα ένα παγκόσμιο πλαίσιο για την προώθηση της παραγωγής SAF προκειμένου να μειωθούν οι εκπομπές CO2 από τον τομέα των αερομεταφορών κατά 5% έως το 2030. Για να επιτευχθεί αυτό το επίπεδο, η IATA εκτιμά ότι πρέπει να παραχθούν περίπου 17,5 δισεκατομμύρια λίτρα SAF.
Η IATA επιμένει ότι οι κυβερνήσεις πρέπει να καθορίσουν ένα πλαίσιο πολιτικής που να προωθεί τις επενδύσεις σε νέες οδούς παραγωγής SAF, να εστιάζει τους ενδιαφερόμενους στην περιφερειακή διαφοροποίηση της πρώτης ύλης για την παραγωγή SAF και να παρέχει κίνητρα στους παραγωγούς ανανεώσιμων καυσίμων να διαθέσουν περισσότερο από την παραγωγή τους στα αειφόρα αεροπορικά καύσιμα.
Κίνητρα από τις κυβερνήσεις
Περίπου το 86% των ταξιδιωτών σε μια πρόσφατη έρευνα της IATA συμφώνησαν ότι οι κυβερνήσεις θα πρέπει να παρέχουν κίνητρα παραγωγής στις αεροπορικές εταιρείες ώστε να μπορούν να έχουν πρόσβαση στο SAF.
Η πλειοψηφία (86%) συμφώνησε επίσης ότι θα πρέπει να αποτελεί προτεραιότητα για τις εταιρείες πετρελαίου να προμηθεύουν SAF σε αεροπορικές εταιρείες.