Οι ταξιδιώτες σε έναν κόσμο μετά τον COVID-19 επικεντρώνονται κυρίως σε δύο πράγματα: την απλοποίηση και την ευκολία, σύμφωνα με την Παγκόσμια Έρευνα Επιβατών 2022 της IATA.

Η έρευνα, βασισμένη σε περισσότερες από 10.000 απαντήσεις από 222 χώρες, αποκάλυψε τις κύριες ανησυχίες των ταξιδιωτών για ταξίδια στην περίοδο μετά την κρίση του COVID-19. Μπορείτε να το δείτε εδώ

Σχεδιασμός και κράτηση ταξιδίου

Οι επιβάτες θέλουν άνεση όταν σχεδιάζουν το ταξίδι τους και όταν επιλέγουν από πού θα αναχωρήσουν. Προτιμούν να πετούν από ένα αεροδρόμιο κοντά στο σπίτι, να έχουν όλες τις επιλογές κράτησης και υπηρεσίες διαθέσιμες σε ένα μόνο μέρος, να πληρώνουν με τον τρόπο πληρωμής που προτιμούν και να αντισταθμίζουν εύκολα τις εκπομπές άνθρακα.

  • Η εγγύτητα στο αεροδρόμιο ήταν η κύρια προτεραιότητα των επιβατών κατά την επιλογή από πού θα πετάξουν (75%). Αυτό ήταν πιο σημαντικό από την τιμή του εισιτηρίου (39%).
  • Οι ταξιδιώτες ήταν ικανοποιημένοι που μπορούσαν να πληρώσουν με την προτιμώμενη μέθοδο πληρωμής που ήταν διαθέσιμη για το 82% των ταξιδιωτών. Η πρόσβαση σε πληροφορίες προγραμματισμού και κρατήσεων σε ένα μόνο μέρος προσδιορίστηκε ως κορυφαία προτεραιότητα.
  • Το 18% των επιβατών είπε ότι αντιστάθμισε τις εκπομπές άνθρακα, ο κύριος λόγος που αναφέρθηκε από εκείνους που δεν το έκαναν ήταν ότι δεν γνώριζαν την επιλογή (36%).

Διευκόλυνση ταξιδιού

Οι περισσότεροι ταξιδιώτες είναι πρόθυμοι να μοιραστούν τις πληροφορίες μετανάστευσης για πιο βολική επεξεργασία.

  • Το 37% των ταξιδιωτών δήλωσαν ότι έχουν αποθαρρυνθεί από το να ταξιδέψουν σε έναν συγκεκριμένο προορισμό λόγω των απαιτήσεων μετανάστευσης. Η πολυπλοκότητα της διαδικασίας επισημάνθηκε ως ο κύριος αποτρεπτικός παράγοντας από το 65% των ταξιδιωτών, το 12% ανέφερε το κόστος και το 8% τον χρόνο.
  • Όπου απαιτείται βίζα, το 66% των ταξιδιωτών θέλει να λάβει βίζα μέσω διαδικτύου πριν από το ταξίδι, το 20% προτιμά να πάει στο προξενείο ή στην πρεσβεία και το 14% στο αεροδρόμιο.
  • Το 83% των ταξιδιωτών δήλωσε ότι θα κοινοποιούσε τις πληροφορίες μετανάστευσης για να επιταχύνει τη διαδικασία άφιξης στο αεροδρόμιο. Αν και αυτό είναι υψηλό, είναι ελαφρώς κάτω από το 88% που καταγράφηκε το 2021.

Διαδικασίες αεροδρομίου

Οι επιβάτες είναι πρόθυμοι να επωφεληθούν από την τεχνολογία και να ξανασκεφτούν τις διαδικασίες για να βελτιώσουν την άνεση της εμπειρίας τους στο αεροδρόμιο και να διαχειριστούν τις αποσκευές τους.

  • Eίναι πρόθυμοι να ολοκληρώσουν τα στοιχεία επεξεργασίας εκτός αεροδρομίου. Το 44% των ταξιδιωτών αναγνώρισε το check-in ως την καλύτερη επιλογή για διεκπεραίωση εκτός αεροδρομίου. Οι διαδικασίες μετανάστευσης ήταν το δεύτερο πιο δημοφιλές «top-pick» με 32%, ακολουθούμενο από τις αποσκευές. Και το 93% των επιβατών ενδιαφέρεται για ένα ειδικό πρόγραμμα για έμπιστους ταξιδιώτες (έλεγχος ιστορικού) για την επίσπευση του ελέγχου ασφαλείας.
  • Οι επιβάτες ενδιαφέρονται για περισσότερες επιλογές διαχείρισης αποσκευών. Το 67% θα ενδιαφερόταν για παραλαβή και παράδοση στο σπίτι και το 73% για επιλογές απομακρυσμένου check-in. Το 80% των επιβατών είπε ότι θα ήταν πιο πιθανό να ελέγξουν μια τσάντα αν μπορούσαν να την παρακολουθήσουν καθ’ όλη τη διάρκεια του ταξιδιού. Και το 50% είπε ότι έχει χρησιμοποιήσει ή θα ενδιαφερόταν να χρησιμοποιήσει μια ηλεκτρονική ετικέτα τσάντας.
  • Τέλος οι ταξιδιώτες βλέπουν αξία της βιομετρικής ταυτοποίησης. Το 75% των επιβατών θέλει να χρησιμοποιεί βιομετρικά δεδομένα αντί για διαβατήρια και κάρτες επιβίβασης. Πάνω από το ένα τρίτο έχουν ήδη δοκιμάσει τη χρήση βιομετρικής ταυτοποίησης στα ταξίδια τους, με ποσοστό ικανοποίησης 88%. Ωστόσο, η προστασία δεδομένων παραμένει ανησυχία για περίπου τους μισούς ταξιδιώτες.