Η ζήτηση αεροπορικών ταξιδιών αυξήθηκε τον περασμένο Αύγουστο κατά 3,8% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους, ανακοίνωσε η Διεθνής Ένωση Αεροπορικών Μεταφορών (IATA).
Κι αυτό ήταν πάνω από την ετήσια αύξηση 3,5% για τον Ιούλιο.

Η χωρητικότητα Αυγούστου (διαθέσιμη χιλιόμετρα ή ASK) αυξήθηκε κατά 3,5%.
Ο συντελεστής φόρτωσης αυξήθηκε κατά 0,3% σε 85,7%, που ήταν ένα νέο μηνιαίο ρεκόρ, καθώς οι αεροπορικές εταιρείες συνέχισαν να μεγιστοποιούν τη χρήση του ενεργητικού.

Η αβεβαιότητα του Brexit και ο εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ-Κίνας

“Ενώ παρατηρήσαμε αύξηση της ζήτησης επιβατών τον Αύγουστο σε σύγκριση με τον Ιούλιο, η ανάπτυξη παραμένει κάτω από τη μακροπρόθεσμη τάση, τόνισε ο Αλεξάντερ Ντε Τζούνιακ, Γενικός Διευθυντής και Διευθύνων Σύμβουλος της IATA.
Και μειώνεται σημαντικά κατά 8,5% περίπου της ετήσιας αύξησης που παρατηρήθηκε κατά την περίοδο 2016 έως το τρίτο τρίμηνο του 2018.
Αυτό αντανακλά τον αντίκτυπο της οικονομικής επιβράδυνσης σε ορισμένες βασικές αγορές. Την αβεβαιότητα σχετικά με την Brexit και τον εμπορικό πόλεμο μεταξύ των ΗΠΑ και της Κίνας.
Παρόλα αυτά, οι αεροπορικές εταιρείες κάνουν μεγάλη δουλειά, συνδυάζοντας την ικανότητα με τη ζήτηση”.

Με τους συντελεστές φόρτωσης επιβατών να φτάνουν στο υψηλότερο επίπεδο του 85,7%, αυτό είναι καλό για τη συνολική απόδοση και το ατομικό αποτύπωμα άνθρακα των επιβατών, πρόσθεσε ο επικεφαλής της IATA.

Διεθνείς αγορές επιβατών

Η διεθνής ζήτηση επιβατών του Αυγούστου αυξήθηκε κατά 3,3% σε σύγκριση με τον Αύγουστο του 2018. Βελτιώθηκε από ετήσια αύξηση 2,8% που σημειώθηκε τον Ιούλιο. Με εξαίρεση τη Λατινική Αμερική, όλες οι περιφέρειες κατέγραψαν αυξήσεις, οι οποίες καθοδήγησαν οι αεροπορικές εταιρείες στην Αφρική.
Η χωρητικότητα ανήλθε σε 2,9% και ο συντελεστής φόρτωσης αυξήθηκε κατά 0,3 της εκατοστιαίας μονάδας στο 85,6%.

Οι Ευρωπαίοι αερομεταφορείς είδαν τον Αύγουστο την ζήτηση στο +3,7% σε ετήσια βάση, εν μέρει κατά +3,6% τον Ιούλιο.
Η χωρητικότητα αυξήθηκε κατά 3,4% και ο συντελεστής φορτίου ανέβηκε κατά 0,2% σε 89,0%, ο οποίος ήταν ο υψηλότερος μεταξύ των περιφερειών.
Η επιβράδυνση της οικονομικής ανάπτυξης σε βασικές αγορές όπως το Ηνωμένο Βασίλειο και η Γερμανία, καθώς και οι αβεβαιότητες και τα διαφορετικά αποτελέσματα επιχειρηματικής εμπιστοσύνης βρίσκονται πίσω από τις πιο ήπιες συνθήκες για τους αερομεταφορείς της ηπείρου.

Η κυκλοφορία των αερογραμμών της Ασίας-Ειρηνικού αυξήθηκε κατά 3,5% σε σύγκριση με την προηγούμενη χρονιά, γεγονός που ήταν επιτάχυνση σε σύγκριση με αύξηση 2,6% τον Ιούλιο.
Ωστόσο, αυτό παραμένει πολύ κάτω από το μακροπρόθεσμο μέσο ρυθμό ανάπτυξης, που κυμαίνεται γύρω στο 6,5%, αντανακλώντας την επιβράδυνση της οικονομικής ανάπτυξης στην Ινδία και την Αυστραλία, καθώς και τον αντίκτυπο των εμπορικών διαφορών.
Η χωρητικότητα αυξήθηκε κατά 3,9% και ο συντελεστής φόρτωσης υποχώρησε 0,4 ποσοστιαία μονάδα στο 82,8%.

Οι αεροπορικές εταιρείες της Μέσης Ανατολής σημείωσαν αύξηση της κυκλοφορίας κατά 2,9% τον Αύγουστο, η οποία ήταν μια αύξηση από αύξηση 1,7% τον Ιούλιο.
Ενώ αυτό ήταν καλύτερο από το μέσο όρο των τελευταίων δώδεκα μηνών, παραμένει πολύ κάτω από τη διψήφια τάση ανάπτυξης των τελευταίων ετών.
Η πτώση της επιχειρηματικής εμπιστοσύνης σε τμήματα της περιοχής, σε συνδυασμό με ορισμένες βασικές αεροπορικές εταιρείες που διέρχονται μια διαδικασία διαρθρωτικών αλλαγών και γεωπολιτικών εντάσεων, είναι οι παράγοντες.
Η χωρητικότητα αυξήθηκε κατά 1,3%, ενώ ο συντελεστής φορτίου αυξήθηκε κατά 1,3 ποσοστιαίες μονάδες σε 82,4%.

Η διεθνής ζήτηση των βορειοαμερικανών μεταφορέων αυξήθηκε κατά 2,5% σε σύγκριση με τον Αύγουστο του προηγούμενου έτους, έναντι αύξησης 1,4% τον Ιούλιο.
Η χωρητικότητα αυξήθηκε κατά 1,3% και ο συντελεστής φόρτωσης αυξήθηκε κατά 1,0 της εκατοστιαίας μονάδας στο 88,3%.
Όπως και με τη Μέση Ανατολή και την Ασία-Ειρηνικό, αυτή η απόδοση αντιπροσωπεύει βελτίωση από τον Ιούλιο. Αλλά παραμένει σχετικά χαμηλά σε σύγκριση με τα μακροπρόθεσμα πρότυπα, πιθανότατα αντανακλώντας τις εμπορικές εντάσεις και επιβράδυνση της παγκόσμιας ζήτησης.

Οι αεροπορικές εταιρείες της Λατινικής Αμερικής παρουσίασαν αύξηση της ζήτησης κατά 2,3% τον Αύγουστο σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα πέρυσι, σε σύγκριση με ετήσια αύξηση 4,0% τον Ιούλιο.
Οι οικονομικές και νομισματικές κρίσεις της Αργεντινής, σε συνδυασμό με τις δύσκολες οικονομικές συνθήκες στη Βραζιλία και το Μεξικό, συνέβαλαν στην υποβαθμισμένη απόδοση.
Η χωρητικότητα μειώθηκε κατά 0,3% και ο συντελεστής φορτίου αυξήθηκε κατά 2,1 ποσοστιαίες μονάδες σε 83,9%.

Η κυκλοφορία των αφρικανικών αεροπορικών εταιρειών σημείωσε αύξηση 4,1% τον Αύγουστο, από 3,2% τον Ιούλιο.
Αυτές οι σταθερές επιδόσεις έρχονται μετά τη δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία της Νότιας Αφρικής – που επέστρεψε στη θετική οικονομική ανάπτυξη το 2ο τρίμηνο του 2019.
Η χωρητικότητα αυξήθηκε κατά 6,1% και ο συντελεστής φόρτωσης μειώθηκε κατά 1,4 ποσοστιαίες μονάδες στο 75,6%.

Εγχώριες αγορές επιβατών

Η ζήτηση για εγχώρια ταξίδια ανέβηκε 4,7% τον Αύγουστο σε σύγκριση με τον Αύγουστο του 2018, αμετάβλητος σε σχέση με τον προηγούμενο μήνα.
Η χωρητικότητα αυξήθηκε κατά 4,6% και ο συντελεστής φόρτωσης αυξήθηκε κατά 0,1 ποσοστιαία μονάδα στο 85,9%.

Η εγχώρια κυκλοφορία των αυστραλιανών αεροπορικών εταιρειών υποχώρησε 0,4% τον Αύγουστο σε σύγκριση με τον Αύγουστο του προηγούμενου έτους. Η οικονομική ανάπτυξη στην Αυστραλία έπεσε στο χαμηλότερο επίπεδο που έχει σημειώσει εδώ και χρόνια κατά το δεύτερο τρίμηνο.

Οι ρωσικές αεροπορικές εταιρείες σημείωσαν αύξηση της εγχώριας κυκλοφορίας κατά 6,0% τον Αύγουστο, από 6,8% τον Ιούλιο και κάτω από τον μακροπρόθεσμο μέσο ρυθμό ανάπτυξης της αγοράς περίπου 10%.