Σύνταξη: tourismtoday.gr

Βραδύτερη ανάπτυξη δείχνουν τον Ιανουάριο του 2022 οι παγκόσμιες αγορές αεροπορικών φορτίων, σύμφωνα με στοιχεία από την Διεθνή Ένωση Αεροπορικών Μεταφορών (IATA).

Οι διακοπές της εφοδιαστικής αλυσίδας, οι περιορισμοί χωρητικότητας και η επιδείνωση των οικονομικών συνθηκών για τον κλάδο περιόρισαν τη ζήτηση.

  • Η παγκόσμια ζήτηση, μετρημένη σε τονοχιλιόμετρα φορτίου (CTKs*), αυξήθηκε κατά 2,7% σε σύγκριση με τον Ιανουάριο του 2021 (3,2% για τις διεθνείς δραστηριότητες).
    Αυτό ήταν σημαντικά χαμηλότερο από την αύξηση 9,3% που παρατηρήθηκε τον Δεκέμβριο του 2021 (1% για τις διεθνείς δραστηριότητες).
  • Η παραγωγική ικανότητα ήταν 11,4% πάνω από τον Ιανουάριο του 2021 (10,8% για διεθνείς δραστηριότητες). Ενώ αυτό είναι σε θετικό έδαφος, σε σύγκριση με τα προ-COVID-19 επίπεδα, η χωρητικότητα παραμένει περιορισμένη, 8,9% κάτω από τα επίπεδα του Ιανουαρίου 2019.
  • Οι διακοπές της εφοδιαστικής αλυσίδας καθώς και η επιδείνωση των οικονομικών συνθηκών για τον κλάδο επιβραδύνουν την ανάπτυξη.
    Αυτές προέκυψαν από ακυρώσεις πτήσεων λόγω ελλείψεων εργατικού δυναμικού, χειμερινών καιρικών συνθηκών και σε μικρότερο βαθμό της ανάπτυξης του 5G στις ΗΠΑ, καθώς και της πολιτικής μηδενικού COVID στην ηπειρωτική Κίνα και το Χονγκ Κονγκ.
  • Ο δείκτης Purchasing Managers’ Index (PMI) που παρακολουθεί παγκόσμιες νέες παραγγελίες εξαγωγών έπεσε κάτω από το όριο των 50 τον Ιανουάριο για πρώτη φορά από τον Αύγουστο του 2020, υποδεικνύοντας ότι η πλειονότητα των ερωτηθέντων επιχειρήσεων ανέφερε πτώση στις νέες παραγγελίες εξαγωγών.
  • Ο παγκόσμιος Δείκτης Υπευθύνων Προμηθειών Χρόνου Παράδοσης Προμηθευτών (PMI) του Ιανουαρίου ήταν στο 37,8. Ενώ οι τιμές κάτω του 50 είναι συνήθως ευνοϊκές για το αεροπορικό φορτίο, υπό τις τρέχουσες συνθήκες υποδηλώνει επιμήκυνση των χρόνων παράδοσης λόγω των σημείων συμφόρησης στον εφοδιασμό.
  • Η αναλογία αποθέματος προς πωλήσεις παραμένει χαμηλή. Αυτό είναι θετικό για το αεροπορικό φορτίο, καθώς σημαίνει ότι οι κατασκευαστές ενδέχεται να στραφούν στο αεροπορικό φορτίο για να καλύψουν γρήγορα τη ζήτηση.

«Η αύξηση της ζήτησης κατά 2,7% τον Ιανουάριο ήταν χαμηλότερη από τις προσδοκίες, μετά το 9,3% που καταγράφηκε τον Δεκέμβριο, δήλωσε ο Willie Walsh, Γενικός Διευθυντής της IATA.

Αυτό πιθανότατα αντανακλά μια στροφή προς τον πιο φυσιολογικό ρυθμό ανάπτυξης 4,9% που αναμένεται για φέτος.

Κοιτάζοντας το μέλλον, ωστόσο, μπορούμε να περιμένουμε ότι οι αγορές φορτίου θα επηρεαστούν από τη σύγκρουση Ρωσίας-Ουκρανίας.

Οι αλλαγές που σχετίζονται με τις κυρώσεις στη μεταποίηση και την οικονομική δραστηριότητα, οι αυξανόμενες τιμές του πετρελαίου και η γεωπολιτική αβεβαιότητα συγκλίνουν.

Η χωρητικότητα αναμένεται να δεχθεί μεγαλύτερη πίεση και τα ποσοστά είναι πιθανό να αυξηθούν. Σε ποιο βαθμό, ωστόσο, είναι ακόμη πολύ νωρίς για προβλέψεις».