Η παγκόσμια ζήτηση αεροπορικών ταξιδιών ξεπέρασε το 99% των επιπέδων πριν από την πανδημία του 2019 τον Νοέμβριο, αποκαλύπτουν νέα στοιχεία της Iata.

Η διεθνής κίνηση αυξήθηκε 26,4% σε σύγκριση με τον Νοέμβριο του 2022, με την περιοχή Ασίας-Ειρηνικού να συνεχίζει να παρουσιάζει την ισχυρότερη ανάκαμψη από έτος σε έτος με 63,8%. Όλες οι περιφέρειες παρουσίασαν βελτίωση σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος.

Οι εγχώριες μεταφορές αυξήθηκαν κατά 34,8% σε ετήσια βάση για να κλείσουν τον μήνα 6,7% πάνω από το επίπεδο του Νοεμβρίου 2019.

Η ανάπτυξη ήταν ιδιαίτερα έντονη στην Κίνα (+272%) καθώς ανέκαμψε από τους ταξιδιωτικούς περιορισμούς Covid που ίσχυαν ακόμη πριν από ένα χρόνο.

Τα ταξίδια εσωτερικού στις ΗΠΑ, επωφελούμενα από την ισχυρή ζήτηση για τις γιορτές των Ευχαριστιών, έφτασαν σε νέο υψηλό, αυξάνοντας κατά 9,1% τον Νοέμβριο του 2019.

Ο γενικός διευθυντής της Iata, Willie Walsh, δήλωσε:

«Προχωράμε όλο και πιο κοντά στο να ξεπεράσουμε το έτος αιχμής του 2019 για τα αεροπορικά ταξίδια.

«Οι αντίξοοι οικονομικοί άνεμοι δεν αποτρέπουν τους ανθρώπους από το να Ταξιδέψουν.

«Τα διεθνή ταξίδια παραμένουν 5,5% κάτω από τα προ πανδημίας επίπεδα, αλλά αυτό το χάσμα κλείνει γρήγορα. Και οι εγχώριες αγορές είναι συνεχώς πάνω από τα προ-πανδημικά επίπεδά τους από τον Απρίλιο».

Και πρόσθεσε: «Η ταχεία ανάκαμψη της αεροπορίας από τον Covid δείχνει πόσο σημαντική είναι η πτήση για τους ανθρώπους και τις επιχειρήσεις.

«Παράλληλα με την ανάκαμψη της αεροπορίας, οι κυβερνήσεις αναγνώρισαν την επείγουσα ανάγκη μετάβασης από τα καύσιμα αεριωθουμένων στο Βιώσιμο Καύσιμο Αεροπορίας (SAF) για την απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές της αεροπορίας.

Η τρίτη διάσκεψη για τα εναλλακτικά καύσιμα της αεροπορίας τον Νοέμβριο είδε τις κυβερνήσεις να συμφωνούν ότι θα πρέπει να δούμε εξοικονόμηση άνθρακα 5% έως το 2030 από το SAF.

«Δόθηκε συνέχεια στο COP28 τον Δεκέμβριο, όπου οι κυβερνήσεις συμφώνησαν ότι χρειαζόμαστε μια ευρεία μετάβαση από τα ορυκτά καύσιμα για να αποφύγουμε τις χειρότερες επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής».

Ο Walsh είπε: «Επομένως, προσβλέπουμε στο 2024 να είναι το έτος κατά το οποίο οι κυβερνήσεις θα δώσουν συνέχεια στις δικές τους δηλώσεις και θα παράσχουν επιτέλους ολοκληρωμένα μέτρα πολιτικής για την παροχή κινήτρων για την ταχεία κλιμάκωση της παραγωγής SAF»