Η ibis, η πιο γνωστή παγκοσμίως αλυσίδα οικονομικών ξενοδοχείων, παρουσίασε την πρώτη παγκόσμια έκθεση για τις ταξιδιωτικές τάσεις το 2025, σε συνεργασία με την Globetrender.
Η έκθεση, η οποία παρουσιάστηκε ταυτόχρονα με τη νέα καμπάνια Go get it της επωνυμίας, πραγματοποιήθηκε σε δείγμα 9.000 καταναλωτών σε οκτώ βασικές αγορές – Ηνωμένο Βασίλειο, ΗΠΑ, Βραζιλία, Γαλλία, Γερμανία, Ινδία, Αυστραλία και Κίνα.
Σε μια εποχή όπου η επιθυμία για εξερεύνηση του κόσμου είναι ισχυρότερη από ποτέ, η έκθεση της ibis, προσφέρει πληροφορίες για 10 βασικές ταξιδιωτικές τάσεις για το 2025, καθεμία από τις οποίες διαμορφώνει τη βιομηχανία και τον ταξιδιώτη.
Τα στοιχεία της ibis διερευνούν τον αντίκτυπο των μέσων κοινωνικής δικτύωσης στα ταξίδια, αποκαλύπτοντας ότι το 25% των ταξιδιωτών «θα έκλεινε μόνο διακοπές που έχει δει στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης» – ένα ποσοστό που αυξάνεται στο 39% για τη γενιά Y/Z.
Σε παγκόσμιο επίπεδο, το κόστος εξακολουθεί να είναι ο κύριος παράγοντας, 44%, των ταξιδιωτών που επηρεάζει την επιλογή του προορισμού, ακολουθούμενο από το περιβάλλον (42%) και τις καιρικές συνθήκες 33% των ανθρώπων.
10 ταξιδιωτικές τάσεις που διαμορφώνουν τον τρόπο με τον οποίο η γενιά Z/Y θα ταξιδεύει το 2025
- TikTok: Οι ταξιδιώτες της γενιάς Z αναζητούν προορισμούς που είτε έχουν γίνει viral στο TikTok, είτε είναι λιγότερο δημοφιλείς.To 17% των ταξιδιωτών αναφέρει το TikTok ως κύρια πηγή έμπνευσης όταν επιλέγουν προορισμούς για να ταξιδέψουν, έναντι 27% που δίνουν προτεραιότητα στο Instagram.
- City Hopping: Η έννοια του city break επεκτείνεται. Αντί να περιορίζονται σε έναν μόνο αστικό προορισμό, οι ταξιδιώτες από το 2025 και μετά θα συνδυάζουν όλο και περισσότερες πόλεις σε ένα ταξίδι. Το 26% δήλωσε ότι σχεδιάζει να επισκεφθεί δύο ή περισσότερες πόλεις σε μία απόδραση ταξίδια το 2025
- Gig Tripping: Οι νεότερες γενιές επιλέγουν τον προορισμό των διακοπών τους με βάση συγκεκριμένα μουσικά φεστιβάλ ή εκδηλώσεις. Το 48% των ταξιδιωτών της γενιάς Z/Y δηλώνει ότι «η εμπειρία είναι πιο σημαντική.
- Σαφάρι στο στάδιο: Ο ενθουσιασμός των ζωντανών αθλημάτων γίνεται βασικός κινητήριος μοχλός για τα ταξίδια, και η Gen Z και οι Millennials σχεδιάζουν ταξίδια γύρω από μεγάλα αθλητικά γεγονότα ή για να επισκεφθούν εμβληματικά στάδια και αρένες. Το 13% της γενιάς Y/Z θέλει να επισκεφθεί αθλητικές εκδηλώσεις και στάδια
- Επέκταση του Σαββατοκύριακου: Η εξ αποστάσεως εργασία και τα ευέλικτα προγράμματα έχουν επιτρέψει στους ταξιδιώτες να μετατρέψουν τα μεγάλα Σαββατοκύριακα σε παρατεταμένες διακοπές, συνδυάζοντας εργασία και αναψυχή. Το 12% των ταξιδιωτών της γενιάς Z/Y σχεδιάζει να πραγματοποιήσει ένα ταξίδι εργασίας το 2025 – και το 23% των ταξιδιωτών της γενιάς Z/Y θα ήθελαν να συνδυάσουν την εργασία με την αναψυχή, δουλεύοντας στο εξωτερικό και παρατείνοντας τα ταξίδια τους
- Αναζήτηση σκηνής: Για τη Gen Z και τους Millennials, τα ταξίδια έχουν συχνά να κάνουν με την αναζήτηση της αίσθησης του ανήκειν και τη σύνδεση με κοινότητες ομοϊδεατών. Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό για τους LGBTQ+ ταξιδιώτες, οι οποίοι αναζητούν κάτι περισσότερο από τις ετήσιες εκδηλώσεις υπερηφάνειας – αναζητούν βαθύτερη, εμπλοκή με την τοπική σκηνή. Το 33% των ταξιδιωτών Gen Z/Y δηλώνει ότι είναι σημαντικό να αισθάνονται ότι ανήκουν στον προορισμό που επιλέγουν
- Gastro Globetrotting: Οι ταξιδιώτες με επίκεντρο το φαγητό σχεδιάζουν αποδράσεις γύρω από γαστρονομικές εμπειρίες, από περιηγήσεις για φαγητό στο δρόμο μέχρι εστιατόρια με αστέρια Michelin. Το 92% των ταξιδιωτών της γενιάς Y/Z δηλώνει ότι η τοπική σκηνή του φαγητού είναι σημαντική – το 49% δηλώνει ότι είναι πολύ σημαντική και το 44% ότι η τοπική σκηνή του φαγητού είναι κάπως σημαντική
- Tribe Travel: Μια τάση που αξιοποιεί τη βαθιά ριζωμένη ανθρώπινη ανάγκη για σύνδεση και κοινότητα και την επιθυμία για γνήσιους, προσωπικούς δεσμούς που γίνονται ισχυρότεροι από τις εμπειρίες. Το 28% της γενιάς Y/Z σκοπεύει να ταξιδέψει με φίλους το 2025
- Set Jetting: Οι τουρίστες συρρέουν στις τοποθεσίες γυρισμάτων δημοφιλών ταινιών και τηλεοπτικών σειρών, επιδιώκοντας να βιώσουν τα σκηνικά των αγαπημένων τους ιστοριών στην οθόνη. Θα περάσουν τις μέρες τους ανακαλύπτοντας τα καλύτερα εστιατόρια, αξιοθέατα και εμπειρίες – αγκαλιάζοντας πλήρως τις περιπέτειες που έχουν βάλει σκοπό να «πάρουν».
- Νυχτερινές Δραστηριότητες: Οι γλεντζέδες τουρίστες αναζητούν προορισμούς γνωστούς για την έντονη νυχτερινή ζωή τους. Το 8% των ταξιδιωτών της Gen Z/Y λένε ότι η νυχτερινή ζωή είναι μεταξύ των τριών κορυφαίων τύπων ταξιδιωτικών εμπειριών που τους ελκύει, ποσοστό που αυξάνεται στο 14% για τους νέους 18-24 ετών.
Ο Jean-Yves Minet, Πρόεδρος Global Brand, Midscale & Economy, Accor, τονίζει: «Στην ibis, πιστεύουμε ότι τα ταξίδια δεν πρέπει να αφορούν απλώς τον προορισμό – πρέπει να αφορούν ενεργά τη σύνδεση με μέρη, ανθρώπους και στιγμές που εμπνέουν και μας χαροποιούν. Για εμάς, το ταξίδι έχει σκοπό και ο ρόλος μας είναι να εξυπηρετούμε απρόσκοπτα την πρόθεση των επισκεπτών μας, εξασφαλίζοντας άνεση, και εξαιρετική εξυπηρέτηση. Οι καλεσμένοι μας έρχονται για μια συνάντηση, εκδήλωση, συναυλία, ταξίδι με φίλους ή αγαπημένα πρόσωπα, για να αφήσουν το στίγμα τους στον κόσμο και να αφήσουν τον κόσμο να αφήσει το στίγμα του πάνω τους».