O ICAO κυκλοφόρησε ενημερωμένες οδηγίες για να βοηθήσει τις ρυθμιστικές αρχές και τους αερομεταφορείς να διαχειρίζονται τον εναέριο χώρο τους σε περιόδους σύγκρουσης , συμπεριλαμβανομένης της απόφασης για το εάν θα επιτρέπονται ή όχι πτήσεις πάνω ή κοντά σε ζώνες συγκρούσεων.

Η καθοδήγηση εκδόθηκε για πρώτη φορά το 2017 ως αποτέλεσμα των εργασιών που ανέλαβε ο Διεθνής Οργανισμός Πολιτικής Αεροπορίας (ΔΟΠΑ) μετά την κατάρριψη της πτήσης MH17 το 2014.

Η κατάρριψη της πτήσης PS 752 το 2020 πυροδότησε την απόφαση της επόμενης Συνέλευσης του ΔΟΠΑ, το 2022, να δώσει προτεραιότητα στην επανεξέταση του υφιστάμενου εγχειριδίου.

Η ενημέρωση περιλαμβάνει στοιχεία από μεμονωμένα, κράτη, ενδιαφερόμενα μέρη του κλάδου και από την Επιτροπή Πρωτοβουλίας Safer Skies.

Η Τρίτη Έκδοση του Εγχειριδίου Αξιολόγησης Κινδύνου για Επιχειρήσεις Πολιτικών Αεροσκαφών Πάνω ή Κοντά σε Ζώνες σύγκρουσης έχει πλέον επεκταθεί για να περιλαμβάνει συμβουλές προς κράτη και φορείς εκμετάλλευσης σχετικά με τους κινδύνους από πυραύλους εδάφους-αέρος (SAM), βαλλιστικούς πυραύλους, επιφανείας-εδάφους πυραύλους (SSM), πυραύλους αέρος-αέρος (AAMs) και παροχή καθοδήγησης σχετικά με το κλείσιμο του εναέριου χώρου της ζώνης σύγκρουσης και την επανεκτίμηση του εναέριου χώρου της ζώνης μετά τη σύγκρουση.