Σύνταξη: tourismtoday.gr

Ενημερωμένες οδηγίες εξέδωσε ο Διεθνής Οργανισμός Πολιτικής Αεροπορίας (ICAO) για να βοηθήσει ρυθμιστικές αρχές και αερομεταφορείς να διαχειρίζονται τον εναέριο χώρο τους σε περιόδους σύγκρουσης.
Σε αυτές συμπεριλαμβάνεται και η απόφαση για το εάν θα επιτρέπονται ή όχι πτήσεις πάνω ή κοντά σε ζώνες συγκρούσεων.

Αυτή η 3η Έκδοση του εγχειριδίου αντιμετωπίζει τον κίνδυνο τόσο από σκόπιμες επιθέσεις σε πολιτικά αεροσκάφη, προκειμένου να τα κράτη μέλη να λάβουν μέτρα.

Σύμφωνα με τη Σύμβαση, τα κράτη μέλη του ICAO είναι εκείνα που είναι υπεύθυνα για τον συντονισμό και δημοσίευση κινδύνων της πολιτικής αεροπορίας για πτήσεις στα εδάφη τους.
Η δημοσίευση από τις εθνικές αρχές θα πρέπει να γίνει αρκετά νωρίτερα από οποιονδήποτε κίνδυνο, ώστε να επιτρέπεται σε όλα τα διεθνή αεροσκάφη να σχεδιάζουν τις διαδρομές τους μακριά από τέτοιες περιοχές.

Οι αεροπορικές εταιρείες υποχρεούνται να πραγματοποιούν τακτικές αξιολογήσεις κινδύνου κατά μήκος των δρομολογίων τους, χρησιμοποιώντας όλες τις διαθέσιμες πληροφορίες.

Στη νέα έκδοση έχουν επίσης ενσωματωθεί νέες κατευθυντήριες γραμμές για την εναρμόνιση των εκτιμήσεων κινδύνου και της επικοινωνίας. Περιλαμβάνει συμβουλές για κράτη και φορείς εκμετάλλευσης σχετικά με τους κινδύνους από:

  • Πυραύλους εδάφους-αέρος (SAM).
  • Βαλλιστικούς πυραύλους.
  • Επιφανείας πυραύλους εδάφους (SSM).
  • Πυραύλους αέρος-αέρος (AAMs).

Παρέχει επίσης καθοδήγηση σχετικά με:

  • Το κλείσιμο του εσωτερικού χώρου της ζώνης συγκρούσεων.
  • Την επανεκτίμηση του εσωτερικού χώρου της ζώνης μετά τη σύγκρουση.

Οι οδηγίες του ICAO εκδόθηκαν για πρώτη φορά το 2017, μετά την κατάρριψη της πτήσης MH17 το 2014.
Αλλά, η κατάρριψη της πτήσης PS 752 το 2020 πυροδότησε την απόφαση της επόμενης Συνέλευσης του ICAO το 2022, να δώσει προτεραιότητα στην επανεξέταση του υφιστάμενου εγχειριδίου.
Η ενημέρωση περιλαμβάνει στοιχεία από μεμονωμένα κράτη, ενδιαφερόμενα μέρη του κλάδου και από την Επιτροπή Πρωτοβουλίας Safer Skies.