Σύνταξη: tourismtoday.gr

Μείωση 9,8% του παγκόσμιου ποσοστού σε αεροπορικά ατυχήματα σημειώθηκε πέρυσι σε σχέση με το 2020, πέφτοντας από το 2,14 στο 1,93 ανά εκατομμύριο αναχωρήσεις.

Αυτό αποκαλύπτει η Έκθεση Ασφάλειας 2022 του Διεθνούς Οργανισμού Πολιτικής Αεροπορίας (ICAO), παρουσιάζοντας μια λεπτομερή ανάλυση των επιδόσεων της παγκόσμιας ασφάλειας στη πολιτική αεροπορία για το 2021.

Πηγή: ICAO Safety Report | 2022 Edition

Εν τω μεταξύ, οι θάνατοι το 2021 μειώθηκαν κατά 66% έναντι του αριθμού του 2020, αν και ο αριθμός των ατυχημάτων όπου σημειώθηκαν θάνατοι παρέμεινε σταθερός, σε τέσσερις.

Πηγή: ICAO Safety Report | 2022 Edition

«Αυτά τα θετικά και ενθαρρυντικά αποτελέσματα επιβεβαιώνουν ότι οι αεροπορικές μεταφορές είναι ο ασφαλέστερος τρόπος μεταφοράς ακόμη και στις τρέχουσες παγκόσμιες συνθήκες, σχολίασε ο Juan Carlos Salazar Γενικός Γραμματέας του ICAO.

Οι προγραμματισμένες εμπορικές αναχωρήσεις πτήσεων το 2021 αυξήθηκαν σχεδόν κατά 11%, παρά τις επιχειρησιακές προκλήσεις που αντιμετωπίζουν σήμερα οι αεροπορικές εταιρείες.
Η ασφάλεια και η υγεία των επιβατών και του πληρώματος παραμένει ακλόνητη».

Πηγή: ICAO Safety Report | 2022 Edition

Πόσο ανέκαμψε η παγκόσμια επιβατική κίνηση

Ο ICAO αναφέρει ότι η παγκόσμια επιβατική κίνηση ανέκαμψε μέτρια το 2021 με 2,3 δισεκατομμύρια επιβάτες παγκοσμίως ή 49% κάτω από τα επίπεδα πριν από την πανδημία (2019), από την πτώση 60% το 2020.

Το πρώτο έτος της πανδημίας, μόνο 1,8 δισεκατομμύρια επιβάτες επιβιβάστηκαν στον αέρα, σε σύγκριση με 4,5 δισεκατομμύρια το 2019.

Ο αριθμός των αναχωρήσεων πτήσεων για προγραμματισμένες εμπορικές δραστηριότητες αυξήθηκε κατά περίπου 11% με περίπου 25 εκατομμύρια αναχωρήσεις το 2021, σε σύγκριση με περίπου 22,5 εκατομμύρια το 2020.

Πηγή: ICAO Safety Report | 2022 Edition

Η Έκθεση Ασφάλειας 2022 υπογραμμίζει επίσης ότι ως απάντηση στις υπάρχουσες και αναδυόμενες τάσεις, ο ICAO εργάζεται στενότερα πλέον με ολόκληρη τη διεθνή αεροπορική κοινότητα, για να επιτύχει βελτιώσεις στην ασφάλεια μελλοντικά.

Μεγάλη έμφαση δίνεται στη βελτίωση των επιδόσεων ασφάλειας και στη μείωση του κινδύνου λειτουργικής ασφάλειας, μέσω βελτιωμένων στάνταρτ, εφαρμογής και παρακολούθησης τους.