Η περαιτέρω ανάπτυξη των αεροδρομίων της χώρας και γενικότερα του κλάδου των αερομεταφορών, εξαρτάται σε σημαντικό βαθμό από την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, τη μείωση των φόρων των ελληνικών αεροδρομίων, καθώς και τη ανάπτυξη στρατηγικών συμμαχιών με διεθνείς αερομεταφορείς. Ωστόσο, ως απειλές παραμένουν οι διεθνείς οικονομικές και γεωπολιτικές επιρροές στην κίνηση επιβατών και εμπορευμάτων, ο παράγων “τρομοκρατία” καθώς και η έλλειψη ρευστότητας στην αγορά.
Τα παραπάνω επισημαίνονται στην τελευταία Κλαδική Μελέτη που εκπονήθηκε από τη Διεύθυνση Οικονομικών Μελετών της ICAP Group AE, στην οποία σημειώνεται ότι, η αγορά των ελληνικών αεροπορικών εταιρειών την τελευταία τριετία παρουσιάζει μέσο ετήσιο ρυθμό αύξηση της τάξης του 9%, ενώ ανάλογη πορεία καταγράφει και η αγορά των υπηρεσιών επίγειας εξυπηρέτησης αεροσκαφών.
Το 2015, σύμφωνα με τη μελέτη, το σύνολο της αεροπορικής κίνησης σε όλα τα αεροδρόμια της χώρας ξεπέρασε τις 430.000 πτήσεις, ενώ περισσότεροι από 49 εκατ. επιβάτες διακινήθηκαν στο σύνολο των ελληνικών αεροδρομίων από ελληνικές και ξένες αεροπορικές εταιρίες, καταγράφοντας αύξηση της τάξης του 10% σε σχέση με το 2014.
Επίσης, σημειώνεται ότι στις παρούσες συνθήκες όπου οι αεροπορικές μεταφορές είναι πλήρως απελευθερωμένες, 21 ελληνικές αεροπορικές εταιρείες κατέχουν τη σχετική άδεια πτητικής εκμετάλλευσης από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, ενώ πάνω από 20 είναι οι εταιρίες επίγειας εξυπηρέτησης αεροσκαφών οι οποίες προσφέρουν τις υπηρεσίες τους στα διάφορα ελληνικά αεροδρόμια.
Το γεγονός ότι η Ελλάδα αποτελεί έναν δημοφιλή τουριστικό προορισμό σε συνδυασμό με το γεγονός ότι η πλειοψηφία των ξένων τουριστών έρχονται στη χώρα μας αεροπορικώς, αναφέρει η κ. Σταματίνα Παντελαίου, Διευθύντρια Οικονομικών – Κλαδικών Μελετών της ICAP Group, αποτελούν δυνατά σημεία για τον κλάδο, σε αντίθεση με την έντονη εποχικότητα στην επιβατική αεροπορική κίνηση αλλά και τις ελλείψεις στις υποδομές κυρίως των περιφερειακών αεροδρομίων, τα οποία συνιστούν αδύνατα σημεία.
Στο πλαίσιο της μελέτης πραγματοποιήθηκε, ξεχωριστή χρηματοοικονομική ανάλυση τόσο για τις ελληνικές αεροπορικές εταιρείες, όσο και για τις εταιρείες επίγειας εξυπηρέτησης βάσει 18 επιλεγμένων αριθμοδεικτών. Επίσης, συνετάχθη ομαδοποιημένος ισολογισμός βάσει αντιπροσωπευτικού δείγματος εταιρειών, από τις οποίες προκύπτει αύξηση για το σύνολο του ενεργητικού τους κατά 11,5% το 2014/13, ενώ αυξημένα ήταν και τα συνολικά ίδια κεφάλαια την ίδια περίοδο (4,8%). Οι συνολικές πωλήσεις των εταιρειών εμφάνισαν αύξηση 6,4%, παράλληλα δε εντυπωσιακή ήταν η βελτίωση των μικτών κερδών (20,4%). Όσον αφορά το καθαρό αποτέλεσμα, τα καθαρά (προ φόρου) κέρδη αυξήθηκαν κατά 24,5% το 2014 σε σχέση με το 2013. Τα κέρδη EBITDA αυξήθηκαν επίσης κατά 24,5% το ίδιο έτος. Αξίζει να σημειωθεί ότι 12 από τις 18 εταιρίες ήταν κερδοφόρες το 2014.
Το ίδιο διάστημα, όπως προκύπτει από τον ομαδοποιημένο ισολογισμό 15 εταιρειών επίγειας εξυπηρέτησης, προκύπτει αύξηση για το σύνολο του ενεργητικού τους κατά 13,5% το 2014 σε σχέση με το 2013. Οι συνολικές πωλήσεις των εν λόγω εταιρειών εμφάνισαν αύξηση 10,1%, ενώ πολύ εντονότερη ήταν η αύξηση για τα μικτά κέρδη (41,1%). Οι μεταβολές αυτές είχαν ως συνέπεια την αναστροφή του τελικού αποτελέσματος (από ζημίες το 2013 σε κέρδη το 2014). Τα κέρδη EBITDA υπερδιπλασιάστηκαν το 2014. Τέλος, σημειώνεται ότι, από τις 15 συνολικά εταιρίες οι 12 ήταν κερδοφόρες το 2014.