ideal-standardΜε νέα εταιρική ταυτότητα λανσάρει στις αγορές του εξωτερικού η Ideal Standard τα καινούρια της προϊόντα δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στην περιοχή της Μ. Ανατολής. Σε συνέντευξη που παραχώρησε στο TourismToday.gr o Δ/ντής Πωλήσεων του Τμήματος Έργων και Προδιαγραφών της Ideal Standard Ελλάδος, κ. Γιάννης Κουφαλιτάκης, μίλησε για τη σχέση της εταιρείας με τον ξενοδοχειακό κλάδο, υπογραμμίζοντας τα οφέλη εξοικονόμησης κόστους που προσφέρει η Ideal Standard για τους επαγγελματίες του κλάδου.

 Της Μαρίας Ακριβού

“Υπάρχουν σημαντικές συμφωνίες με Έλληνες ξενοδόχους που έχουν ολοκληρωθεί και είναι στην διαδικασία τοποθέτησης προϊόντων, υπάρχουν υπό διαπραγμάτευση ξενοδοχειακά έργα σε εξέλιξη και συνεχής επαγρύπνηση για νέα έργα”.

Αναφερόμενος στο πλήγμα που δέχτηκε εξαιτίας της κρίσης ο ξενοδοχειακός κλάδος και ο κλάδος των κατασκευών ο κ. Κουφαλιτάκης τόνισε ότι η κρίση μπορεί να επηρέασε την πορεία της εταιρείας στην ελληνική αγορά, όμως η μητρική εταιρεία λαμβάνοντας υπόψη τον παγκόσμιο χαρακτήρα της κρίσης εξακολουθεί και βλέπει θετικά την δραστηριοποίησή της στη χώρα μας. Επισφράγισμα της εμπιστοσύνης της μητρικής εταιρείας προς την Ομάδα Διοίκησης Ελλάδος αποτελεί το γεγονός ότι από το 2009, μεσούσης της κρίσης, η εν λόγω ομάδα ανέλαβε παράλληλα τη διαχείριση της περιοχής της Μεσογείου και της Μέσης Ανατολής έχοντας πλέον στη δικαιοδοσία της 16 χώρες με ισχυρές οικονομίες, οι οποίες δημιουργούν πρόσφορο έδαφος για την αύξηση των πωλήσεων.

Ήδη από τον Ιανουάριο κυκλοφορούν στην αγορά οι νέες σειρές ειδών υγιεινής Softmood, Connect & Strada, οι οποίες δίνουν λύση στους ξενοδόχους που θέλουν να συνδυάσουν την άνεση και την ποιότητα με ελκυστικές τιμές, ενώ προσφέρεται και η δυνατότητα χρήσης του εξειδικευμένου τμήματος After Sales Service για την άμεση επίλυση τυχόν προβλημάτων.

Πρόσφατα η Ideal Standard παρουσίασε τη νέα συλλογή των προϊόντων της σε διεθνή έκθεση στη Φρανκφούρτη. Ποια είναι τα μηνύματα που λαμβάνετε από τις εκθέσεις; Υπάρχει ζήτηση στην αγορά;

Τα μηνύματα ήταν θετικά. Ο αριθμός των επισκεπτών της μεγάλης αυτής διεθνούς έκθεσης, της σημαντικότερης ίσως για τον κλάδο μας, παρέμεινε υψηλός όπως στο παρελθόν. Υπήρχε έντονο ενδιαφέρον για τα προϊόντα που χαρακτηρίζονται από υψηλή ποιότητα υλικών, καινοτόμο σχεδιασμό, εργονομία και έμφαση στην εξοικονόμηση υδάτινων πόρων και ενέργειας. Γενικότερα, παρατηρήθηκε αυξημένη ζήτηση προϊόντων μπάνιου από τις αγορές της Μέσης Ανατολής, της Αφρικής και τις χώρες της Ανατολικής Ευρώπης, ειδικότερα από την περιοχή της πρώην ΕΣΣΔ. Στην Διεθνή Έκθεση της Φρανκφούρτης ISH 2013, η εταιρεία μας είχε ένα μεγάλο περίπτερο 800 τ.μ. όπου παρουσίασε εκτός των νέων μας προϊόντων, και την νέα μας εταιρική ταυτότητα Ideal Standard “A Beautiful Use of Space” η οποία θα επικοινωνηθεί σύντομα μέσα από διαφημιστικές καμπάνιες ανά τη χώρα. Το μπάνιο δεν αποτελεί έναν βοηθητικό χώρο της κατοικίας, ή του ξενοδοχείου. Είναι ο δικός μας προσωπικός χώρος, ο οποίος μπορεί να προσφέρει ότι χρειαζόμαστε καθημερινά: για κάποιους ευεξία για άλλους χαλάρωση ή αναζωογόνηση και για τα παιδιά έναν χώρο ακόμα και για παιχνίδι.

Πόσο έχει πληγεί ο όμιλος εξαιτίας της οικονομικής κρίσης και ποιες οι εκτιμήσεις για το 2013 και την ελληνική αγορά;

Σίγουρα τα τελευταία χρόνια η οικονομική κρίση έχει επηρεάσει την πορεία και της δικής μας εταιρείας. Από τη μία πλευρά καταγράφηκε σημαντικός περιορισμός πωλήσεων, όπως σε όλες τις επιχειρήσεις του κλάδου μας, όμως από την άλλη πλευρά η κρίση μας οδήγησε σε αλλαγές έτσι ώστε να ανταποκριθούμε στη νέα τάξη πραγμάτων και στις απαιτήσεις της αγοράς. Η εταιρεία μας, μέσα από τη δυνατή και ολοκληρωμένη παρουσία της, έχοντας το καλύτερο εμπορικό δίκτυο, προϊόντα υψηλού σχεδιασμού σε ανταγωνιστική τιμή και σωστή εξυπηρέτηση πριν και μετά από την πώληση παραμένει πρώτη στην προτίμηση των επαγγελματικών κλάδων (Ξενοδοχεία, Αρχιτέκτονες, Τεχνικές εταιρείες). Αυτοί οι παράγοντες έχουν συντελέσει στη σημαντική αύξηση του μεριδίου αγοράς μας μέσα στα χρόνια της οικονομικής κρίσης και μας βοήθησαν να αντιμετωπίσουμε το μέλλον με αισιοδοξία.

Το τελευταίο χρονικό διάστημα παρατηρείται στροφή των εταιρειών του κλάδου προς τη Μέση Ανατολή. Με αφορμή την παρουσίαση των προϊόντων σε συνεργαζόμενες εμπορικές επιχειρήσεις της περιοχής, από την ομάδα διοίκησης Ελλάδας, Μεσογείου & Μέσης Ανατολής πόσο σημαντική κρίνεται η εν λόγω αγορά και τι προοπτικές υπάρχουν;

Τον Νοέμβριο του 2009 η μητρική εταιρεία αναγνωρίζοντας τον επαγγελματισμό την εργατικότητα και τις σωστές προσπάθειες της Διοικητικής ομάδας της Ελληνικής εταιρείας μας έδωσε την ευκαιρία να αναλάβουμε την διοίκηση μίας τόσο ευρείας γεωγραφικά και νευραλγικής περιοχής, αυτήν την Μέσης Ανατολής, η οποία μαζί με την Ελλάδα και την Μεσόγειο περιλαμβάνει 16 χώρες. Ενδεικτικά να σας αναφέρω ότι ανάμεσα σ’ αυτές είναι χώρες όπως ο Λίβανος, τα Ενωμένα Αραβικά Εμιράτα , η Συρία, η Σαουδική Αραβία, το Κουβέϊτ, και το Κατάρ. Μιλάμε για αγορές με πολύ ισχυρές οικονομίες και ρευστότητα, λόγο του ορυκτού τους πλούτου, οι οποίες έχουν μεγάλα κατασκευαστικά σχέδια και πλάνα ανάπτυξης, με μία αξιόλογη προοπτική μεγάλων οικιστικών και μη οικοιστικών έργων, στο εγγύς αλλά και στο απώτερο μέλλον. Με αυτή την μεγάλη ευκαιρία ανάπτυξης πωλήσεών μας έχουμε την χαρά να είμαστε από τις λίγες πλέον εταιρείες που, εν καιρώ τόσο δύσκολων παγκοσμίως συνθηκών αυξάνουν τις θέσεις εργασίας, προκειμένου να υποστηρίξουν τους ρυθμούς ανάπτυξης.

Άλλες αγορές στόχοι;

Πάντοτε η εταιρεία μας αγρυπνά και προσπαθεί να εντοπίζει νέες δυνατότητες ανάπτυξης. Εξετάζουμε κάποιες επιπλέον γεωγραφικές περιοχές, για τις οποίες ελπίζουμε πολύ σύντομα να μπορέσουμε να σας ανακοινώσουμε περισσότερα.

Πόσο έχει επηρεάσει την εταιρεία η πτώση της οικοδομικής δραστηριότητας σε συνδυασμό με το κλείσιμο αρκετών ξενοδοχείων;

Σίγουρα οι πωλήσεις μας στην Ελλάδα δεν έχουν μείνει ανεπηρέαστες από την στιγμή που οι οικοδομικές άδειες έχουν μειωθεί κατά 65% την τελευταία 5ετία. Θετικά στοιχεία όμως μας δίνουν τα περιθώρια να ευλπιστούμε για μία σταδιακή ανάκαμψη : όπως η σταθεροποίηση του πολιτικού περιβάλλοντος, οι αισιόδοξες εκτιμήσεις για την αύξηση της τουριστικής κίνησης φέτος , η επανεκκίνηση μεγάλων έργων αλλά και οι αποκρατικοποιήσεις στις οποίες εντάσσονται τουριστικές εκτάσεις και ακίνητα. Στα παραπάνω πρέπει να συνυπολογίσουμε και την εγκλωβισμένη ζήτηση από ιδιώτες, που αναμένουν την ολοκλήρωση των διαρθρωτικών αλλαγών, την ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών και γενικότερα την σταθεροποίηση του οικονομικού περιβάλλοντος και κλίματος, προκειμένου να ολοκληρώσουν τις αγορές τους.

Ποιες λύσεις προσφέρουν τα προϊόντα της Ideal Standard ως προς την εξοικονόμηση κόστους σε ένα ξενοδοχείο που θα επιλέξει τη δική σας εταιρεία;

Η Ideal Standard είναι πολύ κοντά στον ξενοδοχειακό κλάδο, γνωρίζοντας άριστα τις ανάγκες του όπως επίσης και τις επιθυμίες των ιδιοκτητών. Το Ειδικό Τμήμα Έργων & Προδιαγραφών για το οποίο έχω την ευθύνη απαρτίζεται από έμπειρα στελέχη τα οποία μπορούν να σταθμίσουν προσεκτικά τα δεδομένα κάθε μονάδας και να προτείνουν τα πλέον κατάλληλα κάθε φορά προϊόντα, στην καλύτερη δυνατή τιμή. Η Ideal Standard διαθέτει προϊόντα εξοικονόμησης υδάτινων πόρων, όπως θερμοστατικές μπαταρίες, μπαταρίες εξοικονόμησης νερού κατά 50%, καζανάκια διπλής λειτουργίας που διασφαλίζουν την εξοικονόμηση κόστους κατά την διάρκεια της λειτουργίας του έργου, η οποία σε αρκετές περιπτώσεις μπορεί να ξεπεράσει και το 40%. Ο ξενοδόχος έχει στην διάθεση του επίσης ένα εξειδικευμένο τμήμα After Sales Service το οποίο «δεν ξεχνά» τον πελάτη του μετά την πώληση. Βρίσκεται πάντα διαθέσιμο, 24 ώρες το 24άωρο, 7 ημέρες την εβδομάδα, για κάθε πληροφορία ή ανταλλακτικό που θα χρειαστεί για την καλή λειτουργία και την συντήρηση των προϊόντων Ideal Standard. Όπως μπορείτε να διαπιστώσετε η εξοικονόμηση κόστους είναι πολλαπλή, έχει μεγάλη διάρκεια, και προσδίδει κέρδη και υπεραξία επένδυσης .

Υπάρχουν αυτή τη στιγμή σε εξέλιξη συμφωνίες με Έλληνες ξενοδόχους ;

Υπάρχουν σημαντικές συμφωνίες που έχουν ολοκληρωθεί και είναι στην διαδικασία τοποθέτησης προϊόντων, υπάρχουν υπό διαπραγμάτευση ξενοδοχειακά έργα σε εξέλιξη και φυσικά συνεχής επαγρύπνηση για νέα έργα. Η κινητικότητα αυτή οφείλεται κυρίως σε δυο σημαντικούς παράγοντες :

• Η εταιρεία μας έχει συνεχή παρουσία στην Ελλάδα από το 1968, έχοντας κερδίσει στα χρόνια αυτά την εμπιστοσύνη από μεγάλο αριθμό ξενοδοχείων όπου έχουν εγκαταστήσει τα προϊόντα μας σε κάποιες περιπτώσεις, πάνω από μία φορά σε επαναλμβανόμενες ανακαινήσεις.

• Η Ideal Standard είναι ένα διεθνώς καταξιωμένο brand με εδραιωμένη υψηλή ποιότητα στα προϊόντων μας τα οποία προτιμούνται από τους ιδιοκτήτες ή τις Τεχνικές εταιρείες και προδιαγράφονται σε κορυφαία Μεγάλα Έργα σε όλο τον κόσμο.

Τι θεωρείτε ότι λείπει από τα ελληνικά ξενοδοχεία σε σύγκριση με τα ξενοδοχεία του εξωτερικού;

Θεωρώ ότι έχουμε πολύ καλό επίπεδο ξενοδοχείων, και από πλευράς κατασκευής και από πλευράς management και παροχής υπηρεσιών. Ασφαλώς για την χώρα μας είναι σημαντική η γεωγραφική της θέση. Ο Έλληνας ξενοδόχος έχει το πλεονέκτημα του ότι τις περισσότερες φορές έχει γεννηθεί μέσα στην τουριστική επιχείρηση , γνωρίζοντας έτσι σε βάθος τις απαιτήσεις του κλάδου. Οπότε γίνεται ανταγωνιστικός λόγω της πολύχρονης εμπειρίας του. Σημεία κατά την γνώμη μου τα οποία έχουν περιθώρια ανάπτυξης είναι η εντατικότερη προώθηση του «brand» Greece ώστε να προσελκύσουμε περισσότερους επισκέπτες από την διεθνή αγορά και να επιτευχθούν περισσότερο ανταγωνιστκές τιμές. Επίσης να διασφαλίσουμε όσο γίνεται περισσότερο, παροχή υπηρεσιών από σωστά εκπαιδευμένο προσωπικό, απόφοιτους σχολών τουριστικών επαγγελμάτων.

Πώς βλέπει η μητρική εταιρεία την ελληνική αγορά;

Η μητρική εταιρεία επί χρόνια θεωρούσε σημαντικό το υψηλό μερίδιο αγοράς που κατείχε η ελληνική εταιρεία στην τοπική αγορά. Το ότι διανύουμε μία περίοδο ύφεσης, εν’ όσο οι οικονομικές συνθήκες και οι ρυθμοί ανάπτυξης είναι εξαιρετικά δύσκολοι και πέρα από τα γεωγραφικά όρια της χώρας, δεν σημαίνει ότι έχει μειωθεί η βαρύτητα που δίνεται στην ελληνική αγορά. Η μητρική εταιρεία εξακολουθεί να βλέπει μαζί με εμάς αισιόδοξα τις εξελίξεις στα χρόνια που έρχονται. Θετικές εξελίξεις που θα έρθουν στην Ελλάδα μέσω της πολιτικής σταθεροποίησης, των επενδύσεων στους τομείς του τουρισμού , της εξοχικής κατοικίας, της υγείας κ.α.

Θα δούμε νέα προϊόντα μέσα στο 2013;

Κυκλοφορούν ήδη από τον Ιανουάριο οι νέες σειρές ειδών υγιεινής Softmood, Connect & Strada, οι οποίες προσφέρουν ολοκληρωμένες λύσεις για όλα τα μπάνια. Eιδικά για τον ξενοδοχειακό κλάδο προωθήσαμε τα νέα εντοιχιζόμενα καζανάκια Εco, την οικονομική σειρά ειδών υγιεινής Simplicity, τις μπαταρίες Strada minimal σχεδιασμού, τις ηλεκτρονικές μπαταρίες με φωτοκύτταρο Ceraplus, τα νέα αξεσουάρ ντους Idealrain Pro για επαγγελματίες και πολλά άλλα. Επίσης είναι άξιο λόγου να σας αναφέρω την σειρά Connect Space που δίνει έξυπνες λύσεις για εξοικονόμηση χώρου σε μικρά μπάνια.