Στα βήματα που απαιτούνται για την μετάβαση από τον συμβατικό στον smart τουρισμό αλλά και στις προκλήσεις με τις οποίες βρίσκονται αντιμέτωποι οι επιχειρηματίες του κλάδου αναφορικά με τον ψηφιακό Μετασχηματισμό του Τουρισμού ήταν αφιερωμένο το δεύτερο πάνελ του 1ου International Business and Hospitality Conference της Liquid Media και του Insider που διοργανώθηκε στο ξενοδοχείο Electra Metropolis.
Στο δεύτερο πάνελ του συνεδρίου, συμμετείχαν οι Fulvio Giannetti, CEO and Head of Data Science της Lybra Tech, Δήμητρα Νικολή, C.O.O. στην Αnatolia Hospitality, Κατερίνα Σαντίκου, Founder & Managing Director της Workathlon και Δημήτρης Σερίφης, CEO της Nelios Hotel Digital Marketing Agency.
Ξεκινώντας την τοποθέτησή του, ο επικεφαλής της Lybra Tech -η οποία εξειδικεύεται στο revenue management – τόνισε ένα από τα βασικότερα στοιχεία που χρειάζεται ένας επαγγελματίας είναι η συλλογή και η ανάλυση των δεδομένων ώστε να παρέχει στους ξενοδόχους τις πληροφορίες που απαιτούνται για τον καθορισμό και τη σωστή τιμολόγηση των υπηρεσιών τους.
Παράλληλα, επισήμανε τον κομβικό ρόλο που διαδραματίζει το digital marketing και ο ψηφιακός μετασχηματισμός του τουρισμού, ενώ τόνισε πως η τριετής δραστηριοποίηση της Lybra Tech στην ελληνική αγορά δείχνει πως οι Έλληνες ξενοδόχοι είναι ανοιχτοί σε ανάλογες κινήσεις.
Ο επικεφαλής της εταιρείας στάθηκε ιδιαίτερα στο γεγονός πως η στροφή στην τεχνολογία για τον κλάδο συνολικά είναι κάτι παραπάνω από απαραίτητη, καθώς πρόκειται για μία επένδυση η οποία μελλοντικά θα αποφέρει νέους πόρους στους ιδιοκτήτες των ξενοδοχείων και σε δεύτερο χρόνο θα μεταφραστεί σε κέρδη.
«Η επένδυση στην τεχνολογία είναι η λύση για να προοδεύσει ο κλάδος», υπογράμμισε ο Fulvio Giannetti, καταλήγοντας πως η ύπαρξη συγκεκριμένων δεδομένων είναι αυτή που θα καθορίσει και τις τιμές.
Από την πλευρά της, η C.O.O. της Αnatolia Hospitality, Δήμητρα Νικολή αναφέρθηκε στη δημιουργία του ONOMA, του πρώτου smart hotel στην Θεσσαλονίκη, επισημαίνοντας πως η πανδημία και όλη η συνθήκη που δημιούργησε ενίσχυσε τη μετάβαση σε νέες digital και touchless εφαρμογές.
Μιλώντας σχετικά με όσα θα μπορεί να ζήσει ένας επισκέπτης του smart hotel, η κ. Νικολή τόνισε πως έχουν αναπτυχθεί μία σειρά δραστηριοτήτων για τους πελάτες με τη χρήση των ψηφιακών μέσων όπως το check in και το digital key, ενώ η πλειοψηφία των λειτουργιών μέσα στο δωμάτιο (φωτισμός, room service) θα μπορεί να γίνεται και ψηφιακά. Παράλληλα, η C.O.O. της Αnatolia Hospitality ανέφερε πως οι επισκέπτες του ΟΝΟΜΑ θα μπορούν να απολαύσουν “ιn room experiences” με τη βοήθεια της τεχνολογίας (gaming, αθλητισμός, φωτογραφία).
Στο γεγονός πως στον τομέα του Marketing πέρα από τα παραδοσιακά εργαλεία, υπάρχει συνεχείς εμπλουτισμός με νέες δυνατότητες για την επικοινωνία με τους πελάτες αναφέρθηκε ο Δημήτρης Σερίφης, CEO της Nelios Hotel Digital Marketing Agency κατά την τοποθέτησή του στο International Business and Hospitality Conference.
Ο κ. Σερίφης ανέφερε πως εκτός από τους γνωστούς τρόπους «επαφής» με τους πελάτες (web site, social media, μηχανές αναζήτησης), η πανδημία και η ανάγκη για touchless εμπειρίες «γέννησαν» νέα digital εργαλεία που έχουν μπει στην φαρέτρα των επαγγελματιών του κλάδου. Όπως τόνισε ο επικεφαλής της Nelios Hotel Digital Marketing Agency, πλέον μεταξύ των καταναλωτών έχει δημιουργηθεί η κουλτούρα για νέες, πιο σύνθετες και αρκετά πιο προσωποποιημένες αναζητήσεις, δίνοντας για διαφορετική προσέγγιση σε σχέση με αυτές που κυριαρχούσαν παλαιότερα.
Τέλος, η Κατερίνα Σαντίκου, Founder & Managing Director της Workathlon επισήμανε το γεγονός πως συνολικά ο ξενοδοχειακός κλάδος στην Ελλάδα βρίσκεται αντιμέτωπος με μία πρωτοφανή έλλειψη εύρεσης εργατικού δυναμικού εξαιτίας μίας σειράς παραγόντων. Η κ. Σαντίκου τόνισε πως το marketing και το revenue management έχουν καταστεί ιδιαίτερα σημαντικά για τον κλάδο, ωστόσο υπογράμμισε πως ιδιαίτερα κρίσιμος παράγοντας είναι η κατάρτιση του προσωπικού, καθώς οι εργαζόμενοι είναι εκείνοι που θα «παρουσιάσουν» στους πελάτες τα όποια ψηφιακά εργαλεία προστεθούν στις παροχές μίας τουριστικής επιχείρησης.