Οι Αμερικανοί κάνουν περισσότερα ταξίδια αναψυχής και χρησιμοποιούν όλο και περισσότερο τις υπηρεσίες ταξιδιωτικού συμβούλου για να τους βοηθήσει με τον προγραμματισμό και την κράτηση αυτών των ταξιδιών. Αυτό αποκαλύπτουν πρόσφατα στοιχεία από έρευνα Internova IndexAmerican Traveler Insights.

  • Ο μέσος αριθμός ετήσιων ταξιδίων αναψυχής ανά ταξιδιώτη αυξήθηκε κατά 4% από τον Νοέμβριο του 2022 έως τον Οκτώβριο του 2023.
  • Τα διεθνή ταξίδια αυξήθηκαν κατά περίπου 10%.

Περισσότερα ταξίδια αναψυχής

Τα αποτελέσματα της έρευνας δείχνουν επίσης ισχυρή ανάπτυξη για τα ταξίδια αναψυχής το επόμενο έτος.

Το 2024, η συντριπτική πλειονότητα των ταξιδιωτών αναψυχής σχεδιάζει να ταξιδέψει το ίδιο ή περισσότερα, με άτομα κάτω των 35 ετών να έχουν τις περισσότερες πιθανότητες να αυξήσουν τη δραστηριότητά τους.

Όσον αφορά στα επαγγελματικά ταξίδια ή τα ταξίδια αναψυχής που έχουν προγραμματίσει για το επόμενο έτος, οι ταξιδιώτες άνω των 55 ετών θα επισκέπτονται την Ευρώπη και το Ηνωμένο Βασίλειο.

Όσοι είναι κάτω των 35 ετών ενδιαφέρονται περισσότερο για το Μεξικό και την Κεντρική και Νότια Αμερική. Και οι δύο ομάδες εκφράζουν επίσης έντονη προτίμηση για προορισμούς στην Καραϊβική.

Διαφορές ανά ηλικιακή ομάδα

Η έρευνα διαπίστωσε σημαντικές διαφορές στις ταξιδιωτικές προτιμήσεις μεταξύ των ηλικιακών ομάδων.

  • Οι μεγαλύτερης ηλικίας ταξιδιώτες είναι πιο πιθανό να κάνουν κράτηση σε θέσεις premium και πολυτελή ξενοδοχεία.
  • Οι νεαροί ταξιδιώτες συχνά πετούν με οικονομικές πτήσεις στον προορισμό τους και προτιμούν τα πολυτελή ξενοδοχεία.

Δημοφιλείς δραστηριότητες

Περισσότεροι από τους μισούς (55%) των νεαρών ταξιδιωτών εξέφρασαν ενδιαφέρον για καταφύγια σπα και ευεξίας τους επόμενους 12 μήνες.

Παράλληλα επιδεικνύουν έντονο ενδιαφέρον για δραστηριότητες περιπέτειας όπως πεζοπορία, ποδηλασία και σέρφινγκ και πρωτοβουλίες βιωσιμότητας.

Όλοι οι ταξιδιώτες έδειξαν κάποιο ενδιαφέρον για τις κρουαζιέρες, αλλά οι εκπτωτικές τιμές και οι τιμές all inclusive είχαν απήχηση στους νεότερους ταξιδιώτες, ενώ οι μεγαλύτεροι ταξιδιώτες εκτιμούσαν ενδιαφέροντες προορισμούς.

Επιστροφή στους ταξιδιωτικούς συμβούλους

Ένα άλλο βασικό εύρημα από την έρευνα είναι ότι νεότεροι και μεγαλύτεροι ταξιδιώτες, σε όλα τα επίπεδα εισοδήματος, στρέφονται σε ταξιδιωτικούς συμβούλους για να κλείσουν τα ταξίδια τους. Σχεδόν το 60 τοις εκατό λέει ότι προτιμούν να μιλάνε με έναν άνθρωπο όταν κάνουν τα ταξιδιωτικά τους σχέδια.

Οι καταναλωτές λένε ότι εκτιμούν την τεχνογνωσία που παρέχει ένας σύμβουλος για να τους βοηθήσει να επιλέξουν μεταξύ των ταξιδιωτικών προμηθευτών για κάθε φάση του ταξιδιού τους, από ξενοδοχεία, αεροπορικές εταιρείες και κρουαζιέρες μέχρι εκδρομές, προορισμούς και δραστηριότητες.

Το 36% των ταξιδιωτών κάτω των 35 ετών λέει ότι ο χρόνος που τους εξοικονομεί ένας ταξιδιωτικός σύμβουλος στον προγραμματισμό του ταξιδιού είναι επίσης σημαντικό όφελος.

Άλλα ευρήματα από την έρευνα:

  • Οι ελίτ ταξιδιώτες (δηλαδή εκείνοι που πετάνε κυρίως σε καμπίνες premium και μένουν σε πολυτελή ξενοδοχεία) πραγματοποιούν τα περισσότερα ταξίδια, ταξιδεύοντας κατά μέσο όρο έξι φορές το χρόνο για αναψυχή τους τελευταίους 12 μήνες, σημειώνοντας αύξηση 7 τοις εκατό σε σχέση με το 2022.
  • Όταν επιλέγουν ένα ξενοδοχείο, οι ταξιδιώτες δίνουν προτεραιότητα στην τοποθεσία, τις καλές κριτικές και την ποιότητα των δωματίων.
  • Συνολικά, το 60% των ερωτηθέντων σχεδιάζει να κάνει κρουαζιέρα κάποια στιγμή στο μέλλον και το ενδιαφέρον για κρουαζιέρα αυξάνεται με την ηλικία.
  • Οι ιδιωτικές εκδρομές απευθύνονται έντονα στους πλουσιότερους ταξιδιώτες καθώς και στους νεότερους. Οι ομαδικές εκδρομές είναι πιο δημοφιλείς στους μεγαλύτερης ηλικίας ταξιδιώτες.