Η πτώχευση του Ομίλου FTI είχε σημαντικές επιπτώσεις στην αγορά των tour operators στη Γερμανία, οδηγώντας σε μεγάλες αλλαγές στη διαμόρφωση της προσφοράς και της ζήτησης. Στη συζήτηση πάνελ στο ITB Berlin 2025, οι ειδικοί ανέλυσαν πώς έχει αναδιαρθρωθεί η αγορά, ποιοι ωφελούνται από τις αλλαγές και ποιες νέες τάσεις διαμορφώνονται στον τουριστικό κλάδο.

Το κοινό συμπέρασμα των ειδικών ήταν ότι η ζήτηση για ποιοτικότερα προϊόντα έχει αυξηθεί, ενώ παράλληλα τα πακέτα διακοπών και οι πωλήσεις μέσω ταξιδιωτικών γραφείων βρίσκονται ξανά σε άνοδο.

Αύξηση της ζήτησης για υψηλής ποιότητας ταξιδιωτικά προϊόντα

Ο Roland Gassner από το ινστιτούτο Travel Data + Analytics παρουσίασε μια ανάλυση της αγοράς, σημειώνοντας ότι από το 2022, η ταξιδιωτική αγορά αναπτύσσεται με ταχύτερο ρυθμό από την αύξηση του αριθμού των ταξιδιωτών. Αυτό υποδηλώνει ότι οι ταξιδιώτες επενδύουν περισσότερο σε ποιοτικές εμπειρίες.

Στροφή στην αειφόρο ανάπτυξη και τις οργανωμένες διακοπές

Ο Dr. Ingo Burmester, CEO Central Europe της DERTOUR Group, υπογράμμισε ότι η αγορά έχει πλέον επικεντρωθεί σε βιώσιμη επιχειρηματική ανάπτυξη. Υπάρχει ισχυρή έμφαση στην ποιότητα και τη δίκαιη συνεργασία μεταξύ των εταίρων.

Ο Burmester ανέφερε ότι οι ταξιδιωτικοί πράκτορες ήταν οι μεγάλοι κερδισμένοι της χρεοκοπίας της FTI, καθώς οι ταξιδιώτες επέστρεψαν σε αυτούς αναζητώντας εξειδικευμένες υπηρεσίες και αξιόπιστες λύσεις. Παράλληλα, σημείωσε ότι οι οργανωμένες διακοπές κάνουν δυναμική επιστροφή, καθώς θεωρούνται περισσότερο ανθεκτικές σε κρίσεις.

Τάση για premium διακοπές & επέκταση υπηρεσιών

Ο Benjamin Jacobi, CEO της TUI Deutschland GmbH, τόνισε ότι παρατηρείται αυξημένη ζήτηση για premium διακοπές. Ωστόσο, ως αεροπορική εταιρεία, ο ίδιος εστιάζει επίσης στις αυξημένες ανάγκες μεταφοράς επιβατών, επιδιώκοντας διεύρυνση των παρεχόμενων υπηρεσιών και ενίσχυση του προϊοντικού χαρτοφυλακίου με καινοτόμες ταξιδιωτικές επιλογές.

Η στροφή στην ποιότητα ξεκίνησε από την πανδημία

Η Songül Göktas-Rosati, γενική διευθύντρια της Bentour Reisen, επιβεβαίωσε την αυξημένη ζήτηση για ποιοτικές διακοπές. Ωστόσο, θεωρεί ότι αυτό το φαινόμενο δεν οφείλεται αποκλειστικά στη χρεοκοπία της FTI, αλλά είναι μια τάση που ξεκίνησε με την πανδημία. Οι ταξιδιώτες πλέον θέλουν καλύτερες υπηρεσίες και αξιόπιστες επιλογές στις διακοπές τους.

Ισορροπία μεταξύ premium διακοπών και προσιτών ταξιδιωτικών προορισμών

Ο Ömer Karaca, CEO της Schmetterling International GmbH & Co. KG, ανέφερε ότι η αγορά έχει αναδιανεμηθεί, με τους μεγάλους tour operators να επωφελούνται αρχικά και τους ειδικούς τουριστικούς πράκτορες να κερδίζουν έδαφος στη συνέχεια.

Αν και η τάση για πολυτελή ταξίδια αυξάνεται, η αγορά δεν μπορεί να στηριχθεί αποκλειστικά στο premium segment. Οι οικονομικοί προορισμοί όπως η Αίγυπτος και η Τυνησία παραμένουν δημοφιλείς, καθώς προσελκύουν μαζικό τουρισμό.

Ο Karaca τόνισε ότι, ενώ η βιομηχανία δεν επιθυμεί τη στρατηγική των εξαιρετικά χαμηλών τιμών, είναι σημαντικό να υπάρχουν επιλογές προσιτών διακοπών για να καλύψουν ευρύτερες ταξιδιωτικές ανάγκες.

Τα ταξιδιωτικά γραφεία και τα πακέτα διακοπών επανέρχονται δυναμικά

Η πτώχευση της FTI έχει οδηγήσει σε ανακατατάξεις στον τουριστικό κλάδο, με τους ταξιδιώτες να στρέφονται σε περισσότερο ασφαλείς και ποιοτικές επιλογές.

Τα ταξιδιωτικά γραφεία βιώνουν αναγέννηση, καθώς οι ταξιδιώτες εκτιμούν την εξειδίκευση και την προσωποποιημένη εξυπηρέτηση. Παράλληλα, τα οργανωμένα ταξίδια επιστρέφουν στο προσκήνιο, αφού προσφέρουν εγγυημένη ποιότητα, προστασία από κρίσεις και ολοκληρωμένες ταξιδιωτικές λύσεις.

Η τάση για υψηλής ποιότητας προϊόντα θα συνεχιστεί, αλλά η βιομηχανία θα πρέπει να διατηρήσει την ισορροπία μεταξύ premium ταξιδιών και πιο προσιτών επιλογών, ώστε να διασφαλιστεί η προσβασιμότητα του τουρισμού σε ευρύτερο κοινό.