Η ITB Americas, η νέα εμπορική έκθεση τουρισμού για όλη την αμερικανική ήπειρο, θα κάνει το ντεμπούτο της στις 10-12 Νοεμβρίου 2026 στη Γκουανταλαχάρα του Μεξικού. Η ανακοίνωση έγινε από τη Messe Berlin κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου στην ITB Berlin, όπου υπεγράφη μνημόνιο συνεργασίας (MoU) με τον Μεξικανό πρέσβη στο Βερολίνο και εκπροσώπους της Πολιτείας του Χαλίσκο.

Η ITB Americas ενώνει τον τουρισμό της αμερικανικής ηπείρου

Η ITB Americas θα είναι η μοναδική τουριστική έκθεση που θα καλύπτει τη Βόρεια, Κεντρική και Νότια Αμερική, καθώς και την Καραϊβική, φέρνοντας κοντά όλες τις κατηγορίες επαγγελματιών του τουριστικού κλάδου – από την περιπέτεια και τον υπεύθυνο τουρισμό έως τον επαγγελματικό τουρισμό (MICE) και την ταξιδιωτική τεχνολογία.

Το 80% των εκθετών θα προέρχεται από την Αμερικανική ήπειρο, ενώ το 20% από την υπόλοιπη υφήλιο. Οι συμμετέχοντες θα περιλαμβάνουν νεοφυείς επιχειρήσεις (startups) αλλά και παγκόσμιους ηγέτες της ταξιδιωτικής βιομηχανίας.

Το Μεξικό θεωρείται ιδανική τοποθεσία για τη φιλοξενία της ITB Americas, καθώς διαθέτει ισχυρή οικονομία, ανεπτυγμένη τουριστική υποδομή και εξαιρετική συνδεσιμότητα. Η Γκουανταλαχάρα, η δεύτερη μεγαλύτερη πόλη της χώρας, διαθέτει το πιο σύγχρονο εκθεσιακό και συνεδριακό κέντρο στο Μεξικό.

Η συνοδευτική ITB Americas Conference θα περιλαμβάνει ομιλίες υψηλού επιπέδου πάνω στις τελευταίες τάσεις της ταξιδιωτικής βιομηχανίας, ενώ θα υπάρχουν ειδικές συναντήσεις networking για την ενίσχυση των συνεργασιών και των επιχειρηματικών συμφωνιών.

Η αμερικανική ήπειρος παρουσιάζει ανοδική τουριστική τάση

Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της IPK International’s World Travel Monitor®, η Αμερική αποτελεί έναν ταχύτατα αναπτυσσόμενο προορισμό.

Ταξιδιωτικές τάσεις 2024-2025

• Τα διεθνή ταξίδια από τη Βόρεια Αμερική αυξήθηκαν κατά 7% σε σχέση με το 2023 και 5% σε σχέση με το 2019.

• Στη Λατινική Αμερική, τα εξερχόμενα ταξίδια αυξήθηκαν κατά 10% σε ετήσια βάση.

• Οι ΗΠΑ παραμένουν ο μεγαλύτερος παγκόσμιος εξερχόμενος τουριστικός παίκτης, με 120 εκατομμύρια ταξίδια το 2024 και 7% αύξηση ετησίως.

• Το Μεξικό παρουσίασε 16% αύξηση στα ταξίδια προς το εξωτερικό, ξεπερνώντας τους ρυθμούς ανάπτυξης άλλων χωρών.

Το Μεξικό στο Top 10 των παγκόσμιων προορισμών

• Τα ταξίδια προς το Μεξικό αυξήθηκαν κατά 8% το 2024, ξεπερνώντας σημαντικά τα επίπεδα του 2019.

• Το Μεξικό είναι πλέον ο 6ος δημοφιλέστερος παγκόσμιος προορισμός, μετά την Ισπανία, τις ΗΠΑ, τη Γερμανία, τη Γαλλία και την Ιταλία.

• Οι ΗΠΑ, Καναδάς, Αργεντινή και Ηνωμένο Βασίλειο αποτελούν τις μεγαλύτερες αγορές εισερχόμενου τουρισμού για το Μεξικό.

Οι δημοφιλέστερες ταξιδιωτικές επιλογές

• Διακοπές Ήλιου & Θάλασσας και αστικές αποδράσεις παραμένουν οι πιο δημοφιλείς επιλογές τόσο στη Βόρεια όσο και στη Λατινική Αμερική.

• Οι business και MICE ταξιδιώτες αυξήθηκαν κατά 20% στη Βόρεια Αμερική και 3% στη Λατινική Αμερική.

• Η προτίμηση στα ξενοδοχεία παραμένει κυρίαρχη, με το 60% των Λατινοαμερικανών και το 50% των Βορειοαμερικανών να τα επιλέγουν.

Στρατηγική επέκτασης της ITB

Η ITB Americas αποτελεί το νέο μέλος της οικογένειας ITB, η οποία περιλαμβάνει επίσης εκθέσεις στο Βερολίνο, τη Σαγκάη, τη Σιγκαπούρη και τη Βομβάη.

Ο CEO της Messe Berlin, Dr. Mario Tobias, δήλωσε:

“Η έναρξη της ITB Americas αποτελεί συνέχεια της επιτυχημένης διεθνούς στρατηγικής μας. Έχοντας ήδη επικεντρωθεί στην Ασία, ήρθε η στιγμή για το επόμενο βήμα: ‘ITB goes West’.”

Ο Γενικός Γραμματέας Τουρισμού του Μεξικού, Josefina Rodriguez Zamora, τόνισε:

“Η ITB Americas αποτελεί μια σημαντική ευκαιρία για την ενίσχυση του αμερικανικού τουριστικού τομέα και την προβολή του πλούσιου πολιτιστικού και οικονομικού δυναμικού του Μεξικού.”

Ο Διοικητής του Χαλίσκο, Pablo Lemus, πρόσθεσε:

“Η ITB Americas θα αποτελέσει μια κορυφαία πλατφόρμα για τη δημιουργία συνδέσεων, την προώθηση της καινοτομίας και την ανάδειξη του καλύτερου τουριστικού προϊόντος της Αμερικής στο παγκόσμιο κοινό.”

Η αμερικανική ήπειρος αναμένεται να διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο στη διαμόρφωση του παγκόσμιου τουριστικού χάρτη τα επόμενα χρόνια.

Η ITB Americas 2026 έρχεται να καλύψει αυτό το κενό, προσφέροντας νέες επιχειρηματικές ευκαιρίες, καινοτόμες τουριστικές τάσεις και ενίσχυση της δικτύωσης μεταξύ των κορυφαίων επαγγελματιών του κλάδου