Πώς αντιμετωπίζουν το Μπαχρέιν, η Αίγυπτος, η Κροατία και η Γεωργία τις αυριανές προκλήσεις και πώς οι τουριστικές πολιτικές αυτών των χωρών ανοίγουν το δρόμο για το μέλλον; Αυτό ήταν το θέμα που συζήτησε η Μόνικα Τζόουνς με την Υπουργό Τουρισμού του Βασιλείου του Μπαχρέιν Fatima Al Sairifa, τον Αιγύπτιο Υπουργό Τουρισμού Ahmed Issa και την υφυπουργό Οικονομίας και Βιώσιμης Ανάπτυξης της Γεωργίας Mariam Kvrivishivli στο Συνέδριο ITB Berlin, στο οποίο συμμετείχε επίσης η υπουργός Τουρισμού και Αθλητισμού της Κροατίας κα Nikolina Brnjac. Οι εκπρόσωποι των τεσσάρων χωρών παρουσίασαν τέσσερις ουσιαστικά διαφορετικές οπτικές.
Το Μπαχρέιν, ανέφερε η κα Fatima Al Sairifa, έχει εφαρμόσει με επιτυχία τον ψηφιακό μετασχηματισμό και βελτίωσε τη δικτύωση μεταξύ των φορέων και του εξωτερικού μάρκετινγκ.
Είχε γίνει προφανές για παράδειγμα ότι δουλεύοντας με ταξιδιωτικούς μπλόγκερ μπορούσε κανείς να στοχεύσει συγκεκριμένα τμήματα επισκεπτών.
Η ιδέα της χώρας για υποδοχή 14 εκατ. επισκεπτών ετησίως έως το 2026 περιελάμβανε τρία βασικά στοιχεία: μάρκετινγκ του Μπαχρέιν, το οποίο αποτελείται από περισσότερα από 30 νησιά, ως νησιωτικό προορισμό, έναν πολυτελή προορισμό και έναν προορισμό MICE.
Σύμφωνα με τον Αιγύπτιο υπουργό Τουρισμού, κ. Ahmed Issa, η χώρα του είχε κάνει χρήση της ψηφιοποίησης για να καταστήσει καλύτερα και πιο αποτελεσματικά τη ρύθμιση των προτύπων υγείας και ασφάλειας και να διασφαλίσει ότι όλοι είχαν δίκαιη πρόσβαση στην αγορά Καθώς η Αίγυπτος αναμένει φέτος αριθμούς ρεκόρ τουριστών και στοχεύει να προσελκύσει 30 εκατ. επισκέπτες έως το 2028, ήταν σημαντικό να επεκταθεί γρήγορα και μη γραφειοκρατικά η υποδομή.
Έτσι, θα ληφθούν μέτρα για να διευκολυνθούν οι ιδιώτες επενδυτές, ώστε να αυξήσουν τις κλίνες. Επιπλέον, θα επεκταθούν και τα τουριστικά προϊόντα για μεμονωμένους ταξιδιώτες.
‘Οσον αφορά στην Κροατία, η νέα στρατηγική της έχει ως στόχο τον αειφόρο τουρισμό έως το 2030. Η βιωσιμότητα ήταν μία από τις προϋποθέσεις για την απόκτηση κρατικής χρηματοδότησης, δήλωσε η κα Nikolina Brnjac.
Η χώρα δεν στόχευε να προσελκύσει μαζικό τουρισμό, επεσήμανε, αλλά αντίθετα έδινε ολοένα και μεγαλύτερη έμφαση στον οικολογικό, τον υπαίθριο τουρισμό και τον τουρισμό υγείας.
Σε τουριστικά hotspots όπως το Ντουμπρόβνικ και το Σπλιτ, η προσπάθεια επικεντρώθηκε στην καλύτερη ρύθμιση των ροών των επισκεπτών.
Από πλευράς της, η ανάπτυξη της τουριστικής αγοράς της Γεωργίας ευνοεί επίσης όλο και περισσότερο τον οικολογικό, τον αγροτικό και τον φυσικό τουρισμό.
Συγκεκριμένα, η Γεωργία θέλει να παρουσιαστεί ως η χώρα της αέναης φιλοξενίας.
Η ειλικρινής φιλοξενία είναι μέρος του DNA της, γιατί στη Γεωργία υπάρχει η πεποίθηση ότι κάθε επισκέπτης είναι δώρο Θεού, όπως τόνισε η υφυπουργός κα Mariam Kvrivishivli.
Στο Βερολίνο, η τιμώμενη χώρα δεν επιδεικνύει μόνο το πολιτιστικό της παρελθόν, με το μοναδικό της αλφάβητο, ή ως η πρώτη που καλλιεργεί αμπελώνες, αλλά παρουσιάζεται και ως μια σύγχρονη χώρα με ολοένα και περισσότερο προσανατολισμό προς τη Δύση – και η οποία χάρη στη φιλοξενία της έχει αριθμό ρεκόρ τουριστών που επιστρέφουν τακτικά.