Σύνταξη: tourismtoday.gr

Οι εμπειρίες και οι οργανωμένες επιτόπιες δραστηριότητες αποτελούν καθοριστικό στοιχείο του ταξιδιού, στο οποίο οι παραθεριστές είναι επίσης έτοιμοι να ξοδέψουν χρήματα. Ειδικότερα, στον απόηχο της πανδημίας, οι άνθρωποι επιθυμούν απεγνωσμένα να μετακινηθούν ξανά.

Ωστόσο, πολλοί ταξιδιώτες δεν θέλουν μια παραδοσιακή περιήγηση στην πόλη αλλά να βιώσουν τον προορισμό τους με όλες τους τις αισθήσεις.

Στην εκδήλωση «Περιηγήσεις και Δραστηριότητες Βιώσιμη Επιστροφή» της ITB Berlin 2022 συζητήθηκαν οι τρόποι με τους οποίους οι πάροχοι εκδρομών και συστημάτων κρατήσεων αντιδρούν σε αυτήν την κατάσταση καθώς και εάν θα υπάρξει αναβίωση του υπερτουρισμού.

Η τάση κατά τη διάρκεια της πανδημίας ήταν εμφανής, όταν υπήρχε ζήτηση για μικρές ομάδες, την ύπαιθρο, τις περιπέτειες και τις τοπικές δραστηριότητες.
Αυτό ανέφερε ο Douglas Quinby, συνιδρυτής και Διευθύνων Σύμβουλος της Arival, ο οποίος έχει ερευνήσει την ταξιδιωτική συμπεριφορά σε όλο τον κόσμο.

Αποκάλυψε μείωση 78% στις εκδρομές και τα αξιοθέατα κατά τη διάρκεια της πανδημίας και ότι πέρυσι αυτό το τμήμα παρέμεινε πολύ κάτω από το επίπεδο του 2019.

Ταυτόχρονα, υπήρξε μια αλλαγή στη συμπεριφορά των καταναλωτών, η οποία έχει υποστεί μια μεταμόρφωση τους τελευταίους 18 μήνες που κανονικά θα χρειαζόταν δέκα χρόνια.

«Το θέμα του υπερτουρισμού θα είναι και πάλι στην ημερήσια διάταξη», προέβλεψε ο Douglas Quinby.

Έχει καταστεί ιδιαίτερα σημαντικό για τους ταξιδιώτες να μπορούν να κάνουν online κρατήσεις για εκδρομές, δραστηριότητες, ξεναγήσεις και είσοδο σε τουριστικά αξιοθέατα.

Άλλες τάσεις είναι η προθυμία να ξοδέψουn περισσότερα σε αξιοθέατα και δραστηριότητες και η μεγαλύτερη επίγνωση του κοινωνικού και οικονομικού αντίκτυπου των ταξιδιών.

Στην ηλικιακή ομάδα κάτω των 35 ετών, δύο στους τρεις ταξιδιώτες από τις ΗΠΑ είναι ήδη έτοιμοι να τροποποιήσουν την ταξιδιωτική τους συμπεριφορά ανάλογα με τη φήμη του παρόχου και την προσφορά σε σχέση με τον κοινωνικό και οικολογικό αντίκτυπό του.

Μια άλλη τάση είναι ότι κατά τη διάρκεια μιας περιήγησης στην πόλη ή μιας επίσκεψης σε ένα μουσείο, πολλοί ταξιδιώτες δεν είναι πλέον ικανοποιημένοι με την οπτική ή ακουστική συνοδεία που παρέχεται από έναν ηχητικό οδηγό.
Αντίθετα, αν είναι δυνατόν, θέλουν προορισμούς που μπορούν να μυρίσουν, να αισθανθούν και να γευτούν.

Ο Emil Martinsek, CMO του GetYourGuide, ανέφερε ότι η ζήτηση πέρυσι ήταν κυρίως για αγροτικές περιοχές και εξωτερικούς χώρους.

Τώρα, ωστόσο, έχει αναβιώσει η δημοτικότητα των αξιοθέατων της πόλης και τα αξιοθέατα που πρέπει να δείτε δεν έχουν χάσει τίποτα από την ελκυστικότητά τους.

Πρόκειται για μια ανάκαμψη που είναι στην πραγματικότητα θετική, αν και συνοδεύεται από ορισμένους κινδύνους.

Περίπου το 40% των ταξιδιωτών που κάνουν τις κρατήσεις τους μέσω του GetYourGuide το κάνουν μόνο όταν βρίσκονται ήδη σε κίνηση.

Κατά συνέπεια, μια καλή ηλεκτρονική δυνατότητα κράτησης, η εύκολη πρόσβαση και η άμεση ανταπόκριση είναι ζωτικής σημασίας για τους προμηθευτές.

Ο Brad Weber, Πρόεδρος & Μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Gray Line Worldwide, θεωρεί ότι αυτό είναι ένα καθήκον που πρέπει να αντιμετωπίσει ο κλάδος.

«Με την ψηφιοποίηση δεν πρέπει να ξεκινήσουμε μια αποστολή στη νέα σελήνη, αλλά να ξεκινήσουμε κάνοντας την εργασία μας», τόνισε.

Ο πρόεδρος της Gray Line Worldwide εντόπισε επίσης μια ενδιαφέρουσα αλλαγή στη συμπεριφορά των ταξιδιωτών.
Την αύξηση της ενεργού συμμετοχής τους στην επιλογή και το σχεδιασμό διαφόρων στοιχείων του προγράμματος στην τοποθεσία. Πολλοί επισκέπτες δεν θέλουν μια έτοιμη προσφορά αλλά έχουν τις δικές τους εντελώς ατομικές απαιτήσεις και ιδέες.