Η αλλαγή του κλίματος κάνει τους σχεδιαστές αεροδρομίων να πονοκεφαλιάζουν, αφού πολλά αεροδρόμια ανα τον κόσμο  αποδείχτηκαν ευάλωτα σε πλημμύρες, καταιγίδες και υψηλές θερμοκρασίες.

Οι ειδικοί τονίζουν ότι “οι σχεδιαστές στο παρελθόν δεν έδιναν προσοχή στο πώς οι ακραίες θερμοκρασίες θα μπορούσαν να επηρεάσουν τα αεροπλάνα και τα αεροδρόμια”.

Πολλά χτίστηκαν κοντά σε θάλασσες ή ποτάμια για να ελαχιστοποιηθούν οι διαταραχές στον άνθρωπο ή να αποφευχθούν φυσικά εμπόδια όπως τα βουνά και έχουν αρκετά έχουν μικρούς διαδρόμους λόγω περιορισμού του χώρου.

Οι επιστήμονες του κλίματος προβλέπουν ότι τα επίπεδα της θάλασσας θα ανέλθουν και οι εμπειρογνώμονες των αερομεταφορών αναφέρουν ότι ακόμη και μια πολύ μικρότερη αύξηση θα μπορούσε να οδηγήσει σε περισσότερες πλημμύρες στους διαδρόμους ή στους τερματικούς σταθμούς.

Οι μελέτες δείχνουν ότι υπάρχουν δεκάδες αερολιμένες σε κίνδυνο.

Εκθεση του Eurocontrol έχει επισημάνει το πρόβλημα από το 2009. Ο Οργανισμού με έδρα τις Βρυξέλλες που συντονίζει τη διαχείριση της εναέριας κυκλοφορίας σε ολόκληρη την Ευρώπη, εκτιμά ότι πάνω από 30 μεγάλα Ευρωπαϊκά αεροδρόμια βρίσκονται στις ακτές ή στις πεδινές πεδιάδες.

Τώρα οι κυβερνήσεις, οι εταιρείες και οι εμπειρογνώμονες σε όλο τον κόσμο αγωνίζονται για την ανεύρεση πόρων που απαιτεί η κολοσσιαία επένδυση για τα απαραίτητα έργα.

Στη Νορβηγία, περίπου 20 από τα 45 κρατικά αεροδρόμια της χώρας είναι «αρκετά εκτεθειμένα» σε πιθανή άνοδο της στάθμης της θάλασσας, δήλωσε ο Olav Mosvold Larsen, Σύμβουλος για την κλιματική αλλαγή στο Avinor, τον κρατικό αερολιμένα.

Το Avinor αποφάσισε να κατασκευάσει όλους τους μελλοντικούς διαδρόμους του τουλάχιστον 23 πόδια πάνω από τη στάθμη της θάλασσας.

“Οι αερολιμένες κατανοούν τώρα ότι η αλλαγή του κλίματος θα μπορούσε να έχει κάποιες σημαντικές αρνητικές επιπτώσεις στην λειτουργία τους”, δήλωσε για το θέμα η Angela Gittens, Γενική Διευθύντρια του Airports Council International στο Μόντρεαλ.