
του Γιάννη Τσιρογιάννη
Από αλλού το περίμεναν και από αλλού τους ήρθε τελικά τα σύγχρονα (σχετικά) μικρά crossover, το νέο Kia Soul αποτελεί ευθεία απειλή γι αυτά, αφού στην πλειονότητα των περιπτώσεων, οι αρετές του ξεπερνούν ακόμη και το ελκυστικό παρουσιαστικό, oh yes.
Είναι γεγονός πως το Soul είναι ένα αυτοκίνητο με έντονη προσωπικότητα. Έτσι ήταν από την αρχή, το ίδιο ισχύει και σε αυτή τη νέα γενιά που πήγε τη σχεδιαστική ιδιομορφία-σήμα κατατεθέν ακόμη πιο κάτω…
Η αλήθεια πάντως είναι πως το νέο τέκνο της Kia με το εμπνευσμένο όνομα, είτε το ερωτεύεσαι είτε το απεχθάνεσαι, εμείς ανήκουμε ευτυχώς στην πρώτη ομάδα. Έχουμε λοιπόν ξανά «κυβιστική» προσέγγιση στο περιτύλιγμα, γαρνιρισμένη με στιλάτα LED φωτιστικά σώματα ημέρας τόσο εμπρός όσο και πίσω, αλλά και διχρωμία.
Η τελευταία, εξυπακούεται πως τρελαίνει το μάτι, δημιουργώντας αυτομάτως, σχεδόν αυθόρμητα, θετικές εντυπώσεις…
Εντός έχουμε αρκετά σημαντικές αλλαγές συγκριτικά με την απερχόμενη γενιά του μοντέλου. Η ιδανική εκμετάλλευση κάθε εκατοστού στο εσωτερικό του, φέρει ως αποτέλεσμα άπλετους κυριολεκτικά χώρους για τους επιβάτες.
Είτε μπροστά είτε πίσω η διαμόρφωση είναι τέτοια που τίποτα δεν θα σου στερήσει τη ραστώνη, με τον κατάλληλο αέρα τόσο για τα πόδια όσο και για τα κεφάλια των ενήλικων επιβατών.
Η ορατότητα είναι εξαιρετική, η πρόσβαση στο ευρύχωρο σαλόνι γίνεται πανεύκολα, τα χειριστήρια βρίσκονται στα σημεία που θα περίμενες ενώ οι ανοιχτοί χώροι για μικροαντικείμενα μαζί με τις ποτηροθήκες βρίσκονται παντού.
Βασιλιάς λοιπόν αισθάνεσαι στην καμπίνα, η οποία υιοθετεί τώρα premium μαλακά υλικά στο μεγαλύτερο τμήμα της, δικαιολογώντας με αυτό τον τρόπο τη στροφή στην ποιότητα, την άνεση, τη συνολική αναβάθμιση στην προσέλκυση του κοινού.
Στο ίδιο μήκος κύματος βρίσκεται και ο χώρος αποσκευών με χωρητικότητα τα 354 λίτρα. Ιδιαίτερη μνεία χρίζει το σύστημα πολυμέσων με την έγχρωμη οθόνη αφής επτά ιντσών και ενσωματωμένο δορυφορικό σύστημα πλοήγησης.
Το νέο Soul προσφέρει υψηλές δυνατότητες συνδεσιμότητας χάρη στις πλατφόρμες Apple CarPlay και Android Auto, τα γραφιστικά της οθόνης αφής διακρίνονται άνετα, όμως θα θέλαμε λίγο γρηγορότερη απόκριση στις εντολές του οδηγού.
Οι τιμές ξεκινούν από τα 19.490 ευρώ και ανέρχονται στα 21.490 ευρώ στην έκδοση με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων.
Το νέο Kia Soul διατίθεται αποκλειστικά στο κορυφαίο επίπεδο EX Premium, στο οποίο περιλαμβάνει σχεδόν τα πάντα.
Υπολογίστε, 6 αερόσακους, ESP, σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης σε ανηφόρα, cruise control, δερμάτινες επενδύσεις, δίχρωμους προφυλακτήρες με ποδιές Off-Road, ράγες οροφής, φώτα ημέρας και φλας εξωτερικών καθρεπτών LED, κάμερα οπισθοπορείας, ηχοσύστημα και σύστημα πλοήγησης με έγχρωμη οθόνη αφής 7 ιντσών, χειριστήρια ηχοσυστήματος στο τιμόνι, προβολείς ομίχλης, προηγμένο σύστημα πολυμέσων με οθόνη 7 ιντσών, αυτόματο κλιματισμό, Cruise Control με Speed Limiter, δίχρωμες ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών, όλο το ηλεκτρικό πακέτο και πολλά άλλα.
Ο αναβαθμισμένος πετρελαιοκινητήρας άμεσου ψεκασμού common rail με τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας CRDi 1.6, παράγει ισχύ 136 ίππους και ροπή 30,6 kgm από τις 1.750 σ.α.λ., δεν αποτελεί είδηση πως ταιριάζει σαν γάντι στο νέο Soul.
Το τετρακύλινδρο σύνολο δεν θορυβεί ιδιαίτερα και συνεργάζεται σωστά με το αυτόματο κιβώτιο επτά σχέσεων εδώ, με το οποίο σχηματίζει ένα αξιοπρεπές δίδυμο, ικανό για ασφαλείς και σβέλτες προσπεράσεις. Αλλά και για αγχολυτική διάθεση στην κίνηση στην πόλη.
Είναι πάντα εκεί όταν και όποτε τον χρειαστείς και δεν διστάζει να δείξει την… ψυχή του στον ανοιχτό δρόμο, μιας και τα αποθέματα ροπής είναι ιδιαίτερα αυξημένα. Η έλξη από τις χαμηλές στροφές είναι δεδομένη, ενώ και πιο ψηλά, δύσκολα θα αντιληφθείς το χαρακτηριστικό «ξεψύχισμα» των συνόλων πετρελαίου.
Η μέση κατανάλωση της δοκιμής μας, κυμάνθηκε γύρω στα 7,0 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα. Πιθανότατα, με το χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων να βλέπαμε χαμηλότερες τιμές, αλλά χαλάλι, μπρος στα κάλλη τι είναι ο πόνος…
Οι ρυθμίσεις των αναρτήσεων και του συστήματος διεύθυνσης έχουν γίνει με κύριο γνώμονα την άνεση και η σπορτίφ αίσθηση περνά σαφώς σε δεύτερη μοίρα, καθώς το τιμόνι είναι ελαφρύ χωρίς αίσθηση ακόμη και στην ευθεία, αποτελώντας το μοναδικό μελανό σημείο. Αλλά ας είμαστε ειλικρινείς, το ύψος και το σχήμα του Soul δεν σε προδιαθέτουν να ανακαλύψεις το όριό του στις στροφές.
Παρότι γέρνει σε λογικά πλαίσια ακόμη και όταν πιεστεί ενώ κρατά καλά στο δρόμο, χωρίς να επιφυλάσσει στον οδηγό του εκπλήξεις.
Από ένα σημείο και μετά πιάνεις τον εαυτό σου να απολαμβάνει την εξαιρετική ηχομόνωση της καμπίνας, αλλά και την ποιότητα κύλισης, παρά την ύπαρξη απαγορευτικών ελαστικών που θα ταίριαζαν περισσότερο σε κάποιο σπορτίφ χάτσμπακ.
Στο δρόμο γίνεται αμέσως σαφές πως το Soul διανύει την ώριμη περίοδο του βίου του, όντας απαλλαγμένο από θορύβους και νευρικότητα στο πάτημά του.
Το επίπεδο ραφιναρίσματος σε βάζει σε σκέψεις, αφού νιώθεις να μη θέλεις να κατέβεις από το άνετο περιβάλλον του εκκεντρικού Kia.
Συμπέρασμα
Απροσδόκητος έρωτας! Το Soul σε αυτή τη νέα γενιά μας άρεσε ιδιαίτερα και δεν το κρύβουμε. Μάλιστα, συνέπεσε χρονικά να το οδηγήσουμε μαζί με αρκετά άλλα μικρά (και επώνυμα) crossover.
Πιστέψτε μας, η ζυγαριά από αυτή την άτυπη σύγκριση στο μυαλό μας, έγειρε εύκολα προς το μέρος του. Δεν αναφέρουμε ονόματα, δεν θίγουμε υπολήψεις.
Στα δικά μας πάλι, πανέμορφο εξωτερικά με ένα επιτηδευμένο ξεχωριστό ύφος, άνετο και ποιοτικό εσωτερικά με πρακτικότητα, χώρους, εξοπλισμό στο μάξιμουμ, μαζί φυσικά με μια αναβαθμισμένη ποιότητα κατασκευής, την οποία βιώνεις και η οποία παραπέμπει σε ακριβότερα αυτοκίνητα.