Η KLM βρίσκεται στη μέση της χειρότερης κρίσης στην 101ετή ιστορία της, με την πανδημία COVID-19 να διαβρώνει τις ισχυρές επιδόσεις της τα τελευταία χρόνια.
Το πακέτο δανείων 3,4 δισεκατομμυρίων ευρώ, που αποτελείται από κρατικό δάνειο και εγγυήσεις τραπεζικών δανείων, είναι ζωτικής σημασίας για τη διασφάλιση του μέλλοντος της αεροπορικής εταιρείας και του δικτύου της για τις Κάτω Χώρες.
Η KLM είναι πολύ ευγνώμων στην ολλανδική κυβέρνηση για την υποστήριξη και την προθυμία της να παράσχει χρηματοδότηση αυτή τη στιγμή.
Η ολλανδική κυβέρνηση έχει εξαρτήσει το πακέτο δανείων της από ορισμένες προϋποθέσεις, μεταξύ των οποίων όλοι οι υπάλληλοι της KLM πρέπει να συμφωνήσουν να προσαρμόσουν ορισμένους όρους απασχόλησης κατά τη διάρκεια του δανείου (αναμένεται έως το 2025). Η KLM έχει περάσει τους τελευταίους μήνες σφυρηλατώντας τις λεπτομέρειες αυτού του προγράμματος λιτότητας με τις συνδικαλιστικές οργανώσεις για προσωπικό πιλοτηρίου, εδάφους και καμπίνας, σύμφωνα με την απαιτούμενη δομή και ποσοστά.
Τα αποτελέσματα αυτών των διαπραγματεύσεων έχουν επισημοποιηθεί σε συνοπτικές συλλογικές συμβάσεις εργασίας και ενσωματώθηκαν ως έχουν στο σχέδιο αναδιάρθρωσης που υπέβαλε η KLM στην ολλανδική κυβέρνηση την 1η Οκτωβρίου.
Οι γενικές συμφωνίες καθορίζουν τα μέτρα λιτότητας που θα ισχύουν έως τις αρχές του 2022 (για τα πληρώματα του πιλοτηρίου) και στα τέλη του 2022 (για το προσωπικό εδάφους και καμπίνας). Ήταν ιδιαίτερα σημαντικό να προσδιοριστεί η συμβολή που θα έκαναν όλοι οι υπάλληλοι της KLM στις προσπάθειες μείωσης του κόστους της αεροπορικής εταιρείας καθ ‘όλη τη διάρκεια του δανείου. Για να καλυφθεί αυτό το αίτημα χωρίς να χρειαστεί να ξαναρχίσει διαπραγματεύσεις, προστέθηκε μια «ρήτρα δέσμευσης» στις συμφωνίες μεταξύ KLM και συνδικαλιστικών οργανώσεων
Η KLM και οι οκτώ συνδικαλιστικές οργανώσεις πληρούσαν επομένως μια βασική απαίτηση, εξασφαλίζοντας την τελική έγκριση του πακέτου δανείων 3,4 δισεκατομμυρίων από το ολλανδικό κράτος