Η KLM έχει αρχίσει να χρησιμοποιεί την τεχνητή νοημοσύνη (AI) ως εργαλείο για την καταπολέμηση της σπατάλης τροφίμων εν πτήσει.

Η τεχνολογία AI χρησιμοποιείται για να βοηθήσει στον προσδιορισμό του αριθμού των γευμάτων που πρέπει να φορτωθούν για κάθε συγκεκριμένη πτήση, με βάση το γεγονός ότι δεν καταλήγουν όλοι όσοι έχουν κάνει κράτηση να πετούν.

Ο ολλανδικός αερομεταφορέας είπε ότι «Ανάλογα με την κατηγορία, μεταξύ 3% και 5% των επιβατών που έχουν κάνει κράτηση δεν εμφανίζονται (στην ώρα τους) για την πτήση», και επομένως χρησιμοποιεί την τεχνολογία για να προβλέψει τον αριθμό των επιβατών που θα επιβιβαστούν πτήση «με βάση ιστορικά δεδομένα».

Το σύστημα Meals On Board λαμβάνει τους αναμενόμενους αριθμούς επιβατών ανά πτήση με ξεχωριστές προβλέψεις για business, premium economy και economy classes, με την τεχνολογία AI TRAYS να ξεκινά τις προβλέψεις 17 ημέρες πριν από την αναχώρηση και να τις βελτιώνει μέχρι 20 λεπτά πριν από την αναχώρηση της πτήσης.

Η KLM είπε ότι το σύστημα «σημαίνει ότι προβλέπεται ο ακριβέστερος δυνατός αριθμός επιβατών για ολόκληρη τη διαδικασία τροφοδοσίας από την αγορά έως τη φόρτωση, αποτρέποντας έτσι την περίσσεια γευμάτων».

Έως και 63% λιγότερη σπατάλη τροφίμων

Η αεροπορική εταιρεία είπε ότι η τεχνολογία επιτυγχάνει έως και 63% λιγότερη σπατάλη τροφίμων με βάση τον αναμενόμενο αριθμό επιβατών ανά πτήση, εξοικονομώντας 111.000 κιλά γευμάτων εν πτήσει από τη σπατάλη κάθε χρόνο.

Πιο συγκεκριμένα, η KLM είπε ότι η μεγαλύτερη βελτίωση παρατηρείται στις διηπειρωτικές πτήσεις της KLM από το Schiphol, όπου πρέπει να πετιούνται 2,5 λιγότερα γεύματα (1,3 κιλά) ανά πτήση.

Η τεχνολογία TRAYS είναι μόνο ένας από τους πολλούς τρόπους με τους οποίους η KLM χρησιμοποιεί τεχνητή νοημοσύνη στις λειτουργίες της. Τα προγράμματα AI χρησιμοποιούνται για την προσομοίωση προβλεπόμενων ημερών κακοκαιρίας και για να δίνουν στους πελάτες εξατομικευμένες ταξιδιωτικές συμβουλές μετά την κράτηση πτήσης.

Πέρυσι, το αεροδρόμιο Hub της KLM στο Άμστερνταμ Schiphol ανακοίνωσε μια συνεργασία με την τεχνολογική εταιρεία Pangiam, για να διερευνήσει πώς θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί η τεχνητή νοημοσύνη για την επιτάχυνση της διαδικασίας των ελέγχων ασφαλείας των αποσκευών.