Τα ταξίδια σε προορισμούς ανά τον πλανήτη που βρίσκονται υπό εξαφάνιση (Last-chance tourism) αποτελούν την πιο hot τάση στον τουρισμό για το 2018. Συγκεκριμένα, πρόκειται για μέρη που κινδυνεύουν σοβαρά με εξαφάνιση από το χάρτη κυρίως λόγω της υπερθέρμανσης του πλανήτη.

Η περιοχή του Μεγάλου Κοραλιογενούς Υφάλου, της Νεκράς Θάλασσας, της Αρκτικής και της Ανταρκτικής είναι μερικές από τις πιο σημαντικές τοποθεσίες στον κατάλογο.

Ο Rajeev Kale, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Leisure του Thomas Cook (India) Limited, αναφέρει σχετικά: “Ο last-chance τουρισμός θα αναδειχθεί ως μία από τις μεγαλύτερες τάσεις της νέας χρονιάς. Από τους millennials που επισκέπτονται παρθένες χώρες όπως η Νέα Ζηλανδία για να περάσουν χρόνο στην Αρκτική, η επίσκεψη σε απειλούμενους προορισμούς θα συνεχίσει να ευδοκιμεί το 2018”.

Οι επιπτώσεις στην τουριστική βιομηχανία
Καθώς οι νέοι αναζητούν καινούργιες εμπειρίες, θέλουν να κατευθυνθούν σε προορισμούς που δεν εμφανίζονται στα ταξιδιωτικά φυλλάδια. Ο Neelu Singh, διευθύνων σύμβουλος και διευθυντής του Ezeego1, δηλώνει: «Οι ταξιδιώτες που αναζητούν μοναδικές εμπειρίες επισκέπτονται όλο και περισσότερο προορισμούς που σύντομα θα εξαφανιστούν λόγω της αλλαγής του κλίματος. Κάνουν κάθε δυνατή προσπάθεια για να αποκτήσουν αυτή τη μοναδική εμπειρία ζωής. Αυτή η αυξανόμενη επιθυμία και δημοτικότητα για να επισκεφθούν απειλούμενους προορισμούς έβαλε στο επίκεντρο πολλά άγνωστα και ανεξερεύνητα μέρη, οδηγώντας έτσι σε τεράστια εισροή τουριστών».

Η βιασύνη
Οι ειδικοί έχουν σημειώσει την ταχεία άνοδο του αριθμού των ατόμων που κάνουν κράτηση εισιτηρίων σε αυτές τις υπό εξαφάνιση τοποθεσίες. Ο Karan Anand, Επικεφαλής της Cox & Kings, λέει: “Επικρατεί μια σταθερή αύξηση της ζήτησης τα τελευταία χρόνια για τοποθεσίες όπως οι Μαλδίβες, η Κίνα, το Ισραήλ, η Βενετία, τα Γκαλαπάγκος και η Ανταρκτική. Μάλιστα, φέτος η ζήτηση για τις Μαλδίβες αυξήθηκε κατά περίπου 17% σε σχέση με πέρυσι».

FOMO
Ο όρος FOMO (fear of missing out/ο φόβος μην χάσεις το τι συμβαίνει) αντιπροσωπεύει την τάση που γέννησαν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και κυρίως το Facebook και αποτελεί έναν είναι ένας από τους βασικούς λόγους για τους ανθρώπους να κατευθυνθούν προς αυτούς τους προορισμούς. Με τα κοινωνικά μέσα να γίνονται εξαιρετικά σημαντικά για πολλούς ταξιδιώτες, το δέλεαρ αυτών των τοπικών περιοχών αυξάνεται περισσότερο. Για πολλά μέρη που κινδυνεύουν να σβηστούν από τον τουριστικό χάρτη, οι ταξιδιώτες ανησυχούν ότι οι κυβερνήσεις τους θα μπορούσαν να περιορίσουν τον αριθμό των ατόμων που επιτρέπεται να επισκεφθούν. Ως εκ τούτου, βιάζονται να φτάσουν εκεί.

Τι θα κάνουν οι αεροπορικές εταιρείες;
Ενώ ορισμένοι ειδικοί πιστεύουν ότι και οι αεροπορικές εταιρείες θα λάβουν υπόψη τους τουρίστες που συρρέουν σε τέτοιους προορισμούς και θα μειώσουν τις τιμές των εισιτηρίων, άλλοι ακολουθούν μια πιο προσεκτική προσέγγιση. Ο κ. Rajeev λέει: “Η δημοτικότητα των απειλούμενων προορισμών έχει αυξηθεί από τότε που οι αεροπορικές εταιρείες άρχισαν να μειώνουν τις τιμές τους για αυτά τα μέρη, χάρη στις αεροπορικές εταιρίες χαμηλού κόστους”. Οι αεροπορικές εταιρείες μπορεί να προσφέρουν μειωμένες τιμές ανάλογα με τη συνδεσιμότητα και την απόσταση ταξιδιού παρέχοντας καλύτερη πρόσβαση σε αυτούς τους προορισμούς. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι οι αεροπορικές εταιρείες θα μειώσουν τις τιμές, καθώς όλα εξαρτώνται από τη ζήτηση και την προσφορά.