Ο Όμιλος Lufthansa ανέφερε καθαρή ζημία 734 εκατομμυρίων ευρώ για το πρώτο τρίμηνο του 2024, με την απεργία να έχει παίξει καταλυτικό ρόλο. Παρά τις ζημιές , η ζήτηση προς δημoφιλείς προορισμούς είναι αυξημένη σε σχέση με πέρυσι, σύμφωνα με τον Όμιλο.
Η καθαρή ζημία, η οποία ήταν 57% μεγαλύτερη από αυτή που αναφέρθηκε το πρώτο τρίμηνο του περασμένου έτους (απώλειες 467 εκατ. ευρώ), συνοδεύτηκε από αύξηση 5% στα συνολικά έσοδα φτάνοντας τα 7,4 δισ. ευρώ.
Ο Remco Steenbergen, οικονομικός διευθυντής του Ομίλου Lufthansa, δήλωσε: «Δεν μπορούμε να είμαστε ικανοποιημένοι με το λειτουργικό αποτέλεσμα για το πρώτο τρίμηνο. Σε περισσότερα από 350 εκατομμύρια ευρώ, οι διάφορες απεργίες είχαν σημαντικό αντίκτυπο στο αποτέλεσμά μας».
Οι απεργίες πραγματοποιήθηκαν από διάφορους υπαλλήλους εντός του ομίλου καθώς και από υπαλλήλους συνεργατών του συστήματος, ανέφερε ο Όμιλος Lufthansa.
Ο αριθμός των επιβατών το πρώτο τρίμηνο αυξήθηκε κατά 12% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο, φτάνοντας τα 24 εκατομμύρια, με τις αεροπορικές εταιρείες του ομίλου να επεκτείνουν τη χωρητικότητα των θέσεων τους κατά 12% σε ετήσια βάση.
Ο συντελεστής φόρτωσης ανήλθε στο 79,7%, ο οποίος χαρακτηρίστηκε ισοδύναμος με πέρυσι.
Οι κρατήσεις για το καλοκαίρι είναι 16% αυξημένες σε σχέση με πέρυσι, με τους πιο δημοφιλείς προορισμούς όπως η Ισπανία, η Πορτογαλία, η Ιταλία, η Ελλάδα, οι ΗΠΑ, η Ιαπωνία και η Νότια Αφρική.
Για ολόκληρο το έτος 2024, ο Όμιλος Lufthansa αναμένει να επιτύχει ένα επίπεδο χωρητικότητας περίπου 92% του αριθμού πριν από την πανδημία που καταγράφηκε το 2019. Η εκτίμηση έχει αναθεωρηθεί προς τα κάτω από 94%.
Ο Steenbergen είπε ότι οι ταμειακές ροές ήταν θετικές λόγω της συνεχιζόμενης υψηλής ζήτησης για αεροπορικά ταξίδια και πρόσθεσε ότι ο όμιλος μπόρεσε να ενισχύσει περαιτέρω τον ισολογισμό του.
Ωστόσο, είπε ότι θα πραγματοποιηθεί εντατική εργασία τους επόμενους μήνες για να αντισταθμιστεί ο αντίκτυπος του αυξανόμενου κόστους.
«Έχουμε λάβει πρόσθετα μέτρα για το σκοπό αυτό, ιδιαίτερα στη Lufthansa Airlines, η οποία επηρεάζεται σημαντικά από τις αυξανόμενες δαπάνες προσωπικού και αμοιβές», δήλωσε ο Steenbergen.
Η μάρκα Lufthansa σχεδιάζει να «μειώσει το λειτουργικό κόστος, να σταματήσει νέα έργα και να αξιολογήσει την ανάγκη για επιπλέον προσωπικό σε διοικητικούς τομείς», σύμφωνα με τον Όμιλο.
Ο Carsten Spohr, πρόεδρος του εκτελεστικού συμβουλίου και διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου Lufthansa, δήλωσε: «Τώρα αφήνουμε πίσω μας το πρώτο τρίμηνο, το οποίο επηρεάστηκε κυρίως από απεργίες και βρισκόμαστε σε ένα σημείο καμπής.
«Έχουμε καταλήξει σε μακροπρόθεσμες μισθολογικές συμφωνίες για την πλειοψηφία των εργαζομένων μας. Αυτό σημαίνει προγραμματισμό βεβαιότητας και σαφήνειας για τα επόμενα χρόνια.
«Εξακολουθούμε να βλέπουμε ισχυρή ζήτηση, η οποία είναι ακόμη σημαντικά υψηλότερη από πέρυσι για το καλοκαίρι.
«Συνεχίζουμε επομένως να επεκτείνουμε την προσφορά μας και αυξάνουμε ιδιαίτερα σε διαδρομές μεγάλων αποστάσεων.
«Τα αεροπλάνα μας παραμένουν καλά γεμάτα. Ένα πράγμα είναι ήδη ξεκάθαρο: θα είναι άλλο ένα πολύ δυνατό καλοκαίρι.
«Είμαι ιδιαίτερα ικανοποιημένος που συνεχίζουμε να βλέπουμε μια θετική τάση όχι μόνο στους ταξιδιώτες αναψυχής αλλά και στους επαγγελματίες ταξιδιώτες.
«Αφιερώνουμε τώρα όλη μας την ενέργεια για να επεκτείνουμε περαιτέρω τις premium προσφορές μας στους πελάτες μας και να διασφαλίσουμε έγκαιρες και αξιόπιστες πτήσεις».
Μεταξύ των θυγατρικών του Ομίλου Lufthansa είναι η Austrian Airlines, η Brussels Airlines, η Swiss International Air Lines, η Discover Airlines και η Eurowings.