Η Lufthansa επιβεβαίωσε αργά χθες το βράδυ με δήλωση ότι υπέβαλε επισήμως πρόταση για την απόκτηση μεριδίων της Air Berlin, αλλά δεν αποκάλυψε λεπτομέρειες σχετικά με την προσφορά της.

Ωστόσο, το Reuters και τα Γερμανικά Μέσα αναφέρουν ότι η κυρίαρχη αεροπορική εταιρεία της χώρας ενδιαφέρεται για μέχρι 50 αεροπλάνα της Air Berlin, συμπεριλαμβανομένου και του στόλου της Αυστριακής θυγατρικής της, Niki.

Χθες στην πρώτη συνάντηση των πιστωτών της Air Berlin, δεν ελήφθησαν αποφάσεις σχετικά με την πώληση.

Η προσφορά της Lufthansa θα μπορούσε να αξίζει “ένα τριψήφιο ποσό εκατομμυρίων ευρώ” το οποίο θα επαρκούσε για την αποπληρωμή του κυβερνητικού δανείου της Air Berlin ύψους 150 εκατομμυρίων ευρώ.

Η Lufthansa έχει ήδη μισθώσει 38 αεροπλάνα από την Air Berlin με κόστος 130 εκατομμυρίων ευρώ για να επεκτείνει το δίκτυο πτήσεων Eurowings και αποσκοπεί στην ενσωμάτωση περισσότερων αεροσκαφών της Air Berlin για να ενισχύσει τις μεσογειακές διαδρομές και τις μακρινές πτήσεις.

Στο πλαίσιο της αναδιάρθρωσης φέτος, η Air Berlin μεταβίβασε δρομολόγια αναψυχής σε τουριστικούς προορισμούς στην Ισπανία και την Ελλάδα στη Niki -που ιδρύθηκε από τον πρώην οδηγό της F1 Νίκι Λάουντα.

Οι αναλυτές στην Goodbody δήλωσαν ότι η αγορά της Niki θα ενίσχυε τη θέση της Lufthansa έναντι της Ryanair σε τέτοιες διαδρομές.

Μάλιστα ο διευθύνων σύμβουλος της Ryanair, Michael O’Leary, δήλωσε στο Reuters την Τρίτη ότι θα ενδιαφερόταν να δώσει προσφορά για την Air Berlin, αλλά “η Ryanair δεν είχε προσκληθεί στη διαδικασία”, την οποία θεωρεί ως ευνοϊκή για τη Lufthansa.

Επίσης ο Γερμανός επενδυτής στον τομέα των μεταφορών Hans Rudolf Woehrl, ο οποίος θέλει να αγοράσει την Air Berlin στο σύνολό της, έχει επικρίνει τη διαδικασία, λέγοντας ότι δεν είχε προσκληθεί να υποβάλει προσφορά.

Οι Γερμανικές εφημερίδες ανέφεραν ότι η Γερμανική αεροπορική εταιρεία Condor της Thomas Cook ενδιαφέρεται “για μεγαλύτερο αριθμό αεροσκαφών προκειμένου να αντιμετωπίσει την απειλή της ενισχυμένης Eurowings”.

Τα αεροσκάφη της Condor μπορεί να πραγματοποιούν δρομολόγια στην Ευρώπη, αλλά η εταιρεία ενδιαφέρεται για τις διαδρομές μακρινών αποστάσεων από το Ντίσελντορφ.

Αντίθετα, η TUI φαίνεται να ενδιαφέρεται κυρίως για την εξεύρεση λύσης για τα 14 αεροσκάφη της, τα οποία είναι μισθωμένα στο αεροδρόμιο της Βερολίνου και λειτουργούν για τη Niki με επικερδή μακροπρόθεσμη σύμβαση.

Ο Γερμανικός τουριστικός όμιλος δεν επιθυμεί να επεκτείνει τη δική του αεροπορική εταιρεία TUIfly, την οποία ελπίζει να συγχωνεύσει με την Niki αναλαμβάνοντας τόσο τα αεροπλάνα της όσο και τα 700 μέλη πληρώματος τους.

Η Easyjet, η οποία δεν έχει επιβεβαιώσει τις προθέσεις της, ενδιαφέρεται προφανώς για την αγορά μέρους του Γερμανικού αεροπορικού ομίλου προκειμένου να ενισχύσει την παρουσία της εντός της Γερμανίας -όπου έχει μόνο ένα μικρό μερίδιο.

Εν τω μεταξύ, η αεροπορική εταιρεία Germania προσπαθεί ήδη να καλύψει το κενό που θα αφήσει η Air Berlin στην Γερμανική αεροπορική αγορά με περισσότερες πτήσεις τσάρτερ το καλοκαίρι του 2018.

Η αεροπορική εταιρεία θα πραγματοποιήσει περισσότερες πτήσεις από Βερολίνο-Τεγκελ, Ντίσελντορφ, Νυρεμβέργη και Ζυρίχη, κυρίως προς Βαλεαρίδες Νήσους, Κανάρια νησιά και πολλά Ελληνικά νησιά, αλλά και προς την Τουρκία, την Κύπρο και την Αίγυπτο.

Η Germania διαθέτει στόλο 29 αεροσκαφών A320 και B737-700.