Σύμφωνα με την οικονομική εφημερίδα Il Sole 24 Ore το βήμα αυτό μπορεί να γίνει μέσα στην εβδομάδα ή, το αργότερο, στην αρχή της επόμενης. Το κυβερνητικό διάταγμα για την ιδιωτικοποίηση της ιταλικής αεροπορικής εταιρίας υπογράφηκε στις 2 Ιανουαρίου. Η ΙΤΑ αποτελεί το διάδοχο σχήμα της μόνιμα υπερχρεωμένης Alitalia.
Οι αναλυτές θεωρούν ότι ο γερμανικός αερομεταφορέας είναι το φαβορί, διότι τους τελευταίους δυο μήνες έχουν ήδη ξεκινήσει προκαταρκτικές συνομιλίες και επαφές. Στόχος, σε μια πρώτη φάση, είναι η απόκτηση από μέρους της Lufthansa του 40% των μετοχών, με την καταβολή περίπου διακοσίων πενήντα εκατομμυρίων ευρώ. Στην συνέχεια το ποσοστό αυτό μπορεί να αυξηθεί και να ξεπεράσει το 50%.
Η Il Sole 24 Ore δεν αποκλείει το ενδεχόμενο να εκφράσει ενδιαφέρον και η αμερικανική εταιρία Delta Αirlines. Σε αυτή την περίπτωση όμως υπάρχει ένας ουσιαστικός περιορισμός: μια εταιρία που δεν ανήκει σε χώρα μέλος της ΕΕ δεν θα είχε δικαίωμα να αποκτήσει την πλειοψηφία των μετοχών της Ita.
Ζωτικής σημασίας η αγορά της Μεσογείου
Σύμφωνα με τον ιταλικό τύπο, αν η Lufthansa υπογράψει τη συμφωνία αυτή θα καταφέρει να επεκταθεί με ουσιαστικό τρόπο στην περιοχή της Μεσογείου, η οποία θεωρείται βασικής σημασίας. Στο μεταξύ, ελέγχει ήδη τις εταιρίες Swiss, Austrian Airlines, Brussels Airlines και Air Dolomiti.
H πρόταση της γερμανικής αεροπορικής εταιρίας θα πρέπει να εξετασθεί και να εγκριθεί από το Διοικητικό Συμβούλιο της Ita, αλλά και το υπουργείο Οικονομικών της κυβέρνησης Μελόνι.
Πριν από την τελική υπογραφή χρειάζεται επίσης και το πράσινο φως της ιταλικής Αρχής Ανταγωνισμού. Τα συνδικάτα από τη μία πλευρά θεωρούν ότι με την συγκεκριμένη κίνηση μπορεί να διασφαλιστεί το οικονομικό μέλλον της εταιρίας, αλλά από την άλλη, σε ένα πρώτο σχόλιό τους, τονίζουν ότι η Ita δεν θα μπορέσει να παίξει αυτόνομο ρόλο στον τομέα των αερομεταφορών. Κάτι που οι περισσότεροι στην Ιταλία είχαν ευχηθεί την περίοδο που δημιουργήθηκε η εταιρία.