Tο σχέδιο ανάκαμψης προβλέπει τη μετατόπιση περισσότερης κίνησης μικρών αποστάσεων σε πιο οικονομικά αποδοτικές πτητικές λειτουργίες

Μέχρι το 2026, τα μέτρα θα έχουν ακαθάριστο αποτέλεσμα EBIT περίπου 1,5 δισεκατομμυρίων ευρώ

 

Ο Όμιλος Lufthansa αναμένει ότι η ζήτηση για αεροπορικά ταξίδια θα παραμείνει ισχυρή τους τελευταίους μήνες του έτους, αφού κατέγραψε ρεκόρ καλοκαιρινών εσόδων παρά τις καθυστερήσεις στην παράδοση αεροσκαφών.

Μια ισχυρή ταξιδιωτική αιχμή είδε τη γερμανική αεροπορική εταιρεία να επιτυγχάνει το ισχυρότερο τρίμηνο εσόδων της ιστορίας της στα 10,7 δισεκατομμύρια ευρώ.

Αυτό δημιούργησε λειτουργικά κέρδη 1,3 δισ. ευρώ, από 1,5 δισ. ευρώ το ίδιο τρίμηνο το 2023.

Η πτώση από έτος σε έτος οφειλόταν σε «σημαντικές αυξήσεις κόστους», ιδίως σε έξοδα, συντήρηση, επισκευή και λειτουργία (MRO) και σε προσωπικό.

Η μείωση των λειτουργικών κερδών οφειλόταν κυρίως στη μείωση κατά 234 εκατ. ευρώ του αποτελέσματος της Lufthansa Airlines.

«Οι καθυστερήσεις στην παράδοση νέων αεροσκαφών και η σχετική ανάγκη για συνέχιση της λειτουργίας παλαιότερων αεροσκαφών, το αυξημένο κόστος τοποθεσίας, τα υψηλότερα έξοδα προσωπικού και τα έξοδα για πληρωμές αποζημιώσεων μετά από παρατυπίες πτήσης είχαν αντίκτυπο πάνω από το μέσο όρο στο αποτέλεσμα», αποκάλυψε ο όμιλος.

«Η Lufthansa Airlines εφαρμόζει με συνέπεια το πρόγραμμα ανάκαμψης.

«Ο στόχος είναι να αυξηθεί η αποτελεσματικότητα, να μειωθεί η πολυπλοκότητα και να βελτιωθεί η ποιότητα των προϊόντων, καθιστώντας έτσι την αεροπορική εταιρεία κατάλληλη για το μέλλον.

«Μεταξύ άλλων, το σχέδιο ανάκαμψης προβλέπει τη μετατόπιση περισσότερης κίνησης μικρών αποστάσεων σε πιο οικονομικά αποδοτικές πτητικές λειτουργίες. Περαιτέρω κέρδη αποδοτικότητας πρέπει να επιτευχθούν με τη βελτιστοποίηση του δικτύου και την αύξηση της ευελιξίας και του αυτοματισμού.

«Μέχρι το 2026, τα μέτρα θα έχουν ακαθάριστο αποτέλεσμα EBIT περίπου 1,5 δισεκατομμυρίων ευρώ».

Τα καθαρά κέρδη του ομίλου μειώθηκαν στα 1,1 δισ. ευρώ έναντι 1,2 δισ. ευρώ το τρίτο τρίμηνο του περασμένου έτους.

Ωστόσο, αναμένει να παρουσιάσει θετικό λειτουργικό αποτέλεσμα το τέταρτο τρίμηνο και προβλέπει ετήσια κέρδη 1,4-1,8 δισ. ευρώ.

«Οι συντελεστές φόρτωσης που κρατήθηκαν για τον Νοέμβριο και τον Δεκέμβριο είναι πολύ πάνω από τα επίπεδα που παρατηρήθηκαν την ίδια περίοδο πέρυσι», ανέφερε η εταιρεία.

«Η ζήτηση παραμένει ιδιαίτερα υψηλή στις premium κατηγορίες, δηλαδή business class και first class».

Η χωρητικότητα πρόκειται να αυξηθεί περισσότερο από πέρυσι το τρέχον τρίμηνο.

Η συνολική χωρητικότητα για ολόκληρο το έτος αναμένεται να είναι περίπου το 91% των προπανδημικών επιπέδων.

Ο διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου Carsten Spohr δήλωσε: «Σήμερα, αναφέρουμε μια άλλη ισχυρή καλοκαιρινή ταξιδιωτική σεζόν, με συντελεστή ρεκόρ φόρτωσης θέσεων 88% τον Αύγουστο.

«Ιδιαίτερα εν όψει του γεγονότος ότι η παγκόσμια εναέρια κυκλοφορία έφτασε ξανά τα όρια χωρητικότητάς της αυτό το καλοκαίρι, θα ήθελα να ευχαριστήσω τους υπαλλήλους μας για τις προσπάθειές τους και τους πελάτες μας για την υπομονή που έπρεπε μερικές φορές να ζητήσουμε.

«Η παγκόσμια ζήτηση παραμένει άθικτη και οι κρατήσεις για το τέταρτο τρίμηνο είναι επίσης σε υψηλό επίπεδο σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, ιδιαίτερα στις κατηγορίες premium.

«Με όλες τις επιβατικές αεροπορικές εταιρείες να λειτουργούν με κέρδη, η Eurowings, η Austrian Airlines και η Brussels Airlines σημείωσαν ακόμη και αποτελέσματα ρεκόρ το τρίτο τρίμηνο. Η Lufthansa Technik και η Lufthansa Cargo παραμένουν επίσης σε καλό δρόμο.

«Ταυτόχρονα, οι καθυστερημένες παραδόσεις αεροσκαφών, τα ζητήματα ακρίβειας στους κόμβους μας στη Γερμανία και τα ρυθμιστικά μειονεκτήματα επηρεάζουν τη βασική μας επωνυμία.

«Η Lufthansa Airlines ξεκίνησε λοιπόν το πρόγραμμα ανάκαμψης για να αντιμετωπίσει αυτές και τις διαρθρωτικές εσωτερικές προκλήσεις.

«Σε όλο τον όμιλο, συνεχίζουμε να επενδύουμε στον μεγαλύτερο εκσυγχρονισμό του στόλου στην ιστορία μας, σε premium προσφορές για τους επισκέπτες μας και σε μια ακόμη πιο διεθνή τοποθέτηση.

«Αυτοί οι τρεις κεντρικοί πυλώνες της στρατηγικής μας θα μας επιτρέψουν να επεκτείνουμε περαιτέρω τον ρόλο μας ως ο κορυφαίος όμιλος αεροπορικών εταιρειών στην Ευρώπη».