Η ζήτηση αεροπορικών φορτίων συνέχισε να βελτιώνεται τον Οκτώβριο. Αλλά με βραδύτερο ρυθμό από τον προηγούμενο μήνα και παραμένει κάτω από τα επίπεδα του προηγούμενου έτους.
Αυτό αποκαλύπτουν τα στοιχεία για τις παγκόσμιες αγορές αεροπορικών εμπορευματικών μεταφορών, της Διεθνούς Ένωσης Αεροπορικών Μεταφορών (IATA).

Παγκόσμια ζήτηση

Η παγκόσμια ζήτηση, μετρούμενη σε τονοχιλιόμετρα φορτίου (CTKs), ήταν 6,2% χαμηλότερα από τα επίπεδα του προηγούμενου έτους τον Οκτώβριο (-7,5% για διεθνείς δραστηριότητες).

Αυτό είναι μια βελτίωση από την πτώση 7,8% από έτος σε έτος που καταγράφηκε τον Σεπτέμβριο.

Ωστόσο, ο ρυθμός ανάκαμψης τον Οκτώβριο ήταν βραδύτερος από τον Σεπτέμβριο, ενώ η ζήτηση από μήνα σε μήνα αυξήθηκε 4,1% (1,1% για τις διεθνείς).

Παγκόσμια χωρητικότητα

Η παγκόσμια χωρητικότητα, μετρούμενη σε διαθέσιμα τονοχιλιόμετρα φορτίου (ACTK), μειώθηκε κατά 22,6% τον Οκτώβριο (24,8% για διεθνείς δραστηριότητες) σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος.

Αυτό είναι σχεδόν τέσσερις φορές μεγαλύτερο από τη συρρίκνωση της ζήτησης, υποδηλώνοντας τη συνεχιζόμενη και σοβαρή μείωση της χωρητικότητας.

Ισχυρές περιφερειακές διακυμάνσεις συνεχίζονται με τους αερομεταφορείς της Βόρειας Αμερικής και της Αφρικής να αναφέρουν κέρδη από έτος σε έτος (+ 6,2% και + 2,2% αντίστοιχα), ενώ όλες οι άλλες περιοχές παρέμειναν σε αρνητική περιοχή σε σύγκριση με ένα χρόνο νωρίτερα.
Η βελτίωση της απόδοσης ευθυγραμμίζεται με βελτιώσεις σε βασικούς οικονομικούς δείκτες.

Η νέα συνιστώσα παραγγελιών εξαγωγής του δείκτη Purchasing Managers ‘Index (PMI) παρέμεινε πάνω από το όριο των 50 για τον δεύτερο συνεχόμενο μήνα. Τα αποτελέσματα άνω των 50 δείχνουν οικονομική ανάπτυξη.

Πρόκειται για σημαντική εξέλιξη, καθώς το PMI βρισκόταν σε περιοχές με αρνητική ανάπτυξη από τα μέσα του 2018 έως τον Αύγουστο του 2020.

Το παγκόσμιο εμπόριο αγαθών συνέχισε να αυξάνεται τους τελευταίους μήνες, σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Εμπορίου.

Η αύξηση δεν θα είναι αρκετή για να αποφευχθεί μια μείωση του 9,2% σε ολόκληρο το έτος σε σύγκριση με το 2019.
Ωστόσο, μεγάλο μέρος αυτού του εδάφους θα ανακτηθεί το 2021 με προσδοκία ετήσιας ανάπτυξης 7,2%.

Το Global Composite PMI που αντικατοπτρίζει τις αλλαγές στην παγκόσμια παραγωγή, την απασχόληση, τις νέες επιχειρήσεις, τις καθυστερήσεις και τις τιμές, υποδηλώνει ότι η οικονομική ανάκαμψη θα συνεχιστεί το 4ο τρίμηνο του 2020 παρά την επανεμφάνιση του COVID-19 σε πολλές αγορές.

 

Ποιο είναι το μεγαλύτερο πρόβλημα για το αεροπορικό φορτίο

“Η ζήτηση για αεροπορικό φορτίο επιστρέφει, με μια τάση που βλέπουμε να συνεχίζεται στο τέταρτο τρίμηνο, δήλωσε ο Αλεξάντερ Ντι Τζουνιάκ, Γενικός Διευθυντής και Διευθύνων Σύμβουλος της IATA.

Το μεγαλύτερο πρόβλημα για το αεροπορικό φορτίο είναι η έλλειψη χωρητικότητας καθώς μεγάλο μέρος του στόλου των επιβατών παραμένει προσγειωμένο.
Το τέλος της χρονιάς είναι πάντα η περίοδος αιχμής για το αεροπορικό φορτίο. Αυτό πιθανότατα φέτος είναι παραπάνω, με τους αγοραστές να βασίζονται στο ηλεκτρονικό εμπόριο, το 80% των οποίων παραδίδεται αεροπορικώς.

Έτσι, η μείωση της χωρητικότητας από τα προσγειωμένα αεροσκάφη θα χτυπήσει ιδιαίτερα σκληρά τους τελευταίους μήνες του 2020. Και η κατάσταση θα γίνει ακόμη πιο κρίσιμη καθώς αναζητούμε χωρητικότητα για τις επικείμενες παραδόσεις εμβολίων”.

Αερομεταφορείς της Ευρώπης

Οι αερομεταφορείς της Ευρώπης ανέφεραν μείωση της ζήτησης κατά 11,9% τον Οκτώβριο σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος.

Αυτό ήταν μια βελτίωση από την πτώση του 15,6% τον Σεπτέμβριο του 2020. Το εναέριο φορτίο στην περιοχή δεν επηρεάστηκε σε μεγάλο βαθμό από την επανεμφάνιση του ιού COVID-19.

Η διεθνής παραγωγική ικανότητα μειώθηκε κατά 28%, βελτιωμένη από την πτώση 32,6% τον προηγούμενο μήνα.

  • Οι αερομεταφορείς της Βόρειας Αμερικής σημείωσαν αύξηση 1,3% στη διεθνή ζήτηση τον Οκτώβριο σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος – τον δεύτερο μήνα ανάπτυξης σε 10 μήνες.
  • Οι μεταφορείς της Μέσης Ανατολής ανέφεραν μείωση 1,9% στους ετήσιους όγκους διεθνών φορτίων τον Οκτώβριο, χωρίς μεταβολή από τον Σεπτέμβριο.
    Ωστόσο, ο ρυθμός ανάκαμψης τον Οκτώβριο ήταν βραδύτερος από τον Σεπτέμβριο με τη μηνιαία ζήτηση, βελτιώνοντας 6,0% και 2,5% αντίστοιχα.
  • Οι αερομεταφορείς της Λατινικής Αμερικής ανέφεραν μείωση 12,5% στον όγκο των διεθνών φορτίων τον Οκτώβριο σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος.
    Αυτό ήταν μια σημαντική βελτίωση από την πτώση 22,2% τον Σεπτέμβριο του 2020.
    Ο ρυθμός ανάκαμψης από μήνα σε μήνα ήταν ο ισχυρότερος από όλες τις περιοχές τον Οκτώβριο με αύξηση της ζήτησης κατά 4%.
  • Οι αφρικανικές αεροπορικές εταιρείες σημείωσαν αύξηση της ζήτησης κατά 2,8% σε ετήσια βάση τον Οκτώβριο. Αυτό ήταν χαμηλότερο από το 12,1% του Σεπτεμβρίου. Παρ ‘όλα αυτά, η περιοχή σημείωσε τη μεγαλύτερη αύξηση της διεθνούς ζήτησης.