Σύνταξη: tourismtoday.gr
Βιωσιμότητα και overtourism είναι λέξεις κλειδιά στα ταξίδια και στους προορισμούς σε όλο τον κόσμο, εδώ και αρκετό καιρό.
Και ενώ όλοι οι ταξιδιώτες δεν κατανοούν πως η αειφορία και ο υπερτουρισμός συνδέονται μεταξύ τους, υπάρχουν τρόποι για τους προορισμούς να χαράξουν στρατηγική για απαλλαγούν από την τουριστική υπερφόρτωση, επισημαίνει ο Carlos Cendra, επικεφαλής μάρκετινγκ και επικοινωνίας της Mabrian.
Η βιώσιμη διαχείριση στα ταξίδια αποτελεί προτεραιότητα για την Mabrian που κυκλοφόρησε πρόσφατα σε συνεργασία με την Phocuswright για το θέμα, την λευκή βίβλο «A Roadmap to Move Destinations Away from Overtourism».
«Το χωρίσαμε σε τέσσερις διαφορετικές ενότητες για να προσεγγίσουμε συγκεκριμένα κάθε διάσταση, είπε ο Carlos Cendra.
Προφανώς δεν πρόκειται για έναν ολιστικό, ολοκληρωμένο τρόπο μέτρησης. Είναι απλώς η αφετηρία. Αλλά αυτό που ανακαλύψαμε είναι ότι οι περισσότεροι προορισμοί πρέπει να ξέρουν από πού να ξεκινήσουν».
Δεδομένου ότι οι προορισμοί είναι μοναδικοί, δεν υπάρχει λύση που να ταιριάζει σε όλους όσον αφορά στην καταπολέμηση του υπερτουρισμού.
Οπως υπογραμμίζει ο επικεφαλής της Mabrian «αν και κάθε προορισμός είναι μια ιστορία, ωστόσο ορισμένοι δείκτες μπορούν να τυποποιηθούν. Αυτή την στιγμή εργαζόμαστε για να έχουμε παγκόσμιες πηγές ώστε να παρέχουμε αυτούς τους δείκτες».
Mabrian: Ποιο είναι το πρώτο βήμα κατά του overtourism
Ο Carlos Cendra πιστεύει ότι οι προορισμοί πρέπει να ξεκινούν με τη διαχείριση του ζητήματος της πυκνότητας.
«Το πρώτο βήμα είναι η μέτρηση της πυκνότητας της τουριστικής δραστηριότητας, τόνισε. Μετράμε όλα τα καταλύματα που προσφέρει ο προορισμός τόσο ξενοδοχεία όσο και ενοικιαζόμενα καθώς και την δραστηριότητα των επισκεπτών στην περιοχή.
Η υπερβολική πίεση λόγω της υψηλής κίνηση σε περιόδους αιχμής επηρεάζει τους κατοίκους και τους τουρίστες.
Γνωρίζοντας όμως πού βρίσκονται οι περιοχές άγχους μπορούμε να βοηθήσουμε τους διαχειριστές στους προορισμούς να αποφύγουν την πίεση».
Ενώ υπάρχουν πολλοί περισσότεροι παράγοντες που πρέπει να ληφθούν υπόψη μακροπρόθεσμα, το πιο σημαντικό πράγμα που πρέπει να κάνουν οι προορισμοί τώρα είναι «να κινηθούν στρατηγικά», είπε και να ξεκινήσουν προσπάθειες για να δοθεί προτεραιότητα στη βιώσιμη διαχείριση ταξιδιών.