Σύνταξη: tourismtoday.gr

Αξιοσημείωτη αύξηση 10 ποσοστιαίων μονάδων καταγράφουν οι βιωματικές δραστηριότητες στα ταξίδια, τα τελευταία τέσσερα χρόνια.
Όπως αποκαλύπτει πρόσφατη μελέτη της Mabrian η ευεξία, ο τρόπος ζωής, η φύση, το φαγητό και η κουζίνα, ξεπερνούν τις παραδοσιακές δραστηριότητες όπως πολιτισμός, ηλιοθεραπεία, ψώνια και νυχτερινή ζωή.

Τον Ιούνιο του 2023, το ποσοστό των βιωματικών κινήτρων έχει φτάσει σχεδόν σε μια ισορροπημένη κατανομή 50/50.
Αυτό αποτελεί αξιοσημείωτη αλλαγή από τον Ιούνιο του 2019, όταν οι τέχνες, ο πολιτισμός και η ηλιοθεραπεία αντιπροσώπευαν το 41%.

Πηγή: Mabrian

Η μελέτη δείχνει επίσης ότι μεταξύ των διαφορετικών δραστηριοτήτων, εκείνες που γνώρισαν τη σημαντικότερη ανάπτυξη κατά τη διάρκεια αυτών των ετών, φτάνοντας σε υψηλά επίπεδα ενδιαφέροντος, είναι:

  • Δράση.
  • Τρόπο ζωής.
  • Φύση.
  • Ευεξία.

Όσον αφορά στα δύο πρώτα ταξιδιωτικά κίνητρα, υπάρχει μια εμφανής καμπή από το 2021, που οφείλεται στον αντίκτυπο της πανδημίας. Επιπλέον, η ευημερία έχει δείξει σταθερή ανάπτυξη από το 2019.

Πηγή: Mabrian

Από την άλλη πλευρά, οι παραδοσιακές δραστηριότητες που έχουν υποστεί σημαντική μείωση ζήτησης περιλαμβάνουν την τέχνη και τον πολιτισμό και την ηλιοθεραπεία. Επί του παρόντος αντιπροσωπεύουν μόνο το 34% των ταξιδιωτικών κινήτρων.
Αυτό σηματοδοτεί απώλεια επτά ποσοστιαίων μονάδων από το 2019.

Πηγή: Mabrian

Ο τρόπος που ταξιδεύουμε αλλάζει συνεχώς

Ο Carlos Cendra, Διευθυντής Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας της Mabrian, επισήμανε ότι η δυναμική των ταξιδιών βρίσκεται σε μια συνεχή κατάσταση μετασχηματισμού.

Υπογραμμίζει ότι υπάρχει μια στροφή προς την αναζήτηση αποσύνδεσης και τη βύθιση σε εμπειρίες με προτεραιότητα σύνδεσης τόσο με το περιβάλλον όσο και με τον εσωτερικό μας εαυτό.

Όπως είπε χαρακτηριστικά, «ο τρόπος που ταξιδεύουμε αλλάζει συνεχώς. Από τις παραδοσιακές διακοπές της ηλιοθεραπείας σε παραθαλάσσιους προορισμούς και τον πολιτισμό και τα ψώνια στις πόλεις, μέχρι την αποσύνδεση και την ανακάλυψη εμπειριών η σύνδεση με το περιβάλλον και τον εαυτό μας είναι το κλειδί.

Υπάρχει ένας προφανής αντίκτυπος της πανδημίας και η επίδραση του αποκλεισμού που μας έκανε να συνειδητοποιήσουμε πόσο σημαντικό είναι να απολαμβάνουμε την ύπαιθρο και να νιώθουμε καλά και υγιείς κατά τον ελεύθερο χρόνο μας, που έχει κολλήσει στα κίνητρα των ταξιδιωτών».

Η υψηλή εξάρτηση από συγκεκριμένα τουριστικά προϊόντα προκαλεί αναποτελεσματικότητα

Όπως υπογραμμίζεται στην μελέτη, είναι σημαντικό για τους προορισμούς και τις τουριστικές εταιρείες να εντοπίζουν τις νέες παγκόσμιες τάσεις μεταξύ των ταξιδιωτών με ευέλικτο τρόπο, ενώ εργάζονται για να προσφέρουν ένα τουριστικό προϊόν όσο το δυνατόν πιο διαφοροποιημένο και σύμφωνο με τις νέες τάσεις.

Η υψηλή εξάρτηση από συγκεκριμένα τουριστικά προϊόντα προκαλεί αναποτελεσματικότητα. Συνδέεται με την σχέση επιρροής από συγκεκριμένες αγορές προέλευσης και την εποχικότητα.
Αυτοί οι παράγοντες έχουν μεγάλη σημασία όταν πρόκειται για την προώθηση της βιωσιμότητας του προορισμού.