Σύνταξη tourismtoday.gr

Οι αγορές μεγάλων αποστάσεων είναι η ευκαιρία ενίσχυσης της τουριστικής ζήτησης υψηλού επιπέδου στη Βαρκελώνη.
Αυτό δείχνει μελέτη της Mabrian, που παρουσιάστηκε στην εκδήλωση «Βαρκελώνη 2025, ο τουρισμός που θέλουμε».

Η μελέτη επεσήμανε τρεις ιδέες για την αύξηση των αφίξεων μεταξύ ποιοτικού και υψηλού αντίκτυπου τουριστικού τμήματος, όπως:

  • Αξιοποίηση της αυξανόμενης ζήτησης από αγορές μεγάλων αποστάσεων.
  • Προώθηση σε πολιτιστικές και γαστρονομικές εμπειρίες ως οδηγοί για τουρίστες.
  • Προστασία της αντίληψης του προορισμού.

Οι τρεις τάσεις στις διεθνείς αγορές πηγών

Όπως δείχνουν οι προβλέψεις για τους επόμενους έξι μήνες, υπάρχουν τρεις τάσεις στις διεθνείς αγορές πηγών που πρέπει να παρακολουθεί και να διαχειριστεί η Βαρκελώνη.

  • H ανάκαμψη της ασιατικής ζήτησης.
  • H μεταβλητότητα της αγοράς της Βόρειας Αμερικής.
  • H αύξηση της ζήτησης και της συνδεσιμότητας από τη Μέση Ανατολή.

Στο επίκεντρο της στρατηγικής ταξιδιώτες και κάτοικοι

Οι ώριμοι προορισμοί «αλλάζουν τη νοοτροπία για μετάβαση από την προώθηση προορισμού στην εστίαση στη διαχείριση της ζήτησης και στις ροές των τουριστών, μια διαδικασία που έχουν ήδη ξεκινήσει πολλές ισπανικές και ευρωπαϊκές περιοχές, συμπεριλαμβανομένης της Βαρκελώνης».

Όπως δηλώνει η Sonia Huerta, διευθύντρια συμβουλευτικών υπηρεσιών σε Mabrian, αυτό απαιτεί «πιο επιλεκτική προσέγγιση κατά την ιεράρχηση αγορών και τμημάτων».

Σε αυτή την εργασία η τουριστική ευφυΐα και η τεχνολογία διαδραματίζουν κρίσιμο ρόλο. Βοηθούν στην ακριβή ρύθμιση των κριτηρίων για την ταξινόμηση αγορών μεγάλων αποστάσεων.

Σύμφωνα με την Sonia Huerta, μια τέτοια αποτελεσματική διαχείριση της ζήτησης για να προσελκύει ταξιδιώτες υψηλού αντίκτυπου συνεπάγεται επίσης ότι «θέτουμε όχι μόνο τον ταξιδιώτη, αλλά και τον κάτοικο στο επίκεντρο της στρατηγικής, διαδίδοντας και κοινοποιώντας τι κάνουμε, πώς το κάνουμε και, ειδικότερα, πώς ωφελεί τις τοπικές κοινωνίες».

Οι αναζητήσεις πτήσεων

Οι προβλέψεις, οι οποίες αντικατοπτρίζουν την απόδοση του δείκτη μεριδίου αναζητήσεων της Βαρκελώνης για τους επόμενους έξι μήνες, δείχνουν ότι:

  • Ο εκ των προτέρων προγραμματισμός αυξάνεται έως και 111 ημέρες (8 περισσότερες από την προηγούμενη περίοδο), για διαμονές περίπου 3 ημερών.
  • Για την περίοδο που αναλύθηκε, η Βαρκελώνη συγκεντρώνει το 3,5% της ζήτησης προς την Ευρώπη, ενώ το 19,2% αναζητά πτήσεις προς την Ισπανία.
Πηγή: Mabrian

Τους επόμενους έξι μήνες, «η ζήτηση έμπνευσης από τις διεθνείς αγορές παραμένει ισχυρή και αντιπροσωπεύει το 82,6% του συνόλου, αν και είναι μειωμένη κατά 2,4 ποσοστιαίες μονάδες σε σύγκριση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο».

Και αυτή η ταξιδιωτική πρόθεση αυξάνεται από τον Καναδά και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, με βραδύτερο ρυθμό από την Κίνα, τη Γαλλία, την Ιρλανδία και την Ιταλία. και ελαφρά πτώση από τις ΗΠΑ, το Ηνωμένο Βασίλειο, τη Γερμανία, την Πορτογαλία, την Ολλανδία και την Ελβετία.

Πηγή: Mabrian

Αυτή η αυξανόμενη τάση στην εμπνευσμένη ζήτηση αντικατοπτρίζεται στις προβλέψεις εναέριας χωρητικότητας προς τη Βαρκελώνη.

  • Τους τελευταίους 12 μήνες, περισσότερες από 31,2 εκατομμύρια αεροπορικές θέσεις συνέδεσαν εσωτερικά και διεθνή αεροδρόμια με τη Βαρκελώνη (+12,5% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του προηγούμενου έτους).
  • Το επόμενο εξάμηνο, η καταλανική πρωτεύουσα θα έχει 14,8 εκατομμύρια θέσεις διαθέσιμες, +5,5% σε σύγκριση με το ίδιο εξάμηνο του προηγούμενου έτους, χάρη στην αύξηση που αναμένεται μεταξύ Φεβρουαρίου και Μαρτίου 2025.

«Οι αεροπορικές θέσεις προς τη Βαρκελώνη θα αυξηθούν από όλες τις βασικές και κοντινές ευρωπαϊκές αγορές, εκτός από την Ολλανδία, η οποία μειώνεται ελαφρώς. Ωστόσο, οι προβλέψεις από τις αγορές μεγάλων αποστάσεων είναι εντυπωσιακές», εξηγεί η Sonia Huerta.

Έτσι, εκτός από τις Ηνωμένες Πολιτείες (-1,6%), οι βασικές αγορές μεγάλων αποστάσεων αυξάνουν τη διαθεσιμότητα θέσεων στη Βαρκελώνη, όπως τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα (+9,5%), ο Καναδάς (+39%), το Κατάρ (+9,4%), η Κίνα (83,5%) και η Σαουδική Αραβία (+29%), ενώ η Σιγκαπούρη και το Χονγκ Κονγκ έχουν προγραμματισμένα νέα δρομολόγια για την εξεταζόμενη περίοδο.

Ένας πολιτιστικός και ποικίλος προορισμός για την προσέλκυση ποιοτικού τουρισμού

Ο πολιτισμός (38,4%) και η γαστρονομία (12,6%) είναι τα κύρια κίνητρα για ταξίδια στη Βαρκελώνη.

Η τοποθέτηση τέτοιων εμπειριών «στον πυρήνα της στρατηγικής ανάπτυξης τουριστικών προϊόντων και της προώθησης του προορισμού μπορεί να βοηθήσει τη Βαρκελώνη να υπερασπιστεί την πρόταση ποιοτικής τουριστικής αξίας».

Οι υπόλοιποι οδηγοί ζήτησης, που αντιπροσωπεύουν το υπόλοιπο 49%, κατανέμονται με πολύ ισορροπημένο τρόπο, δείχνοντας την ποικιλία των εμπειριών και την ποικιλομορφία της διεθνούς ζήτησης.

Πηγή: Mabrian

Μια πτυχή κεφαλαιώδους σημασίας για την αύξηση της άφιξης ταξιδιωτών υψηλού επιπέδου, είναι ότι η Βαρκελώνη πρέπει να αντιμετωπίσει τις επιπτώσεις της παγκόσμιας κάλυψης των διαδηλώσεων κατά του overtourism και της απαγόρευσης των τουριστικών ενοικιάσεων.

«Οι δείκτες Παγκόσμιας Αντίληψης (81,6 από 100 μονάδες) και Αντίληψης για την Ασφάλεια (87,1) είναι συνολικά υψηλοί για τη Βαρκελώνη και διατηρούνται καλά, παρουσιάζοντας ελαφρές πτώσεις», λέει η Sonia Huerta.

Πηγή: Mabrian

Η πρόταση αξίας διαμονής είναι επίσης ένας πολύ σημαντικός παράγοντας για την προσέλκυση αυτού του τύπου ταξιδιωτών.

Τους επόμενους έξι μήνες θα υπάρξει μέση αύξηση +9% στις τιμές των ξενοδοχείων της Βαρκελώνης -3,4 ποσοστιαίες μονάδες υψηλότερα από τον ισπανικό μέσο όρο- κυρίως από ξενοδοχεία 4 αστέρων.

Επιπλέον, η ικανοποίηση των ταξιδιωτών από την προσφορά του ξενοδοχείου είναι συνεπής και αρκετά ομοιόμορφη μεταξύ των κατηγοριών 3, 4 και 5 αστέρων.

Πηγή: Mabrian

«Οι μέσες τιμές των ξενοδοχείων 5 αστέρων παραμένουν χαμηλότερες από εκείνες των ανταγωνιστών τους σε άλλους ευρωπαϊκούς προορισμούς και είναι σκόπιμο να αναθεωρηθούν οι στρατηγικές τιμολόγησης για να διατηρηθεί η ανταγωνιστικότητα ευθυγραμμίζοντας τις τιμές της αγοράς», προτείνει η Sonia Huerta.

Παράλληλα υπενθύμισε ότι τα ξενοδοχεία αντιπροσωπεύουν σχεδόν το 57% της ζήτησης για τουριστικά καταλύματα στη Βαρκελώνη, σε σύγκριση με το υπόλοιπο 43%, το οποίο χωρίζεται σε ξενώνες και παρόμοιες κατηγορίες, και τουριστικά διαμερίσματα.