andreas manessisΕυοίωνες είναι οι προοπτικές για τη φετινή τουριστική σεζόν, με το ταξιδιωτικό πρακτορείο Manessis Travel, ενός εκ των κορυφαίων ταξιδιωτικών οργανισμών της χώρας, να καταγράφει αύξηση 30% συγκριτικά με το 2012.

Της Μαρίας Ακριβού

Ο πρόεδρος της Manessis Travel, κ. Ανδρέας Μάνεσσης μιλά αποκλειστικά στο tourismtoday.gr και αναφέρεται στις ευκαιρίες και τα ελκυστικά πακέτα που υπάρχουν για όσους δεν έχουν κλείσει ακόμα τις καλοκαιρινές τους διακοπές, αλλά και στις νέες εναλλακτικές μορφές τουρισμού που έχουν κερδίσει τις εντυπώσεις όπως οι κρουαζιεροδιακοπές(ένας συνδυασμός κρουαζιέρας και διαμονής σε πολυτελή ξενοδοχεία, με εκδρομές, ξεναγήσεις και πληθώρα άλλων παροχών) και τα Manessis Family Summer Clubs, τα οποία λειτουργούν με το σύστημα all inclusive.

Ο κ. Μάνεσσης σχολιάζει, μεταξύ άλλων, τις αλλαγές που συντελούνται στον κλάδο των ταξιδιωτικών πρακτορείων ως απόρροια των ισχυρών απωλειών που εμφάνισε τα τελευταία χρόνια ο εισερχόμενος τουρισμός. Ο ίδιος τονίζει ότι ο μόνος τρόπος αύξησης της ανταγωνιστικότητας του ελληνικού τουριστικού προϊόντος είναι η βελτίωση της ποιότητας των παροχών σε συνδυασμό με την συμπίεση των περιθωρίων κέρδους. Πρακτική την οποία η Manessis Travel υιοθέτησε και είδε τα κέρδη της να εκτοξεύονται στα 119.494,16 € έναντι 80.510,53 € το 2011. Όσο για τις αγορές στις οποίες στρέφεται η Manessis Travel για την αύξηση του εισερχόμενου τουρισμού ο κ. Μάνεσσης αναφέρει χαρακτηριστικά πως

Οι χώρες που παρουσιάζουν μεγάλο ενδιαφέρον για εισερχόμενο τουρισμό είναι οι βαλκανικές χώρες, αλλά και η Ρωσία και η Τουρκία.

Επιπρόσθετα, ο πρόεδρος της Manessis Travel αναφέρεται στη βράβευση των 10 καλύτερων ξενοδοχείων από το ταξιδιωτικό πρακτορείο αλλά και στην πρόσφατη βράβευση της εταιρείας από την TUV Austria Hellas.

Ποιοι προορισμοί παρουσιάζουν τη μεγαλύτερη ζήτηση, τόσο στην Ελλάδα όσο και στην Ευρώπη;

Φέτος, στην Ελλάδα, παρατηρείται μια γενικότερη αύξηση της ζήτησης. Εμείς δημιουργήσαμε τα Manessis Family Summer Clubs, τα οποία αποτελούν έναν «παράδεισο» για τις οικογένειες. Σ’ αυτά εισαγάγαμε το σύστημα all inclusive: Στην τιμή, περιλαμβάνονται εκτός από τη διανυκτέρευση, το πρωινό, το μεσημεριανό, το βραδινό και ό,τι άλλο πάρει κανείς στη διάρκεια της ημέρας, δηλαδή καφέδες, αναψυκτικά, παγωτά, ποτά, σνακς κτλ. Το σύστημα αυτό, που υπάρχει πολλά χρόνια στο εξωτερικό, το έχουμε προσαρμόσει στις ελληνικές ανάγκες και η επιτυχία που γνωρίζει είναι τεράστια. Τα συνεργαζόμενα ξενοδοχεία βρίσκονται στο Πόρτο Χέλι, στην Πάρο, στη Σύρο, στην Ερέτρια και στην Πρέβεζα. Στο εξωτερικό, μεγάλη ζήτηση παρουσιάζουν η Ιρλανδία, η Σκωτία και η Κυανή Ακτή.

Τα στοιχεία που έχετε στη διάθεσή σας επιβεβαιώνουν τις αισιόδοξες εκτιμήσεις για αύξηση της τουριστικής κίνησης;

Όλες οι ενδείξεις είναι πολύ θετικές. Υπάρχει μια μεγάλη αύξηση, που στο δικό μας γραφείο φτάνει το 30%, σε σχέση με την περσινή χρονιά. Ελπίζω η πολιτική κατάσταση να παραμείνει ομαλή, κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού και έτσι να επιβεβαιωθεί αυτή η αυξητική τάση.

Ποιος θα είναι ο προσανατολισμός και η στρατηγική που θα ακολουθήσουν τα τουριστικά γραφεία προκειμένου να αντισταθμίσουν τις απώλειες από τον εξερχόμενο τουρισμό;

Ένας μόνο τρόπος υπάρχει: Να διατηρήσουν υψηλό το επίπεδο των παρεχόμενων υπηρεσιών τους και να προσπαθούν να το αναβαθμίζουν, συνεχώς. Το κλειδί είναι, βέβαια, η σχέση ποιότητας – τιμής. Τα τελευταία χρόνια, το δικό μας γραφείο έχει βελτιώσει θεαματικά το επίπεδο των παρεχόμενων υπηρεσιών και έχει ρίξει το κόστος των εκδρομών ακόμη θεαματικότερα.

Η Manessis Travel από ποιες χώρες σκοπεύει να αυξήσει τον εισερχόμενο τουρισμό;

Οι χώρες που παρουσιάζουν μεγάλο ενδιαφέρον για εισερχόμενο τουρισμό είναι οι βαλκανικές χώρες, αλλά και η Ρωσία και η Τουρκία.

Πώς διαμορφώνεται η εικόνα στο κομμάτι της κρουαζιέρας;
Πόσο έχει πληγεί η συγκεκριμένη μορφή τουρισμού από την κρίση;

Είναι γεγονός, ότι η κρουαζιέρα παρουσίασε και αυτή, μια ελαφρά κάμψη, σε σχέση με τα τελευταία χρόνια, όπου η αύξηση των ταξιδιωτών στα κρουαζιερόπλοια κυμαινόταν σε διψήφια νούμερα σχεδόν κάθε χρόνο. Ωστόσο, η μείωση δεν έγινε ιδιαίτερα αισθητή, διότι είχαμε παράλληλα μια μεγάλη αύξηση σε νέα ευέλικτα προϊόντα όπως οι κρουαζιεροδιακοπές, που αποτελούν ένα συνδυασμό κρουαζιέρας και διαμονής σε πολυτελή ξενοδοχεία, με εκδρομές, ξεναγήσεις και πληθώρα άλλων παροχών. Και όλα αυτά, σε πολύ δελεαστικές τιμές και σε νέους συναρπαστικούς προορισμούς. Έτσι, μια εξερεύνηση με ποταμόπλοιο στον Μεκόνγκ στην Καμπότζη και το Βιετνάμ, τον Ζαμβέζη στην Ζάμπια και την Μποτσουάνα, τον Αμαζόνιο ή μια αποστολή με παγοθραυστικό στην Ανταρκτική ή στον ογδοηκοστό παράλληλο και στον Βόρειο Πόλο, αναδείχτηκε ως μία εξαιρετική επιλογή, απέναντι στα γνωστά και τετριμμένα. Αυτό βοήθησε πολύ στη δημιουργία νέων κρατήσεων. Τέλος, η λήξη του «καμποτάζ» βοήθησε πολύ στο να αναπτυχθεί το κομμάτι της κρουαζιέρας, με αφετηρία τα ελληνικά λιμάνια. Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό, διότι επιτρέπει στον Έλληνα ταξιδιώτη να αποφεύγει την ταλαιπωρία και το επιπλέον κόστος της αεροπορικής μετάβασης σε λιμάνια του εξωτερικού.

Από το 2009 η Manessis Travel βραβεύει τα 10 καλύτερα ξενοδοχεία. Με ποια κριτήρια γίνεται η επιλογή;

Έχουμε δημιουργήσει ένα σύστημα κριτηρίων, στο οποίο συμμετέχουν και οι πελάτες μας. Βασικό γνώμονα αποτελεί το ύψος του ετήσιου τζίρου των συνεργαζόμενων ξενοδοχείων, καθώς μας δείχνει το μέγεθος της προτίμησης των πελατών μας σε αυτά. Αναφερόμαστε μόνο στα «Manessis top 10 hotels» και όχι σε όλα τα ξενοδοχεία, γενικά. Στη συνέχεια, τα υποψήφια ξενοδοχεία καλούνται να πιστοποιήσουν τη διατήρηση και περαιτέρω βελτίωση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών τους, αλλά και να συμμετέχουν ενεργά, από κοινού με την εταιρία μας, σε κοινές δράσεις αναβάθμισης, προβολής κ.α. Η διάκριση «Manessis top 10 hotels» είναι ένα είδος συμβολαίου αρχών, που αρχίζει και τελειώνει με τους πελάτες μας.

Μέσα στη χρονιά που πέρασε, η εταιρεία βραβεύτηκε για την πιστοποίηση ISO από την TUV Austria Hellas. Πείτε μας δύο λόγια για αυτό.

Η εταιρία Manessis Travel, πιστοποιήθηκε για το Σύστημα Διαχείρισης Ποιότητας (QMS) που εφαρμόζει κατά την οργάνωση και την παροχή των ταξιδιωτικών –τουριστικών υπηρεσιών στους πελάτες της με το διεθνές πρότυπο ISO 9001:2008. Την πιστοποίηση διενήργησε η TUV Austria Hellas.
Η ανάπτυξη και η εφαρμογή του Συστήματος Διαχείρισης Ποιότητας σύμφωνα με το διεθνές πρότυπο ISO 9001:2008 διήρκησε περίπου τρεις μήνες.
Η εφαρμογή τεκμηριωμένων διαδικασιών στην Manessis Travel βάσει του προτύπου ISO 9001 επιβεβαιώνει τον σωστό προγραμματισμό, την αποτελεσματική οργάνωση και υλοποίηση και τη συστηματική παρακολούθηση της απόδοσης της εταιρίας με στόχους:
α) την ανταπόκριση στις σύγχρονες ανάγκες και απαιτήσεις, καθώς και στον ανταγωνισμό
β) την ικανοποίηση των απαιτήσεων και προσδοκιών των πελατών
γ) την παροχή σταθερής ποιότητας υπηρεσιών
δ) την εξασφάλιση και συνέχιση της επιτυχημένης πορείας της εταιρίας, στην τουριστική αγορά

Για ποιο λόγο να επιλέξει κάποιος το δικό σας ταξιδιωτικό πρακτορείο; Υπάρχουν ελκυστικά πακέτα διακοπών;

Τολμώ να πω ότι όλα τα πακέτα διακοπών μας είναι ελκυστικά. Μοναδικό μας μέλημα, τα τελευταία χρόνια, είναι να ανεβάζουμε συνεχώς την ποιότητα του ταξιδιού και της διαμονής, όπως και των παρεχόμενων υπηρεσιών και να συμπιέζουμε τις τιμές μας. Έχουμε κατορθώσει τα ταξιδιωτικά μας πακέτα να περιλαμβάνουν υπηρεσίες και παροχές που παλαιότερα υπήρχαν μόνο ως προαιρετικές. Θα μπορούσα να πω ότι τα προσφερόμενα πακέτα είναι τόσο ελκυστικά, που δυσκολεύεσαι να διαλέξεις μόνο ένα.

Πώς διαμορφώθηκαν τα οικονομικά αποτελέσματα το 2012 και ποιες οι εκτιμήσεις για το 2013;

To 2012, παρά τη δυσμενή οικονομική συγκυρία, καθώς ήταν μια χρονιά εκλογών και έντονης εξωτερικής αστάθειας, η εταιρεία κατάφερε να επιτύχει κέρδη 119.494,16 € έναντι 80.510,53 € το 2011, χάρη στην προσαρμοστικότητα που επέδειξε στα νέα δεδομένα που διαμορφώθηκαν, στην αγορά. Για το 2013, τα μέχρις στιγμής αποτελέσματα μάς υπαγορεύουν μια συγκρατημένη αισιοδοξία για περαιτέρω διεύρυνση της κερδοφορίας μας

Τελικά κοστίζουν περισσότερο οι διακοπές στην Ελλάδα ή στην Ευρώπη;

Το καλοκαίρι είναι η εποχή που η Ελλάδα αποτελεί τον ιδανικό προορισμό διακοπών για όλους, Έλληνες και ξένους. Αντίθετα, οι πρωτεύουσες και οι μεγάλες πόλεις του εξωτερικού βρίσκονται στη χαμηλή περίοδο επισκεψιμότητάς τους. Άρα, δεν είναι σωστό, ούτε λογικό να συγκρίνουμε την τιμή του Αυγούστου, στη Μύκονο, με την τιμή του Αυγούστου, στο Παρίσι. Τα πάντα εξαρτώνται από το νόμο της προσφοράς και της ζήτησης, ανάλογα με τη χρονική περίοδο! Πάντως, φέτος, για τις διακοπές του στην Ελλάδα, μπορεί κανείς να βρει εξαιρετικές ευκαιρίες.