Το ειδικό δικαστήριο στο Σαν Φρανσίσκο αποφάνθηκε ότι η Marriott International, Inc. φέρει ευθύνη για την αδυναμία της να προσαρμόσει την αναπηρία ενός εργαζομένου της στις απαιτήσεις της εργασίας του δίνοντας τελικά στον άνδρα 5 εκατ. δολάρια για αποζημίωση για συναισθηματική δυσφορία και πόνο και 15 εκατ. δολάρια για ποινικές αποζημιώσεις, με τη συνολική απόφαση του ειδικού δικαστηρίου να φτάνει στο ύψος των 20 εκατ. δολαρίων.
“Αυτό το έξυπνο, συνεπές και σκληρά εργαζόμενο δικαστήριο διέκρινε τις παρωχημένες επιθέσεις της Marriott στον κ. Daniel Callahan, που ήταν ένας εξαιρετικός υπάλληλος για δεκαετίες“, δήλωσε ο δικηγόρος του κ. David deRubertis, που ήταν ο βασικός δικηγόρος του κ. Callahan. “Η Marriott είχε το θράσος να υποστηρίξει ότι ο κ. Callahan προετοιμάζει μια αγωγή επειδή ζήτησε νομική συμβουλή ενώ ακόμη ήταν απασχολούμενος, όλα αυτά στην προσπάθειά του να πάρει τις διευκολύνσεις που χρειαζόταν τόσο απεγνωσμένα το σώμα του, αλλά η Marriott αρνήθηκε να τις παράσχει.”
Ο Daniel Callahan εργάστηκε για το San Francisco Marquis Marriott για σχεδόν 30 χρόνια ως concierge, όταν υπέστη τραυματισμό της νωτιαίας στήλης το 2014, που τον καθιστούσε ανεπαρκή παραπληγικό.
Επέστρεψε στην εργασία περίπου ένα χρόνο αργότερα, τον Ιανουάριο του 2015, ως παραπληγικός που μπορεί να περπατά αλλά χρειάζεται ορισμένες προσαρμογές, συμπεριλαμβανομένης κυρίως της δυνατότητας να αλλάζει τη θέση του από καθιστή σε όρθια κατά τη διάρκεια της εργασίας.
Από τον Ιανουάριο του 2015 μέχρι το τέλος του Δεκεμβρίου του 2018, η Marriott προσαρμόζει γενικά την ιατρική περιορισμένη εργασία με εναλλαγή καθίσματος/στάσης χωρίς πρόβλημα. Πράγματι, η Marriott επέτρεπε ήδη στους concierge να εναλλάσσουν τη θέση τους από καθιστή σε όρθια ως μέρος της εργασίας τους, ακόμη και αν δεν το απαιτούσαν ως ιατρική προσαρμογή.
Όλα, όμως, άλλαξαν το 2019 μετά την ανακαίνιση των 150 εκατ. δολαρίων του San Francisco Marquis Marriott, που είχε ως αποτέλεσμα έναν χώρο εργασίας για τους concierge χωρίς χώρο για τα πόδια κάτω από το επάνω μέρος του τραπεζιού για να επιτρέπει σε κάποιον να καθίσει κατά τη διάρκεια της εργασίας.
Ο Callahan προσπάθησε τους επόμενους οκτώ μήνες να πείσει τη Marriott να τροποποιήσει το χώρο εργασίας για να του επιτρέψει να καθίσει κατά τη διάρκεια της εργασίας όπως το σώμα του χρειαζόταν, αλλά η Marriott αρνήθηκε. Οι ιατροί του Daniel Callahan έστειλαν πολλές σημειώσεις στη Marriott καθορίζοντας τους φυσικούς περιορισμούς του, τις απαραίτητες προσαρμογές και τον λόγο.
Ο Daniel Callahan εργάστηκε μέχρι τον Σεπτέμβριο του 2019, όταν και οι ιατροί του κατέληξαν ότι δεν είχε πλέον ιατρική αποδεικνυόμενη επάρκεια να επιστρέψει στην εργασία, επειδή η συνέχιση της εργασίας του προκαλούσε όλο και περισσότερους πόνους. Η Marriott υπερασπίστηκε την υπόθεση της, επισημαίνοντας μερικώς ότι η θέση του κ. Daniel Callahan ως concierge εξαφανίστηκε λόγω απολύσεων λόγω COVID το 2020 και κανένας concierge δεν επαναπροσλήφθηκε.
“Είπα στο δικαστήριο κατά την ανοικτή δήλωση ότι αυτή η υπόθεση θα τους δείξει γιατί υπάρχουν οι νόμοι περί προσαρμογής. Όταν οι εταιρείες ακολουθούν τους νόμους περί προσαρμογής, οι καλοί εργαζόμενοι μπορούν να παραμείνουν απασχολημένοι και παραγωγικοί παρά τις αναπηρίες τους”, δήλωσε ο deRubertis.
“Αλλά όταν οι εταιρείες αρνούνται να προσαρμόσουν τους ανάπηρους εργαζομένους, οι καλοί και πιστοί υπάλληλοι με αναπηρίες όπως ο Daniel Callahan εκδιώκονται από την αγορά εργασίας χωρίς να επιστρέψουν ποτέ”, πρόσθεσε. “Το δικαστήριο συμφώνησε και το μήνυμά τους ήταν σαφές: Αντιμετωπίστε σωστά τους ανάπηρους εργαζόμενους και παρέχετέ τους απλές προσαρμογές όταν αυτές χρειάζονται, αλλιώς θα πρέπει να αντιμετωπίσετε ένα δικαστήριο.”