Ο ξενοδοχειακός κολοσσός Marriott International είδε τα καθαρά του κέρδη το τελευταίο τρίμηνο του 2023 να αυξάνονται κατά 26% σε ετήσια βάση και να ανέρχονται στα 848 εκατ. δολάρια. Σε αυτό βοήθησε η «ιδιαίτερη ισχύ» στην Ευρώπη και η βελτίωση της ζήτησης από μεγάλες εταιρείες.

Η εταιρεία που εδρεύει στις ΗΠΑ δήλωσε ότι παγκοσμίως τα έσοδα ανά διαθέσιμο δωμάτιο (revpar) αυξήθηκαν κατά 7% από έτος σε έτος το τέταρτο τρίμηνο, συμπεριλαμβανομένης αύξησης 17% για τα διεθνή ακίνητά της (εκτός των ΗΠΑ και του Καναδά) όπου η Ευρώπη και της Ασίας Ειρηνικού είχαν και οι δύο υψηλές επιδόσεις.

Για ολόκληρο το 2023, η Marriott αύξησε τα καθαρά κέρδη κατά 31% στα 3,1 δις. δολάρια σε σύγκριση με κέρδη 2,4 δισ δολαρίων το προηγούμενο έτος. Τα συνολικά έσοδα αυξήθηκαν κατά 14% από έτος σε έτος σε 23,7 δις. δολάρια πέρυσι.

Στην Ευρώπη, τα ακίνητα της Marriott σημείωσαν μέση ημερήσια τιμή που κυμάνθηκε στα 195,71 δολάρια κατά το τέταρτο τρίμηνο του 2023, το οποίο ήταν αύξηση 4,1% στους τελευταίους τρεις μήνες του 2022. Η πληρότητα βελτιώθηκε επίσης κατά 3,3 ποσοστιαίες μονάδες από έτος σε έτος σε φθάνουν στο 68,4% το τέταρτο τρίμηνο.

Τα στοιχεία για το 2023 δείχνουν ότι η Marriott πέτυχε μέση ημερήσια τιμή 207,86 δολάρια στην Ευρώπη, η οποία ήταν αύξηση 7,2% σε σύγκριση με το 2022. Η πληρότητα στα ευρωπαϊκά ξενοδοχεία αυξήθηκε επίσης κατά 8,3 ποσοστιαίες μονάδες στο 68,7% το 2023 σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος.

Επέκταση χαρτοφυλακίου

Η Marriott είπε ότι πρόσθεσε 558 ξενοδοχεία και 81.000 δωμάτια στο παγκόσμιο χαρτοφυλάκιό της πέρυσι, συμπεριλαμβανομένων 17.500 δωματίων από την εξαγορά της City Express.

Αντίθετα, 63 ακίνητα που αντιστοιχούν σε περισσότερα από 9.000 δωμάτια βγήκαν από την πλατφόρμα της εταιρείας. Αυτό άφησε τη Marriott με συνολικά 8.800 ξενοδοχεία και 1,6 εκατομμύρια δωμάτια στο σύστημά της στα τέλη του 2023.

Όσον αφορά την ανάπτυξη, η Marriott διαθέτει έναν αγωγό με λιγότερο από 3.400 νέα ξενοδοχεία που θα προσθέσουν συνολικά 573.000 δωμάτια.