Οι ΗΠΑ, το Ηνωμένο Βασίλειο, η Ελβετία, η Ισπανία και η Ολλανδία βρίσκονται στην κορυφή της λίστας των ταξιδιωτών. Από την άλλη πλευρά, οι κρουαζιέρες, τα λεωφορεία και τα τρένα παρουσιάζουν ισχυρή ανάκαμψη δαπανών το 2022, καθώς σημειώνεται χαλάρωση των περιορισμών.

Αυτό αποκαλύπτει μεταξύ άλλων η νέα έρευνα του Mastercard Economics Institute, Travel 2022: Trends and Transitions, όπου αποτυπώνει την κατάσταση που επικρατεί στην τουριστική βιομηχανία σε 37 αγορές, συμπεριλαμβανόμενης και της Ελλάδας ύστερα από μια δύσκολη διετία και σε μια περίοδο όπου οι περιορισμοί έχουν μειωθεί σημαντικά και το εμβόλιο κατά της νόσου COVID-19 είναι διαθέσιμο.

Δυναμική ανάκαμψη παρουσιάζουν τα επαγγελματικά ταξίδια και τα ταξίδια αναψυχής σε παγκόσμια κλίμακα το 2022. Οι αεροπορικές κρατήσεις αναμένεται να ξεπεράσουν τα επίπεδα πριν από την πανδημία. Παράλληλα, οι δαπάνες σε κρουαζιέρες, λεωφορεία και τρένα σημειώνουν εξίσου σημαντική βελτίωση.

Σύμφωνα με την έρευνα της Mastercard, εάν οι αεροπορικές κρατήσεις συνεχιστούν με τον τρέχοντα ρυθμό, εκτιμάται ότι το 2022 θα υπάρξουν πάνω από 1,5 δισεκατομμύρια περισσότεροι επιβάτες παγκοσμίως σε σύγκριση με την περασμένη χρονιά.

Αξιοποιώντας το εκτεταμένο δίκτυο συνεργατών της και την ευρεία γκάμα διαθέσιμων δεδομένων, η έρευνα εξετάζει τις κύριες τάσεις της τουριστικής βιομηχανίας.

Οι 10 top διεθνείς προορισμοί

Πηγή: Mastercard

Οι αεροπορικές κρατήσεις για λόγους εργασίας και αναψυχής ξεπέρασαν τα επίπεδα πριν από την πανδημία

Μέχρι το τέλος Απριλίου, οι παγκόσμιες αεροπορικές κρατήσεις για λόγους αναψυχής ξεπέρασαν τα επίπεδα του 2019 κατά 25%, ενώ οι κρατήσεις μικρών και μεσαίων αποστάσεων αυξήθηκαν κατά 25% και 27%, αντίστοιχα.

Επιπλέον, τα επαγγελματικά ταξίδια με αεροπλάνο ξεπέρασαν τα επίπεδα πριν από την πανδημία για πρώτη φορά τον Μάρτιο, ενώ τον Απρίλιο παρουσίασαν διψήφια αύξηση, ειδικά για μεγάλες αποστάσεις. Η επιστροφή στο γραφείο συνέβαλλε σημαντικά σε αυτή την αύξηση.

Οι βιομηχανίες μεταφορών παρουσιάζουν ανάκαμψη

Οι παγκόσμιες δαπάνες για κρουαζιέρες αυξήθηκαν κατά 62 ποσοστιαίες μονάδες από τον Ιανουάριο έως το τέλος Απριλίου, παρότι παραμένουν κάτω από τα επίπεδα του 2019.

Επιπλέον, τα ταξίδια με λεωφορεία επέστρεψαν στα προ της πανδημίας επίπεδα, ενώ οι επιβατικές σιδηροδρομικές δαπάνες παραμένουν κατά 7% χαμηλότερες.

Παράλληλα, τα ταξίδια με αυτοκίνητο διατηρούν την ήδη αυξημένη τους ζήτηση, με τις δαπάνες για διόδια και ενοικιάσεις αυτοκινήτων να αυξάνονται σχεδόν κατά 19% και 12%, αντίστοιχα.

Οι ταξιδιώτες προτιμούν διακοπές που περιλαμβάνουν κάποιο είδος εμπειρίας

Οι δαπάνες σε βιωματικά ταξίδια αυξήθηκε κατά 34% σε σχέση με τα περσινά επίπεδα, καθώς τον τελευταίο χρόνο, έχει αυξηθεί η ζήτηση των ταξιδιωτών για βιωματικές εμπειρίες.

Τα μπαρ, τα νυχτερινά κέντρα, τα λούνα παρκ, τα μουσεία, οι συναυλίες και άλλες ψυχαγωγικές δραστηριότητες σημείωσαν τις μεγαλύτερες αυξήσεις δαπανών.

Οι διεθνής δαπάνες για τουριστικές εμπειρίες αυξήθηκαν κατά 60% στη Σιγκαπούρη και περίπου 23% στις ΗΠΑ.

Ενώ στο Ηνωμένο Βασίλειο, η αύξηση των δαπανών κάθε μήνα το 2022 υπερδιπλασιάστηκε σε σύγκριση με τα επίπεδα του 2019, σημειώνοντας 140% τον Απρίλιο.

Η αποκλιμάκωση των περιορισμών επαναπροσδιορίζει τον τουριστικό χάρτη για το 2022

Δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι το επίπεδο ευκολίας ενός ταξιδιού αποτελεί κινητήριο παράγοντα για τους ταξιδιώτες στην επιλογή προορισμού.

Με τα περιοριστικά μέτρα να παρουσιάζουν χαλάρωση σε ένα μεγάλο μέρος του κόσμο, εκτός από μέρη της Ασίας-Ειρηνικού, οι πλέον κορυφαίοι προορισμοί για τουρίστες παγκοσμίως είναι οι ΗΠΑ, το Ηνωμένο Βασίλειο, η Ελβετία, η Ισπανία και η Ολλανδία.

Ο Bricklin Dwyer, Chief economist της Mastercard και Επικεφαλής του Mastercard Economics Institute δήλωσε ότι “η διάθεση των καταναλωτών να βρουν ξανά τις ισορροπίες τους και να επιστρέψουν στην κανονικότητα της προ-πανδημικής ζωής, αναπληρώνοντας τον χαμένο χρόνο, μας γεμίζει αισιοδοξία και νιώθουμε ότι η ανάκαμψη θα συνεχιστεί.”

Σχετικά με την Mastercard

Η Mastercard (NYSE: MA), www.mastercard.com, είναι μια εταιρεία τεχνολογίας που δραστηριοποιείται στο χώρο των πληρωμών.

Αποστολή μας είναι η ενδυνάμωση και διασύνδεση της παγκόσμιας ψηφιακής οικονομίας, χωρίς αποκλεισμούς, προς όφελος όλων, με μεθόδους που κάνουν τις καθημερινές εμπορικές συναλλαγές πιο ασφαλείς, εύκολες και προσβάσιμες.

Χρησιμοποιώντας ασφαλή δεδομένα και δίκτυα, λειτουργώντας με συνεργασίες και πάθος, τα προϊόντα και οι λύσεις μας υποστηρίζουν τους ιδιώτες, τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα, τις κυβερνήσεις και τις επιχειρήσεις, στοχεύοντας στην μέγιστη αξιοποίηση της δυναμικής τους.

Το ήθος μας, διαμορφώνει την κουλτούρα μας καθώς και όλες τις δράσεις που πραγματοποιούμε εντός και εκτός της εταιρείας, με στόχο τη δημιουργία ενός εργασιακού περιβάλλοντος που διέπεται από σεβασμό και αλληλοεκτίμηση.

Μέσα από τη λειτουργία ενός δικτύου επεξεργασίας συναλλαγών σε περισσότερες από 210 χώρες και γεωγραφικές περιοχές, δημιουργούμε έναν βιώσιμο κόσμο, που προσφέρει σε όλους τους καταναλωτές δυνατότητες ανεκτίμητης αξίας.