Γράφει ο Γιάννης Τσιρογιάννης

Αλήθεια είναι πως η Mazda έδωσε ιδιαίτερη έμφαση στα ποιοτικά στοιχεία κατά την ανανέωση του μικρού μοντέλου της και απέδειξε πως δικαίως διεκδικεί τον τίτλο του premium κατασκευαστή.

Το Mazda 2 έχει φυσικά υποστεί αισθητικές αλλαγές στο εμπρός και πίσω μέρος, ενώ στοιχείο ποιοτικής αλλά και λειτουργικής αναβάθμισης είναι η επιλογή εμπρός φωτιστικών τεχνολογίας LED για όλη τη γκάμα (προαιρετικά υπάρχει και η δυνατότητα επιλογής προσαρμοζόμενων εμπρός φώτων).

Παράλληλα προχώρησε και σε ποιοτική αναβάθμιση του εσωτερικού με νέα υλικά, νέας σχεδίασης και πιο αναπαυτικά καθίσματα με καλύτερη στήριξη του σώματος, βελτίωση της ηχομόνωσης και αναβάθμιση του εξοπλισμού με την προσθήκη νέων ηλεκτρονικών συστημάτων ασφαλείας, πληροφόρησης και ψυχαγωγίας και ενίσχυση της συνδεσιμότητας.

Βελτιώσεις έγιναν επίσης και στην ανάρτηση για ακόμα καλύτερο συνδυασμό καλής οδικής συμπεριφοράς και άνεσης και στο σύστημα ελέγχου ευστάθειας για ακριβέστερη οδική συμπεριφορά.

Το Mazda 2 διατίθεται με τον ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα 1.5 Skyactiv-G, υψηλή σχέση συμπίεσης (13:1) και 90 ίππους, που συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων, ή προαιρετικά με εξάρι αυτόματο. Ο κινητήρας συνδυάζεται στις εκδόσεις με χειροκίνητο κιβώτιο με ήπιο υβριδικό σύστημα (που περιλαμβάνει και σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά την επιβράδυνση) με γεννήτρια/μίζα για την υποβοήθηση στις εκκινήσεις και την επιτάχυνση, στοχεύοντας στη μείωση της κατανάλωσης και των εκπομπών.

Η χρήση υβριδικού συστήματος και νέων ελαστικών χαμηλής τριβής μείωσαν τις εκπομπές CO2 στα 120 g/km (WLTP), στοιχείο που επηρεάζει τη φορολογική μεταχείριση του Mazda2 σε πολλές ευρωπαϊκές αγορές (καθώς και τα τέλη κυκλοφορίας στην Ελλάδα).

Η αίσθηση που αποκομίζεις στο δρόμο είναι μια εξαιρετική ποιότητα κύλισης για την κατηγορία (και πολύ ικανοποιητική άνεση). Δεν είναι μόνο τα υλικά στο εσωτερικό και η ποιότητα συναρμολόγησης που προσφέρουν αυτό το αποτέλεσμα, αλλά και η πολύ καλή ακαμψία και η έλλειψη κάθε είδους τριγμών και θορύβων, που επιτρέπει στο Mazda 2 να περνάει «σαν ένα κομμάτι» πάνω απ’ οποιοδήποτε ανωμαλία του δρόμου.

Προφανώς ο ατμοσφαιρικός κινητήρας δεν έχει τη δύναμη (κυρίως τη ροπή) των τούρμπο, είναι όμως ιδιαίτερα γραμμικός, προσφέροντας τελικά επιδόσεις που εξασφαλίζουν την απαραίτητη ενεργητική ασφάλεια και κυρίως τη χαμηλή κατανάλωση καυσίμου (γύρω στα 6,5 λίτρα στα 100 km).

Το εξαιρετικό κράτημα και η άμεση απόκριση σε επίπεδο κατευθυντικότητας, ορίζουν το οδικό προφίλ του μικρού της Mazda. Οι προβλέψιμες αντιδράσεις, το ακριβές τιμόνι καθώς και τα αποτελεσματικά φρένα ολοκληρώνουν το “παζλ”.

Πρόσημο θετικό λοιπόν για το ανανεωμένο Mazda 2, το οποίο σημειώστε πως απευθύνεται σε ένα συνειδητοποιημένο κοινό που είναι σε θέση να αναγνωρίσει τις δεδομένες (κρυφές) αξίες και χάρες του. Οι τιμές αγοράς ξεκινούν από 16.511 ευρώ στην έκδοση των 75 ίππων και 16.923 ευρώ στην έκδοση των 90 ίππων.