Η McDonald’s έχει σίγουρα στραφεί στην υψηλή τεχνολογία πρόσφατα. Τουλάχιστον, όσον αφορά στη λήψη παραγγελιών και τις πληρωμές.

Οι ταμίες και οι ψήστες ήταν πάντα στο επίκεντρο της αλυσίδας εστιατορίων McDonald’s. Οι ταμίες έπαιρναν τις παραγγελίες και οι ψήστες τις ετοίμαζαν. Υπήρχαν επίσης μερικοί βοηθοί που επιτάχυναν κάπως τη διαδικασία.

Αυτές τις μέρες, οι ψήστες παραμένουν στον πυρήνα της McDonald, αλλά οι ταμίες έχουν χάσει την αξία τους. Όλο και περισσότερα εστιατόρια της McDonald’s έχουν αντικαταστήσει τους ταμίες τους με σταντ παραγγελιών όπου οι άνθρωποι μπορούν να δώσουν τις παραγγελίες τους.

Η McDonald’s δεν έχει επιβεβαιώσει πόσα εστιατόρια έχουν αυτή τη δυνατότητα – και δεν έχουν ταμίες – αλλά βρήκα τέτοια μηχανήματα σχεδόν σε κάθε εστιατόριο που σταμάτησα κατά την επίσκεψή μου στην πολιτεία της Νέας Υόρκης.

Πρόκειται για μια σημαντική διαφορά για το πώς ήταν τα πράγματα μόλις πριν από ένα χρόνο, όταν αυτά τα μηχανήματα παραγγελιών πρωτοεμφανίστηκαν στην Ευρώπη σε δοκιμαστική βάση.

Έχει επηρεαστεί αυτή η αλλαγή από την αύξηση του κατώτατου μισθού; Αυτό είναι δύσκολο να το εκτιμήσει κανείς. Αυτά τα μηχανήματα κάνουν τα πράγματα πιο εύκολα και κάνουν πιο γρήγορες τις παραγγελίες, οι οποίες ήταν πάντα στο επίκεντρο της McDonald’s ως εταιρεία fast food.

ΣΤΟΝ ΑΝΤΙΠΟΔΑ Η WALMART

Μια ενδιαφέρουσα αντίθεση είναι ότι η αλλαγή αυτή, έρχεται καθώς η Walmart πρόσφατα εγκατέλειψε την αντικατάσταση των ανθρώπων στα ταμεία από τα μηχανήματα.

Προφανώς, η αντικατάσταση του ανθρώπου – ταμία δεν δούλεψε για τη Walmart. Δεν λειτούργησε για τους πελάτες της, δεν βοήθησε στα περιθώρια κέρδους και ίσως συνέβαλε στη μείωση της ικανοποίησης των πελατών της.

Η ικανοποίηση του πελάτη με την Walmart βρίσκεται ακόμη σε χαμηλά επίπεδα, ακόμη και μετά την αλλαγή.

Είναι πολύ νωρίς για να πούμε με βεβαιότητα αν θα λειτουργήσει αυτή η τεχνολογία για τη McDonald’s.

Υπάρχουν κάποιες διαφορές μεταξύ των δύο εταιρειών που σίγουρα θα έχουν αντίκτυπο. Αυτές οι διαφορές σημαίνουν ότι η τεχνολογία θα έχει πιθανώς καλύτερα αποτελέσματα για την McDonald’s συγκριτικά με τη Walmart.

Μια διαφορά είναι το εύρος των προϊόντων που προσφέρουν οι εταιρείες στους πελάτες τους. Η προσφορά προϊόντων στη McDonald’s είναι αρκετά στενή και τυποποιημένη.

Αυτό σημαίνει ότι οι πελάτες δεν θα έχουν κανένα πρόβλημα να εξοικειωθούν με την τεχνολογία που αντικαθιστά τους ταμίες, γεγονός που θα μειώσει το χρονικό διάστημα που περιμένουν στην ουρά.

Η Walmart διαθέτει μια πολύ πιο διαφοροποιημένη γκάμα προϊόντων, πράγμα που σημαίνει ότι θα χρειαστεί χρόνος για να εξοικειωθούν οι πελάτες με την τεχνολογία. Έτσι, δεν θα τους εξοικονομήσει χρόνο και θα οδηγήσει στην απογοήτευσή τους.

Μια άλλη σημαντική διαφορά είναι στην πελατεία των εταιρειών. Οι πελάτες της McDonald’s τείνουν να είναι νεότεροι από αυτούς της Walmart και – ως εκ τούτου – θα είναι πιο ανοιχτοί στη νέα τεχνολογία και θα μπορούν να προσαρμοστούν καλύτερα σε αυτήν.

Εάν η McDonald’s μπορέσει όντως να επιτύχει εκεί που η Walmart απέτυχε, και κάνει καλή χρήση της τεχνολογίας, θα αποκτήσει μια υγιή ώθηση για το λειτουργικό περιθώριο της εταιρείας.

Πηγή: capital.gr