Σύνταξη: tourismtoday.gr

Ο τουρισμός και η φιλοξενία θα εκτιναχθούν στα ύψη μεταξύ 2024-2030, με τροφοδότηση από νέους ταξιδιώτες, προορισμούς και τάσεις, εκτιμά μελέτη της McKinsey.

Ωστόσο, αυτή την στιγμή η βιομηχανία είναι σε ένα ταξίδι αναστάτωσης, σύμφωνα με την μελέτη σε Κίνα, Γερμανία, Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, Ηνωμένο Βασίλειο και ΗΠΑ.

Οι μεταβαλλόμενες αγορές, οι προορισμοί πηγές, η αυξανόμενη ζήτηση για βιωματικά και πολυτελή ταξίδια και οι καινοτόμες επιχειρηματικές στρατηγικές αλλάξουν δραματικά το τοπίο.
Στο γράφημα που ακολουθεί, σκιαγραφείται η κατάσταση του τουρισμού και της φιλοξενίας το 2024.

Πηγή: McKinsey

Δεδομένης αυτής της σημαντικής αλλαγής, είναι σημαντικό για τα ενδιαφερόμενα μέρη να εξετάσουν και να σχεδιάσουν τέσσερα κύρια θέματα, όπως επισημαίνει η McKinsey.

  • Το μεγαλύτερο μέρος των ταξιδιών είναι κοντά στο σπίτι: Αν και τα διεθνή ταξίδια μπορεί να τραβήξουν πρωτοσέλιδα, οι ενδιαφερόμενοι δεν πρέπει να παραμελούν τις μεγάλες ευκαιρίες στις αυλές τους.
    Τα εγχώρια ταξίδια εξακολουθούν να αντιπροσωπεύουν το μεγαλύτερο μέρος των ταξιδιωτικών δαπανών και ο ενδοπεριφερειακός τουρισμός βρίσκεται σε άνοδο.
  • Οι καταναλωτές δίνουν ολοένα και μεγαλύτερη προτεραιότητα στα ταξίδια όταν είναι με τους δικούς τους όρους: Το ενδιαφέρον για τα ταξίδια αυξάνεται, αλλά οι ταξιδιώτες δεν είναι πλέον ικανοποιημένοι με μια μοναδική εμπειρία.
    Η εξατομίκευση μπορεί να μην είναι πάντα πρακτική, αλλά οι έμπειροι παίκτες του κλάδου μπορούν να χρησιμοποιήσουν δοκιμές κατάτμησης και υποθέσεων για να βελτιώσουν τις προτάσεις αξίας τους.
    Εκείνοι που αποτυγχάνουν να διατυπώσουν στοχευμένα τμήματα πελατών και να προσαρμόσουν ανάλογα τις προσφορές τους κινδυνεύουν να μείνουν πίσω.
  • Αλλάζει το σκηνικό στα πολυτελή ταξίδια: Η ζήτηση για luxury τουρισμό και φιλοξενία αναμένεται να αυξηθεί ταχύτερα από οποιοδήποτε άλλο ταξιδιωτικό τμήμα σήμερα, ιδίως στην Ασία.
    Είναι σημαντικό να κατανοήσουμε ότι οι ταξιδιώτες πολυτελείας δεν συνθέτουν ένα σύνολο. Η τμηματοποίηση ανά ηλικία, εθνικότητα και καθαρή αξία μπορεί να αποκαλύψει ποικίλες και εξελισσόμενες προτιμήσεις και συμπεριφορές.
  • Καθώς ο τουρισμός αναπτύσσεται, οι προορισμοί θα πρέπει να μετριάσουν τον overtourism: Οι προορισμοί πρέπει να είναι έτοιμοι να χειριστούν τις μεγάλες τουριστικές ροές του αύριο. Τώρα είναι η ώρα να σχεδιάσουν, να αναπτύξουν και να επενδύσουν σε στρατηγικές μετριασμού του overtourism.
    Εξοπλισμένοι με ακριβείς αξιολογήσεις της ικανότητας μεταφοράς και βελτιωμένες ικανότητες συλλογής και ανάλυσης δεδομένων, οι προορισμοί μπορούν να βελτιώσουν τις μεταφορές και τις υποδομές τους, να δημιουργήσουν εργατικό δυναμικό έτοιμο για τουρισμό και να διατηρήσουν τη φυσική και πολιτιστική τους κληρονομιά.
    Εφοδιασμένοι με ακριβείς εκτιμήσεις της φέρουσας ικανότητας και ενισχυμένη την συλλογή και ανάλυση δεδομένων, οι προορισμοί μπορούν να βελτιώσουν τις μεταφορές και τις υποδομές τους, να δημιουργήσουν εργατικό δυναμικό έτοιμο για τον τουρισμό και να διατηρήσουν τη φυσική και πολιτιστική κληρονομιά τους.

McKinsey: Ποιες παγκόσμιες τάσεις διαμορφώνουν τα ταξίδια από το 2024 έως το 2030

Τα παγκόσμια ταξίδια έχουν επιστρέψει δυναμικά. Ο όγκος τους μειώθηκε 75% το 2020, αλλά οδεύουν προς πλήρη ανάκαμψη μέχρι το τέλος του 2024.

Περισσότερα περιφερειακά ταξίδια, ένας αναδυόμενος πληθυσμός νέων ταξιδιωτών και ένα νέο σύνολο προορισμών τροφοδοτούν τις σταθερές δαπάνες στον τουρισμό.

Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι οι άνθρωποι εξακολουθούν να αγαπούν τα ταξίδια και θα συνεχίσουν να αναζητούν νέες εμπειρίες σε καινούργιους προορισμούς.

Τα διεθνή ταξίδια μπορεί να φαντάζουν πιο λαμπερά, αλλά οι παίκτες του τουρισμού δεν πρέπει να ξεχνούν ότι τα εγχώρια εξακολουθούν να αντιπροσωπεύουν το μεγαλύτερο μέρος της αγοράς, αντιπροσωπεύοντας το 75% των παγκόσμιων ταξιδιωτικών δαπανών.

Τα εγχώρια ταξίδια ανέκαμψαν από την πανδημία ταχύτερα από τα διεθνή ταξίδια, όπως είναι φυσικό μετά από μία ύφεση.

Παρόλο που σημειώθηκε πρόσφατη έκρηξη στα «ταξίδια εκδίκησης» -με τους τουρίστες να δίνουν προτεραιότητα στις διεθνείς αποδράσεις που καθυστέρησαν λόγω της πανδημίας- η επιστροφή στα προπανδημικά πρότυπα (στα οποία τα ταξίδια εσωτερικού αντιπροσωπεύουν το 70% των δαπανών), αναμένεται έως το 2030.

Πηγή: McKinsey

Πώς κινούνται οι εγχώριες αγορές

  • Οι ΗΠΑ είναι η μεγαλύτερη εγχώρια ταξιδιωτική αγορά στον κόσμο με ετήσια δαπάνη 1 τρισεκατομμυρίου δολαρίων.
    Το 68% όλων των ταξιδιών που ξεκινούν στις ΗΠΑ παραμένουν εντός των συνόρων τους. Η εγχώρια ζήτηση έχει αμβλυνθεί ελαφρώς, καθώς οι Αμερικανοί ταξιδιώτες επιστρέφουν στο εξωτερικό.
  • Η εγχώρια ταξιδιωτική αγορά της Κίνας 744 δισεκατομμυρίων δολαρίων είναι αυτή τη στιγμή η δεύτερη μεγαλύτερη στον κόσμο.
    Οι Κινέζοι ταξιδιώτες πέρασαν την πανδημία μαθαίνοντας να εκτιμούν την ποικιλία των εμπειριών που προσφέρονται στη χώρα τους.
    Ακόμη και όταν τα σύνορα ανοίγουν ξανά, οι Κινέζοι ταξιδιώτες μένουν κοντά στο σπίτι τους. Και οι εγχώριοι προορισμοί επωφελούνται. Για παράδειγμα, το Changchun (σπίτι του Changchun Ice and Snow Festival) σημείωσε αύξηση 160% από έτος σε έτος στους επισκέπτες το 2023.
    Το 2024, τα ταξίδια εσωτερικού κατά τη Σεληνιακή Πρωτοχρονιά ξεπέρασαν τα προπανδημικά επίπεδα κατά 19%.
    Η εγχώρια ταξιδιωτική αγορά της Κίνας αναμένεται να αυξάνεται 12% ετησίως, να ξεπεράσει τις ΗΠΑ και να γίνει η μεγαλύτερη στον κόσμο μέχρι το 2030.
    Η κατασκευή ξενοδοχείων αντανακλά αυτήν την προσδοκία. Το 30% του παγκόσμιου αγωγού κατασκευής ξενοδοχείων συγκεντρώνεται επί του παρόντος στην Κίνα.
    Ο αγωγός είναι πολύ λοξός προς τα πολυτελή ακίνητα, με περισσότερα από τα διπλάσια πολυτελή ξενοδοχεία υπό κατασκευή στην Κίνα από ό,τι στις ΗΠΑ.
  • Η Ινδία, επί του παρόντος η έκτη μεγαλύτερη εγχώρια ταξιδιωτική αγορά στον κόσμο από άποψη δαπανών, είναι μια άλλη ακμάζουσα περιοχή για εγχώρια ταξίδια.
    Με την αυξανόμενη μεσαία τάξη της υποηπείρου να τροφοδοτεί την αύξηση των ταξιδιωτικών δαπανών κατά περίπου 9% ετησίως, η εγχώρια αγορά της Ινδίας θα μπορούσε να ξεπεράσει την Ιαπωνία και το Μεξικό και να γίνει η τέταρτη μεγαλύτερη στον κόσμο έως το 2030.
    Η εγχώρια αεροπορική επιβατική κίνηση στην Ινδία προβλέπεται να διπλασιαστεί μέχρι το 2030 ενισχύεται εν μέρει από μια κρατική επιδοτούμενη πρωτοβουλία που στοχεύει στη σύνδεση των υποεξυπηρετούμενων εσωτερικών αεροδρομίων.
  • Η Ευρώπη φιλοξενεί εδώ και καιρό μεγάλο μερίδιο ενδοπεριφερειακών ταξιδιών. Το 70% των διεθνών ταξιδιών της παραμένουν εντός της περιοχής.
    Οι πιο δημοφιλείς προορισμοί της Ευρώπης για ενδοπεριφερειακούς ταξιδιώτες είναι οι πολυετείς αγαπημένοι με ζεστό καιρό, Ισπανία (18%), Ιταλία (10%) και Γαλλία (8%), με περιορισμένη αλλαγή σε αυτές τις προτιμήσεις αναμένεται από τώρα έως το 2030.
  • Παρά τις μεγαλύτερες αποστάσεις ταξιδιού μεταξύ ασιατικών χωρών, η ενδοπεριφερειακή αγορά της Ασίας αρχίζει να μοιάζει με την ευρωπαϊκή.
    Τα ενδοπεριφερειακά ταξίδια αντιπροσωπεύουν επί του παρόντος περίπου το 60% των διεθνών στην Ασία, ενώ αναμένεται να ανέλθουν στο 64% έως το 2030.
    Όπως και στην Ευρώπη τις προηγούμενες δεκαετίες, τα ασιατικά ενδοπεριφερειακά ταξίδια επωφελούνται από τη μείωση των φραγμών έκδοσης θεωρήσεων και την ανάπτυξη αεροπορικών εταιρειών χαμηλού κόστους.
  • Η Ταϊλάνδη αναμένεται να απολαμβάνει συνεχιζόμενη, αυξανόμενη δημοτικότητα στους Ασιάτες ταξιδιώτες. Η Ταϊλάνδη απέρριψε τις απαιτήσεις βίζας για Κινέζους τουρίστες το 2023 και σχεδιάζει να κάνει το ίδιο για τους Ινδούς τουρίστες από το 2024. Έχει στοχεύσει επιθετικά το ταχέως αναπτυσσόμενο τμήμα των Ινδών ταξιδιωτών, ξεκινώντας περισσότερες από 50 εκστρατείες μάρκετινγκ που απευθύνονται σε Ινδούς την τελευταία δεκαετία.
    Η επένδυση μπορεί να αποφέρει καρπούς. Η Μπανγκόκ πρόσφατα ξεπέρασε το Ντουμπάι ως ο πιο δημοφιλής προορισμός πόλης για τους Ινδούς τουρίστες.

Μια έρευνα της McKinsey για το καταναλωτικό συναίσθημα, που διεξήχθη τον Φεβρουάριο του 2024, υποδηλώνει ότι οι Κινέζοι εκδηλώνουν επίσης υψηλό ενδιαφέρον για τα διεθνή ταξίδια, με το 36% να ξοδεύει περισσότερα σε αυτά τους επόμενους τρεις μήνες.

Μεγάλο μέρος αυτού του ενδιαφέροντος κατευθύνεται προς περιφερειακούς προορισμούς όπως η Νοτιοανατολική Ασία και η Ιαπωνία, με το ενδιαφέρον για ταξίδια στην Ευρώπη να έχει μειωθεί σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια.

Οι αγορές πηγές αλλάζουν | Ταξιδιωτικές δαπάνες

Οι ΗΠΑ, η Γερμανία, το Ηνωμένο Βασίλειο, η Κίνα και η Γαλλία παραμένουν οι πέντε μεγαλύτερες πηγές ταξιδιωτών στον κόσμο, με αυτή τη σειρά.

Αυτές οι χώρες αντιπροσώπευαν συλλογικά το 38% των διεθνών ταξιδιωτικών δαπανών το 2023 και αναμένεται να παραμείνουν οι πέντε κορυφαίες αγορές προέλευσης μέχρι το 2030.

Ωστόσο, το ενδιαφέρον για ταξίδια ανθίζει σε άλλα μέρη του κόσμου, προκαλώντας μια αλλαγή στην ισορροπία των εξερχόμενων ταξιδιωτικών ροών.

Πηγή: McKinsey

Οι ταξιδιωτικές δαπάνες των Βορειοαμερικανών προβλέπεται να παραμείνουν σταθερές σε ετήσια αύξηση περίπου 3%.

Οι Αμερικανοί εκφράζουν αυξανόμενες ανησυχίες για τον πληθωρισμό και τα τμήματα των ταξιδιωτών με το πιο περιορισμένο κόστος μειώνουν τα ταξίδια, γεγονός που επηρεάζει τις αεροπορικές εταιρείες εξαιρετικά χαμηλού κόστους και τα οικονομικά ξενοδοχεία. Οι περισσότεροι τουρίστες, ωστόσο, σχεδιάζουν να συνεχίσουν να ταξιδεύουν.

Η έρευνα της McKinsey διαπιστώνει ότι οι Αμερικανοί κατατάσσουν τα διεθνή και τα εσωτερικά ταξίδια ως τις υψηλότερης προτεραιότητας διακριτικές δαπάνες.

Αντί να ακυρώσουν τα ταξίδια τους, αυτοί οι καταναλωτές προσαρμόζουν τη συμπεριφορά τους ταξιδεύοντας σε περιόδους εκτός αιχμής ή κάνοντας κράτηση για ταξίδια εκ των προτέρων.

Οι ταξιδιωτικές δαπάνες των Ευρωπαίων παρουσιάζουν μια ελαφρώς πιο ρόδινη εικόνα, με προβλεπόμενη ετήσια ανάπτυξη περίπου 5%.

Εν τω μεταξύ, η προβλεπόμενη ετήσια αύξηση 12% στις δαπάνες των Κινέζων ταξιδιωτών θα πρέπει να σταθεροποιήσει σημαντικές αυξήσεις στις ταξιδιωτικές δαπάνες σε ολόκληρη τη Βορειοανατολική Ασία.

Παράλληλα με αυτά τα διαρκή τμήματα ταξιδιωτών, αναδύονται νέες ομάδες ταξιδιωτών. Η Ανατολική Ευρώπη, η Ινδία και η Νοτιοανατολική Ασία εξακολουθούν να είναι συγκριτικά μικρές αγορές προέλευσης, αλλά αναπτύσσουν ταχέως αναπτυσσόμενες ομάδες τουριστών για πρώτη φορά.

Πηγή: McKinsey

Οι προορισμοί του μέλλοντος μπορεί να μην είναι αυτοί που φαντάζεστε

Οι 10 κορυφαίες χώρες προορισμού του κόσμου (ΗΠΑ, Ισπανία, Κίνα, Γαλλία, Σαουδική Αραβία, Τουρκία, Ιταλία, Ταϊλάνδη, Ιαπωνία και Ινδία, με αυτή τη σειρά) λαμβάνουν επί του παρόντος το 45% όλων των ταξιδιωτικών δαπανών, συμπεριλαμβανομένων των ταξιδιών εσωτερικού. Ωστόσο, μερικές κερδίζουν έλξη.

Πηγή: McKinsey

Τα ταξίδια κορυφαία προτεραιότητα, ειδικά για τις νεότερες γενιές

Το 66% ενδιαφέρεται περισσότερο για τα ταξίδια τώρα από ό,τι πριν από την πανδημία. Αυτό το μοτίβο ισχύει για όλες τις ηλικιακές ομάδες και τις εθνικότητες, με περισσότερες αποδράσεις το 2024 από ό,τι το 2023.

Τα ταξίδια δεν είναι απλώς ενδιαφέρον αυτές τις μέρες. Έχει γίνει προτεραιότητα—ακόμη και εν μέσω αβέβαιων οικονομικών συνθηκών που μπορεί να κάνουν τον προϋπολογισμό πρόκληση.

  • Τα ταξίδια συνεχίζουν να είναι ένας από τους ταχύτερα αναπτυσσόμενους τομείς καταναλωτικών δαπανών, σημειώνοντας άνοδο 6% στην πρόσφατη περίοδο 12 μηνών στις ΗΠΑ.
    Μόνο το 15% προσπαθεί να εξοικονομήσει χρήματα μειώνοντας τον αριθμό των ταξιδιών του.
  • Οι νεότερες γενιές φαίνεται να προωθούν μεγάλο μέρος του αυξανόμενου ενδιαφέροντος για τα ταξίδια.
    Το 2023, οι Millennials και οι Gen Zers πραγματοποίησαν, κατά μέσο όρο, σχεδόν πέντε ταξίδια, έναντι λιγότερων από τέσσερα για της Gen X και Baby Boomers.
  • Οι Millennials και οι Gen Zers λένε επίσης ότι αφιερώνουν το 29% του εισοδήματος τους στα ταξίδια, σε σύγκριση με το 25% για τους Baby Boomers.
Πηγή: McKinsey

Οι νεότεροι είναι οι πιο πρόθυμοι να ταξιδέψουν στο εξωτερικό

Οι νεότεροι ταξιδιώτες είναι ιδιαίτερα ενθουσιασμένοι με τα διεθνή ταξίδια. Οι γενιές Gen Z και  Millennials σχεδιάζουν σχεδόν ίσο αριθμό διεθνών και εγχώριων ταξιδιών το 2024, ανεξάρτητα από τη χώρα προέλευσης τους, ενώ οι παλαιότερες γενιές σχεδιάζουν να πραγματοποιήσουν περίπου τα διπλάσια ταξίδια εσωτερικού.

Πηγή: McKinsey

Η δίψα των νεότερων ταξιδιωτών για καινοτομία μπορεί να παρακινεί την επιθυμία τους να περάσουν τα σύνορα. Οι Gen Zers λένε ότι το νούμερο ένα ενδιαφέρον τους όταν επιλέγουν έναν προορισμό είναι η επιθυμία τους να ζήσουν ένα νέο μέρος.

Για τη Gen X, η επίσκεψη σε ένα νέο μέρος βρίσκεται στην όγδοη θέση, πίσω από παράγοντες όπως το κόστος, η ευκολία μετακίνησης και η ποιότητα της διαμονής.

Ενδέχεται να υπάρχει μια αλλαγή νοοτροπίας σε εξέλιξη, με τα διεθνή ταξίδια να αισθάνονται πιο προσιτά για τους νεότερους ταξιδιώτες από άποψη κόστους και ευκολίας.

Οι νεότεροι ταξιδιώτες έχουν γίνει έμπειροι στο να εντοπίζουν διεθνείς προορισμούς που διαθέτουν πιο προσιτές τιμές ή συγκριτικά αδύναμα νομίσματα.

Οι αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους έχουν πολλαπλασιαστεί, μεταφέροντας το 35% των επιβατών στον κόσμο κατά την πρόσφατη περίοδο 12 μηνών.

Εν τω μεταξύ, το λογισμικό μετάφρασης μειώνει τους γλωσσικούς φραγμούς, η συνδεσιμότητα κινητής τηλεφωνίας στο εξωτερικό γίνεται φθηνότερη και χωρίς προβλήματα, και οι πρόσφατες πρωτοβουλίες έκδοσης βίζας σε διάφορες περιοχές έχουν καταστήσει ευκολότερο να ξεπεραστούν τα εμπόδια που σχετίζονται με τα διαβατήρια.

Μένει να δούμε αν αυτή η αλλαγή νοοτροπίας θα διαρκέσει καθώς οι νεότερες γενιές μεγαλώνουν. Αλλά τα πρώτα στοιχεία από τους Μillennials δείχνουν ότι έχουν διατηρήσει το ενδιαφέρον τους για τα διεθνή ταξίδια ακόμη και όταν άρχισαν να γερνούν και να σχηματίζουν οικογένειες.

Θα μπορούσε να είναι ότι πρόκειται για μια διαρκή προσαρμογή στάσης, επηρεασμένη τόσο από τη μεταβαλλόμενη δυναμική του ταξιδιού όσο και από τη νεολαία.

Οι Baby Boomers είναι πρόθυμοι να ξοδέψουν εάν βλέπουν αξία

Οι Baby Boomers είναι επιλεκτικοί σχετικά με τις ταξιδιωτικές τους επιλογές και τις ταξιδιωτικές τους δαπάνες. Το να απολαμβάνουν χρόνο με την οικογένεια και τους φίλους είναι το νούμερο ένα κίνητρο τους στις αποδράσεις.

Η εμπειρία ενός νέου προορισμού είναι λιγότερο σημαντική για αυτούς -έως και 15 ποσοστιαίες μονάδες- από ό,τι για οποιοδήποτε άλλο δημογραφικό.

Αν και οι μεγαλύτεροι ταξιδιώτες εκτιμούν την ευκολία που μπορεί να προσφέρει η τεχνολογία, προτιμούν την ανθρώπινη επαφή σε πολλά περιβάλλοντα.

  • Το 44% των baby boomers – έναντι μόνο του 30% των άλλων γενεών – δηλώνει ότι εκτιμούν ότι ένας ταξιδιωτικός πράκτορας κάνει κράτηση για μια ολόκληρη ταξιδιωτική εμπειρία για αυτούς.
  • Μόνο το 42% των Baby Boomers έχουν χρησιμοποιήσει μια εφαρμογή για κινητά για να κάνουν κράτηση μεταφοράς, έναντι 71% των άλλων γενεών.
Πηγή: McKinsey

Ενώ αυτή η γενιά έχει συνήθως περισσότερες συσσωρευμένες αποταμιεύσεις από άλλες γενιές, εξακολουθεί να σκέφτεται πώς επιλέγει να ξοδέψει.

Οι δύο κορυφαίοι λόγοι για τους οποίους δεν ταξιδεύουν περισσότερο είναι «οι αποδράσεις γίνονται πολύ ακριβές» και «δεν έχουν αρκετά χρήματα για διακοπές».

Αποτελούν δημογραφικά πιο πρόθυμους να επισκεφτούν έναν προορισμό εκτός εποχής, με το 62% να λέει ότι είναι ανοιχτό σε ταξίδια εκτός αιχμής για να μειώσει το κόστος.

Η Gen Z είναι πιο πρόθυμη να ξοδέψει στρατηγικά, με τρόπους που κάνουν τα ταξίδια πιο βολικά και λιγότερο επαχθή.

Ενώ το 37% των Gen Zers είναι πρόθυμο να κάνει μια φθηνότερη πτήση για να μειώσει το κόστος του -ακόμα και αν αυτό σημαίνει ότι πετούν σε άβολες στιγμές ή με ενδιάμεση στάση- μόνο το 22% των baby boomers θα κάνει το ίδιο.

Αλλά αυτοί οι ηλικιωμένοι ταξιδιώτες είναι πολύ πιο πρόθυμοι να εγκαταλείψουν τις εμπειρίες τους για να εξοικονομήσουν χρήματα, η Gen Zers, από την άλλη πλευρά, θα περικόψει όλες τις άλλες κατηγορίες δαπανών πριν από τις εμπειρίες.

Η περιπέτεια ξεκινά πριν το ταξίδι

Οι ταξιδιώτες απολαμβάνουν να φτιάχνουν τα δικά τους ταξίδια. Μόνο το 17% χρησιμοποίησε ταξιδιωτικό πράκτορα για να κλείσουν ένα ταξίδι τον περασμένο χρόνο. Όταν ρωτήθηκαν γιατί, ο λόγος των ερωτηθέντων είναι ότι θέλουν τον πλήρη έλεγχο των δρομολογίων τους.

Ο δεύτερος λόγος τους είναι ότι απλώς απολαμβάνουν τη διαδικασία σχεδιασμού. Μελέτες έχουν δείξει ότι η προσμονή ενός ταξιδιού μπορεί να οδηγήσει σε υψηλότερα επίπεδα ευτυχίας από το ίδιο το ταξίδι.

Όταν αναζητούν έμπνευση κατά τη διαδικασία σχεδιασμού, οι ερωτηθέντες είναι πιο πιθανό να στραφούν σε φίλους και συγγενείς, είτε απευθείας είτε μέσω των μέσων κοινωνικής δικτύωσης..

Ζητούνται επίσης συμβουλές από άλλους ταξιδιώτες. Όλο και λιγότεροι ταξιδιώτες βασίζονται σε ταξιδιωτικούς οδηγούς για έμπνευση.

Πηγή: McKinsey

Οι σημερινοί ταξιδιώτες τείνουν να βλέπουν τη διαδικασία σχεδιασμού, εν μέρει, ως κυνήγι θησαυρού. Το 75% περιγράφει τη φάση της έρευνας ως μια προσπάθεια να διασφαλίσουν ότι βρίσκουν καλές προσφορές ή εξοικονομούν χρήματα.

Όλα τα δημογραφικά δεδομένα περιγράφουν το “value for money” ως τον πιο σημαντικό παράγοντα κατά την επιλογή ενός καναλιού κράτησης.

Ο ταξιδιώτης πολυτελείας

Η ζήτηση για πολυτελή τουρισμό και φιλοξενία αναμένεται να αυξηθεί ταχύτερα από ό,τι για οποιοδήποτε άλλο τμήμα του κλάδου.

Αυτή η ανάπτυξη τροφοδοτείται εν μέρει από την απότομη αύξηση του αριθμού των ατόμων παγκοσμίως με καθαρή περιουσία μεταξύ 1 και 30 εκατομμυρίων δολαρίων.

Αλλά προέρχεται επίσης από μια μεγάλη και διευρυνόμενη βάση επίδοξων luxury τουριστών με καθαρή περιουσία μεταξύ 100.000 και 1 εκατομμυρίου δολαρίων, πολλοί από τους οποίους είναι νεότεροι και ολοένα και πιο πρόθυμοι να ξοδέψουν μεγαλύτερα μερίδια του πλούτου τους σε πολυτελείς επιλογές για διακοπές.

Πηγή: McKinsey

Η εικόνα που έρχεται στο μυαλό για τα luxury ταξίδια είναι οι παραθεριστές με εκατομμύρια δολάρια στο όνομα τους.
Ωστόσο, μόνο το 35% της αγοράς πολυτελών ταξιδιών αποτελείται πλέον από ταξιδιώτες με καθαρή περιουσία μεταξύ 100.000 και 1 εκατομμυρίου δολαρίων.

  • Πολυτέλεια σημαίνει διαφορετικά πράγματα για ταξιδιώτες σε διαφορετικά επίπεδα πλούτου. Τα άτομα υψηλής καθαρής αξίας (HNWIs), με περιουσιακά στοιχεία που κυμαίνονται μεταξύ 1 και 5 εκατομμυρίων δολαρίων, τείνουν να εμπιστεύονται τους ταξιδιωτικούς πράκτορες μπουτίκ, να αναζητούν ιδιωτικότητα και αποκλειστικότητα και να προτιμούν εξωτικούς προορισμούς.
  • Άτομα πολύ υψηλής καθαρής αξίας (VHNWIs), με περιουσιακά στοιχεία που κυμαίνονται μεταξύ 5 και 30 εκατομμυρίων δολαρίων, είναι σχετικά πιο πιθανό να κάνουν κράτηση για μεγάλες σουίτες για να διατηρήσουν την οικειότητα και την ηρεμία, προτιμούν εμπειρίες από άκρο σε άκρο βουτηγμένες στην τοπική ατμόσφαιρα και μπορεί να είστε λιγότερο επικεντρωμένοι στις επωνυμίες ξενοδοχείων.
  • Άτομα εξαιρετικά υψηλής καθαρής αξίας (UHNWI), με περιουσιακά στοιχεία άνω των 30 εκατομμυρίων δολαρίων, προτιμούν την ήσυχη πολυτέλεια με εξατομικευμένες υπηρεσίες – στοχεύοντας απομακρυσμένους, ιδιωτικούς προορισμούς, προσβάσιμους μέσω ιδιωτικών αεροδρομίων ή ελικοδρόμων, που διαθέτουν εξατομικευμένες εμπειρίες που δεν είναι διαθέσιμες πουθενά αλλού.

Οι επίδοξοι ταξιδιώτες πολυτελείας έχουν τις δικές τους προτιμήσεις. Επιλέγουν πολυτέλεια με εμφανή επωνυμία, απαιτούν αξία για τα χρήματα τους και δίνουν μεγάλη προσοχή στους πόντους και τα οφέλη του προγράμματος αφοσίωσης.

Είναι πρόθυμοι να ξοδέψουν πολλά σε μεμονωμένα στοιχεία του ταξιδιού τους, όπως μια περιήγηση με ελικόπτερο ή μια εξαιρετική εμπειρία φαγητού, αλλά όχι σε κάθε πτυχή του ταξιδιού.

Οι ταξιδιώτες πολυτελείας βασίζονται συχνά στο branding για να επικυρώσουν την luxury εμπειρία.

Πολλά πολυτελή ξενοδοχεία στοχεύουν ήδη αξιδιώτες, προσφέροντας πιο οικονομικά standard δωμάτια μαζί με ακριβές υπερπολυτελείς σουίτες.

Οι υπάρχουσες μάρκες πολυτελείας μπορούν επίσης να “διασχίσουν” κατηγορίες για να επωφεληθούν από αυτό το τμήμα.

  • Η Bulgari μπήκε στον χώρο του ξενοδοχείου ως μέρος μιας συνεργασίας με το The Ritz-Carlton Hotel, η πολυτελής ωρολογοποιία αναμένεται να έχει δώδεκα ακίνητα με γνώμονα τη συνεργασία μέχρι το 2026.
  • Η Elle, η παγκόσμια μάρκα lifestyle, ανακοίνωσε ότι θα λανσάρει δύο φιλοξενίες επιχειρήσεις τις Maison Elle και Elle Hotel.
  • Ο διάσημος υποδηματοποιός Christian Louboutin άνοιξε ένα boutique ξενοδοχείο στην ακτή της Πορτογαλίας.

Απο πού προέρχονται οι ταξιδιώτες πολυτελείας

Η γεωγραφική ισορροπία του πλούτου αλλάζει. Αν και η Βόρεια Αμερική εξακολουθεί να είναι το σπίτι των περισσότερων εκατομμυριούχων, θα μπορούσε να ξεπεραστεί από την Ασία μέχρι τα μέσα της δεκαετίας του 2030, ως αποτέλεσμα του αυξανόμενου πλούτου στην Κίνα.

  • Η ταχεία ανάπτυξη του πλούτου στην Ασία πυροδοτεί μια έκρηξη στην περιφερειακή κατασκευή ξενοδοχείων.
  • Μια αξιολόγηση του 2023 του παγκόσμιου αγωγού πολυτελών ξενοδοχείων διαπίστωσε ότι το 41% των δωματίων των ξενοδοχείων βρίσκονται στην Ασία, ενώ το 43% αυτών στην Κίνα.

Η προσφορά πολυτελών ξενοδοχείων στην Ασία, τόσο υπάρχουσα όσο και υπό εξέλιξη, στρέφεται σε μεγάλο βαθμό προς μεγαλύτερες ιδιοκτησίες, αλυσίδες και δικαιόχρηση.

Αυτό αντανακλά το τοπίο της βιομηχανίας στην Ασία καθώς και την προτίμηση των ασιατών ταξιδιωτών για μάρκες πολυτελείας που γνωρίζουν και εμπιστεύονται.

Πηγή: McKinsey

Τι ηλικίας είναι οι ταξιδιώτες πολυτελείας

  • Ενώ οι Baby Boomers αντιπροσωπεύουν ένα σημαντικό μέρος των δαπανών πολυτελείας, το 80% της αγοράς πολυτελούς αναψυχής αποτελείται στην πραγματικότητα από άτομα ηλικίας κάτω των 60 ετών.
  • Οι δαπάνες για ταξίδια κορυφώνονται μεταξύ των ηλικιών 40 και 60, και οι νεότεροι ταξιδιώτες δείχνουν αυξανόμενη προθυμία και ικανότητα να ξοδεύουν σε επίπεδα πολυτελείας.
Πηγή: McKinsey

Με βάση την τρέχουσα μορφή της αγοράς, οι πάροχοι πολυτελείας θα πρέπει να αναζητήσουν τρόπους για να εξυπηρετήσουν έναν μεσήλικα πληθυσμό, που πιθανότατα θα περιλαμβάνει μεγάλο ποσοστό οικογενειών με έφηβα παιδιά.

Οι παίκτες πολυτελείας μπορεί να εξετάσουν προσφορές που μπορούν να απευθύνονται τόσο στους γονείς όσο και στους εφήβους.

Τα πολυτελή ταξίδια πολλών γενεών που περιλαμβάνουν παππούδες, γονείς και παιδιά είναι μια αυξανόμενη τάση. Αυτές οι οικογένειες προτιμούν συχνά να κάνουν κράτηση για βίλες που προσφέρουν ιδιωτικότητα και χώρο για μεγάλες παρέες.

Οι άνθρωποι στα 20 τους αποτελούν μικρότερο μερίδιο της αγοράς πολυτελείας, αλλά έχουν μπροστά πολλά χρόνια για ταξίδια και η απόκτηση πελατών σε αυτό το τμήμα εξακολουθεί να είναι σημαντική.

Οι προσφορές για νεότερους πληθυσμούς θα πρέπει να προσαρμόζονται στα ενδιαφέροντα τους. Αυτά συγκεντρώνονται γύρω από κοινωνικές εμπειρίες, αυθεντικότητα, βιωσιμότητα και ψηφιακή σύνδεση.

Τι εμπειρίες αναζητούν οι ταξιδιώτες πολυτελείας

Είναι αλήθεια ότι οι ταξιδιώτες πολυτελείας είναι συγκριτικά πιο πιθανό να πάνε σε εξωτικές διακοπές και διακοπές εστιασμένες στην περιπέτεια, όπως ταξίδια με γιοτ ή σαφάρι.
Αυτό δεν προκαλεί έκπληξη, δεδομένου του υψηλότερου κόστους αυτών των τύπων εκδρομών.

Ωστόσο, το μεγαλύτερο μερίδιο τους εξακολουθεί να θέλει να κάνει τα ίδια πράγματα που κάνουν και άλλοι τουρίστες.

  • Το 65% από αυτούς εκφράζει την πρόθεση του να πάει για ηλιόλουστες διακοπές στην παραλία.
  • Το 55% σχεδιάζει χαλαρωτικές αποδράσεις.
Πηγή: McKinsey

Μπορεί να μην θέλουν απαραίτητα ένα νέο είδος διακοπών, αλλά εξακολουθούν να θέλουν καινοτομία.

  • Το 72% δίνει σημασία στην επίσκεψη ενός νέου προορισμού, σε σύγκριση με το 44% των άλλων τουριστών.
  • Ταξιδεύουν επίσης πολύ περισσότερο από τους μαζικούς τουρίστες, που σημαίνει ότι οι άγνωστοι προορισμοί μπορούν γρήγορα να τους γίνουν οικείοι.
  • Οι διακοπές στον ήλιο και στην παραλία παραμένουν τα ταξίδια που προτιμούν περισσότερο. Ωστόσο τα ξενοδοχεία στις σχετικές τοποθεσίες αποτελούν σχετικά χαμηλό μερίδιο της luxury προσφοράς.

Ψηφιακή σύνδεση

Μπορεί να φαίνεται ότι τα άτομα με υψηλό εισόδημα που είναι πιθανό να περνούν μεγάλο μέρος του χρόνου εργασίας τους επικοινωνώντας μέσω τηλεφώνων και φορητών υπολογιστών και απαιτούν συνεχή συνδεσιμότητα.

Αλλά οι τουρίστες πολυτελείας έχουν δύο έως τρεις φορές περισσότερες πιθανότητες από τους μαζικούς ταξιδιώτες να πουν ότι οι κύριοι λόγοι για τα ταξίδια τους είναι να γνωρίσουν νέα άτομα και να αποσυνδεθούν από τις ψηφιακές συσκευές.

Πηγή: McKinsey