Σύνταξη: tourismtoday.gr

Τους τέσσερις τομείς υψηλής προτεραιότητας που θα πρέπει να εστιάσουν οι ταξιδιωτικές εταιρείες για απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές, αποκαλύπτουν σε έκθεση τους η McKinsey και η Skift.

Οι επιδεινούμενες επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής έχουν καταστήσει την απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές κορυφαία προτεραιότητα για πολλούς κλάδους, συμπεριλαμβανομένων των παγκόσμιων ταξιδιών και του τουρισμού, που ευθύνονται για το 8% έως 11% των παγκόσμιων εκπομπών.

Εάν δεν γίνει τίποτα, οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα του κλάδου θα αυξηθούν καθώς μεγαλώνει. Η ταξιδιωτική δραστηριότητα αναμένεται να αυξηθεί κατά 85% από το 2016 έως το 2030.

Αν και η μείωση της ζήτησης μπορεί να είναι μέρος της απάντησης, υπάρχουν πολλά πρακτικά βήματα που μπορούν να λάβουν οι ταξιδιωτικές εταιρείες αυτή τη στιγμή για να επιταχύνουν το ταξίδι τους προς μεγαλύτερη βιωσιμότητα και ενδεχομένως να δημιουργήσουν αξία ενώ το κάνουν.

McKinsey-Skift: Οι πρακτικές επιτάχυνσης για την μετάβαση στο καθαρό μηδενικό ταξίδι

Προσδιορίστε και ακολουθήστε τις πρωτοβουλίες απαλλαγής από τον άνθρακα

Η εξοικείωση με τους σχετικούς μοχλούς απανθρακοποίησης για την επιχείρησή σας είναι μια καλή αρχή, αλλά δεν αρκεί.

Πολλές ταξιδιωτικές εταιρείες αγωνίζονται με την εφαρμογή και την εξισορρόπηση των ανταλλαγών.

Ένα ισχυρό σχέδιο που συνυπολογίζει διάφορα πιθανά μονοπάτια είναι κρίσιμης σημασίας για την επιτυχία σε μια αποστολή τόσο περίπλοκη όσο η βαθιά απανθρακοποίηση.

Συνεργασίες απαλλαγής από τον άνθρακα των επαγγελματικών ταξιδιών

Τα επαγγελματικά ταξίδια αντιπροσωπεύουν το 30% όλων των ταξιδιωτικών δαπανών, καθιστώντας τα ένα σημαντικό τμήμα για τις ταξιδιωτικές εταιρείες.

Καθώς περισσότεροι οργανισμοί – επιχειρήσεις και μη κερδοσκοπικοί οργανισμοί – θέτουν πιο φιλόδοξους στόχους μείωσης των εκπομπών για τον εαυτό τους, είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα επανεκτιμήσουν τις ταξιδιωτικές τους συνήθειες.

Αυτό ανοίγει ευκαιρίες για τις ταξιδιωτικές εταιρείες να συνάψουν ισχυρές συνεργασίες απαλλαγής από τις ανθρακούχες εκπομπές με τους εταιρικούς πελάτες τους.

Κλείστε το κενό «πείτε-κάντε» μεταξύ των ταξιδιωτών αναψυχής

Οι μελέτες υποδεικνύουν ότι οι ταξιδιώτες αναψυχής -οι οποίοι παράγουν το 70% όλων των εσόδων από ταξίδια- υποστηρίζουν επίσης την απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές.

Μια πρόσφατη έρευνα της McKinsey δείχνει ότι το 40% των ταξιδιωτών παγκοσμίως δηλώνουν πρόθυμοι να πληρώσουν τουλάχιστον 2% περισσότερο για αεροπορικά εισιτήρια με ουδέτερο εκπομπές άνθρακα.

Ωστόσο, η τελευταία έρευνα καταναλωτών της Skift έχει αποκαλύψει ένα κενό «πείτε-κάντε».

Μόνο το 14% των ταξιδιωτών πλήρωσε περισσότερα για βιώσιμες επιλογές σε ταξίδια. Υπάρχουν διάφοροι λόγοι για αυτό το κενό, συμπεριλαμβανομένης της έλλειψης σαφών πληροφοριών σχετικά με τη βιωσιμότητα, της σπανιότητας βιώσιμων επιλογών κράτησης και του υψηλού κόστους.

Πολλοί πελάτες δυσκολεύονται επίσης να εξισορροπήσουν τις ανταγωνιστικές προτεραιότητες όταν αγοράζουν μια ταξιδιωτική υπηρεσία ή ένα προϊόν.

Οι ταξιδιωτικές εταιρείες μπορούν να γεφυρώσουν αυτό το χάσμα και να βοηθήσουν τους καταναλωτές να επιλέξουν πιο βιώσιμες δράσεις εστιάζοντας σε τρεις μοχλούς:

  • Προσφορά περισσότερων ταξιδιωτικών προϊόντων και υπηρεσιών εστιασμένων στη βιωσιμότητα ορατά κατά τη διάρκεια του ταξιδιού κράτησης.
  • Παρουσίαση πληροφοριών απαλλαγής από τον άνθρακα με συναρπαστικούς τρόπους αλληλεπίδρασης και απήχησης με τους πελάτες.
  • Χρήση τεχνικών που ενθαρρύνουν τους ταξιδιώτες αναψυχής να λαμβάνουν βιώσιμες αποφάσεις αγοράς. Για παράδειγμα προωθώντας ενεργά πρώτα τις πιο φιλικές προς το περιβάλλον επιλογές.

Δημιουργήστε νέες βιώσιμες ταξιδιωτικές επιλογές για το μέλλον

Αντί να αντιδρά στις τελευταίες εξελίξεις στη μετάβαση προς το καθαρό μηδέν, ο ταξιδιωτικός τομέας μπορεί να είναι μια δύναμη και να πρωτοστατήσει σε βιώσιμα προϊόντα και υπηρεσίες.

Όχι μόνο θα μειώσει τις εκπομπές άνθρακα του κλάδου, αλλά θα επιτρέψει επίσης σε μεμονωμένες ταξιδιωτικές εταιρείες να δημιουργήσουν νέες πηγές εσόδων που θα μπορούσαν να ανακατευθυνθούν σε άλλες πράσινες επιχειρηματικές ευκαιρίες.

Υπάρχουν τόσες δυνατότητες όσες και οι τύποι ταξιδιωτικών εταιρειών. Μια αεροπορική εταιρεία μπορεί να εξετάσει το ενδεχόμενο να παίξει πιο ενεργό ρόλο στην αλυσίδα αξίας βιώσιμων καυσίμων αερομεταφορών (SAF), ίσως επενδύοντας σε εργοστάσια παραγωγής για να αυξήσει την προσφορά εναλλακτικών καυσίμων ή λανσάροντας μια πράσινη αεροπορική εταιρεία που αναπτύσσει μικρότερα εναλλακτικά αεροσκάφη πρόωσης.

Οι εταιρείες ξενοδοχείων και καταλυμάτων μπορούν να λανσάρουν πράσινα ξενοδοχεία ή επωνυμίες, εφαρμόζοντας τις πιο πρόσφατες προσεγγίσεις σχεδιασμού και πράσινες τεχνολογίες.

Μεγάλα ταξιδιωτικά γραφεία και πλατφόρμες κρατήσεων θα μπορούσαν να παρέχουν τυποποιημένες υπηρεσίες περιβαλλοντικών, κοινωνικών και μετρήσεων διακυβέρνησης (ESG) σε μικρότερες ταξιδιωτικές εταιρείες που δεν διαθέτουν τέτοιες δυνατότητες ή επωνυμίες που επικεντρώνονται στα πράσινα ταξίδια.