Ολοένα και πιο εμφανής η ανάκαμψη της Meliá Hotels International σε Αμερική και Κίνα. Με σταδιακή επιστροφή στην κανονικότητα στα resorts το δεύτερο εξάμηνο.
Ταυτόχρονα η Meliá συνεχίζει να βλέπει αδύναμη απόδοση στα αστικά κέντρα. Τόσο της Ισπανίας όσο και της Ευρώπης.

Στο δεύτερο τρίμηνο, η εταιρεία διπλασίασε τα έσοδα του προηγούμενου. Και κατάφερε να επιτύχει τους στόχους της για τη δημιουργία θετικού EBITDA, και τη διακοπή του cash-burn τον Ιούνιο.

Η εξοικονόμηση κόστους που πραγματοποιήθηκε μετά το επιτυχημένο Σχέδιο Έκτακτης Ανάγκης επέτρεψε στον Όμιλο να αντισταθμίσει κατά 86% τη μείωση των εσόδων, σε σύγκριση με το πρώτο εξάμηνο του 2020, εξαιρουμένων των κεφαλαιακών κερδών και των απομειώσεων.

Αυτή τη στιγμή η εταιρεία μετρά 253 ξενοδοχεία ανοιχτά. Παράλληλα διατηρεί σημαντική ευελιξία, δεδομένης της αβεβαιότητας για την πορεία των ταξιδιών.

Σημάδια ανάκαμψης ισπανικών resorts στο τρίτο τρίμηνο

Η εταιρεία βλέπει σημάδια ανάκαμψης σε προορισμούς ισπανικών resorts στο τρίτο τρίμηνο, το πιο σημαντικό του έτους για τη βιομηχανία.

Η επέκταση της τηλεργασίας στις περισσότερες εταιρείες εν όψει του “5ου κύματος” και η απουσία δραστηριοτήτων MICE επηρεάζει σημαντικά μερικά από τα ξενοδοχεία πόλης. Τόσο στην Ισπανία όσο και την υπόλοιπη Ευρώπη.

Μετά την παραίτηση του Διευθυντή κ. Juan Arena de la Mora, ο Όμιλος καλωσορίζει στο Διοικητικό Συμβούλιο μια νέα ανεξάρτητη εξωτερική Διευθύντρια, την κα Cristina Áldamiz-Echevarría González de Durana, αυξάνοντας σε 36% το ποσοστό των γυναικών στο Διοικητικό Συμβούλιο.

Η κρίση ανέδειξε την ανθεκτικότητα της ταξιδιωτικής βιομηχανίας

Σε δήλωση του ο Gabriel Escarrer αναφέρει ότι “η κρίση ανέδειξε την ανθεκτικότητα της ταξιδιωτικής βιομηχανίας, ιδιαίτερα των ταξιδιών αναψυχής, καθώς επίσης και την δυναμική της Meliá ως ηγέτη ανάμεσα στα resorts, στις ψηφιακές πωλήσεις και στο μάρκετινγκ”.

Απόδοση επιχείρησης

  • + 143,6% διαθέσιμα δωμάτια σε σύγκριση με το 2ο τρίμηνο του 2020.
  • Το αρνητικό Ενοποιημένο Αποτέλεσμα προς Απόδοση έφτασε έως τον Ιούνιο τα -151,2 εκ. € έναντι -358,6 εκ. € το 2020.
  • Ενοποιημένο αποτέλεσμα για το εξάμηνο: 304 εκ. € (-4,6% έναντι 2020).
  • Το Melia.com και το πρόγραμμα πιστότητας MeliáRewards έφεραν το 53% των πωλήσεων το πρώτο εξάμηνο.
  • Ο Όμιλος διατηρεί περισσότερα από 250 ξενοδοχεία ανοιχτά παγκοσμίως. Εκμεταλλευόμενος την αυξανόμενη ζήτηση χάρη στην ευελιξία και τα συστήματα Business Intelligence.

Οικονομική διαχείριση

  • Στο τέλος του Ιουνίου, η ρευστότητα ανήλθε στα 405 εκ. €.
  • Τον Ιούνιο, ο Όμιλος σταμάτησε να δημιουργεί καθαρό ταμειακό έλλειμμα, εξαιρούμενων των κεφαλαιακών κερδών.
  • Στο τέλος του Ιουνίου, το Καθαρό Χρηματοοικονομικό Χρέος προ IFRS16 ανήλθε στα 1,263.1 εκ. € (- 143.7 εκ. € σε σύγκριση με το τέλος Μαρτίου).
  • Η μεταφορά των περιουσιακών στοιχείων τον Ιούνιο είχε καθαρή χρηματική απόδοση ύψους 175.1 εκ. €.

Στρατηγική

  • Η Meliá έχει προσαρμόσει τον οδικό της χάρτη. Διατηρώντας ταυτόχρονα την ψηφιοποίηση, την εξέλιξη προς ένα πιο αποτελεσματικό οργανωτικό μοντέλο, την ποιοτική ανάπτυξη και τη βιωσιμότητα ως βασικούς παράγοντες για την επίτευξη μιας πιο κερδοφόρας και ανθεκτικής εταιρείας το 2024.
  • Η εταιρεία μέχρι τον Ιούνιο άνοιξε 10 νέα ξενοδοχεία το 2021 και υπέγραψε 12 νέα projects προς ανάπτυξη.

Outlook

  • Η ορατότητα εξακολουθεί να είναι πολύ περιορισμένη βραχυπρόθεσμα. Αν και οι δείκτες δείχνουν ανάκαμψη το καλοκαίρι, υπό το πρίσμα της προόδου των προγραμμάτων εμβολιασμού και των ταξιδιωτικών περιορισμών.
  • Η εταιρεία εξακολουθεί να είναι προσεκτική δεδομένου του επικείμενου «5ου κύματος» του ιού. Ωστόσο οι κίνδυνοι για την υγεία φαίνεται να είναι χαμηλότεροι.
  • Παρά τον υψηλό αριθμό κρατήσεων τελευταίας στιγμής, η εταιρεία αναμένει ότι η high season θα διαρκέσει περισσότερο φέτος, μέσα στο δεύτερο εξάμηνο. Ανάλογα με την εξέλιξη της ανοσίας στην Ευρώπη.
  • Αβεβαιότητα για την ανάκαμψη των αστικών προορισμών.

“Όπως είχα προβλέψει στην αρχή της κρίσης που επέφερε ο Covid-19, η ανάκαμψη θα ξεκινήσει (τουλάχιστον στον κλάδο των resorts) το τρίτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους, με τα αποτελέσματα του πρώτου εξαμήνου να φέρουν ακόμη την επίδραση της πανδημίας, δήλωσε ο Gabriel Escarrer, Αντιπρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Meliá Hotels International.

Τα έσοδα μας διπλασιάστηκαν το δεύτερο τρίμηνο σε σύγκριση με το πρώτο. Δείχνοντας μια ανοδική τάση, παρόλο που απέχουν ακόμη από τα επίπεδα του 2019, το τελευταίο “κανονικό” έτος (-73,6%).

Είμαι ιδιαίτερα ικανοποιημένος που ανακοινώνω ότι διαθέτουμε ρευστότητα 405 εκ. €, που προέκυψε από πρόσφατες πωλήσεις περιουσιακών στοιχείων και ότι έχουμε πετύχει τους στόχους μας για τη δημιουργία θετικών EBITDA. Καθώς και θετικών καθαρών ταμειακών ροών τον Ιούνιο, εξαιρουμένων των κεφαλαιακών κερδών που αποκτήθηκαν από τις πωλήσεις.

Κανείς δεν μπορεί να αρνηθεί τον εξαιρετικά ισχυρό αντίκτυπο που είχε η κρίση στον κλάδο μας, ούτε τη δέσμευση για ακόμη μεγαλύτερη αυστηρότητα και αποτελεσματικότητα που μας έχει επιβάλει για τα επόμενα χρόνια.

Ωστόσο, οι μεγάλες εταιρείες αποδεικνύουν την αξία τους εν μέσω δύσκολων περιόδων. Ταυτόχρονα η κρίση αποκάλυψε τις αρχές στις οποίες βασίζεται η τουριστική βιομηχανία, την σταθερότητα της ζήτησης και την εξάρτησή της από την πρόοδο των εμβολιασμών και την βελτίωση των επιδημιολογικών δεδομένων. Όπως είναι για παράδειγμα η ανάκαμψη του αριθμού των επιβατών σε πτήσεις στις Ηνωμένες Πολιτείες και σε μικρότερο βαθμό στην Ευρώπη.

Ανέδειξε επίσης τις δυνάμεις που διαφοροποιούν τον Όμιλό μας, και την ηγετική μας θέση στον τομέα των resorts, στον οποίο αναμένεται ισχυρή ανάκαμψη το 2ο εξάμηνο του 2021, και η ψηφιακή μας παρουσία και η ικανότητα distribution. Γεγονός που μας δίνει ένα εξαιρετικά σημαντικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα σε μια αβέβαιη περίοδο για τη βιομηχανία.”