Γράφει ο Γιάννης Τσιρογιάννης

Ένα μεγάλο SUV κύρους, με πολυτέλεια, χλιδή και κορυφαία άνεση όπως και οπτικό εκτόπισμα, με μήκος σχεδόν 5,0 μέτρων, τετρακίνηση και βάρος που ξεπερνά τους 2,3 τόνους, συστήνεται σε ένα περιορισμένο κοινό που ξέρει να αναγνωρίζει τις χάρες των SUV της Mercedes και έχει φυσικά τη δυνατότητα να ανταποκριθεί οικονομικά στις απαιτήσεις.

Αυτό σε ότι αφορά στην αγορά, γιατί στην καθημερινή χρήση οι εκπλήξεις διαδέχονται η μια την άλλη, αφού με μια μικρή αυτοσυγκράτηση μπορείς να δεις ακόμα και κοντά στα 7,0 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα, εξαιτίας του σύγχρονου diesel κινητήρα 2 λίτρων με ισχύ 272 + 20 PS MHEV 48V ίππους και ροπή 550 Nm + 200 Nm MHEV 48V.

Η μεγάλη και επιβλητική Merc επιταχύνει από στάση έως τα 100 χλμ./ ώρα σε μόλις 6,8 δεύτερα και αν συνεχίσεις να πιέζεις το γκάζι φτάνει σχεδόν τα 230 χλμ./ ώρα, με τα 550 Nm του τετρακύλινδρου diesel να δηλώνουν το παρόν από το ρελαντί και να μην κομπιάζουν πουθενά.

Ειδικά με το boost από το ήπια υβριδικό σύστημα με το παράλληλο ηλεκτρικό κύκλωμα των 48V. Αρωγός σε κάθε περίπτωση και το αυτόματο κιβώτιο των 9 σχέσεων, που συνεργάζεται πολύ καλά με το δίλιτρο σύνολο και διακρίνεται για το γρήγορο kick down του.

Που βοηθά στην επίτευξη των πολύ καλών χρόνων των ρεπρίζ και κατά συνέπεια στις γρήγορες προσπεράσεις, τόσο σε εθνικές οδούς όσο και σε επαρχιακούς δρόμους με αλλεπάλληλες στροφές.

Οι χώροι στην πολυτελή καμπίνα είναι γαλαντόμοι, παρά την έντονη κλίση της οροφής το εσωτερικό ύψος στο πίσω κάθισμα είναι κάτι παραπάνω από επαρκές- και ο εξοπλισμός πλήρης από όλες τις απόψεις, όπως ακριβώς αναμενόταν.

Η GLE προσφέρει επίσης δυνατότητα χρήσης φωνητικών εντολών μέσω της ψηφιακής βοηθού του MBUX, του εξελιγμένου συστήματος infotainment της Mercedes με τη μεγάλη οθόνη, που αποτελεί ενιαίο οπτικά σύνολο με τον επίσης μεγάλο, ψηφιακό πίνακα οργάνων.

Χάρη και στα πολλά διαθέσιμα συστήματα υποβοήθησης διευκολύνεται σημαντικά το έργο του οδηγού, που σε περιπτώσεις κυκλοφοριακής συμφόρησης μπορεί απλά να έχει τα χέρια του στο τιμόνι, αφού τα άπειρα και προηγμένα συστήματα της GLE αναλαμβάνουν όλα τα υπόλοιπα…

Στο δρόμο τώρα, το μεγάλο αρχοντικό SUV κουπέ μπορεί να δείχνει τις διαστάσεις και τον όγκο του, αλλά αυτό δε θα ενοχλήσει τον οδηγό. Που αν μπορεί να εκμεταλλευθεί όλο το πλάτος του δρόμου, τοποθετεί όπως θέλει την GLE και κινείται πολύ πιο γρήγορα από ότι θα περίμενε ευθύς εξαρχής. Χάρη και στα αυξημένα επίπεδα πρόσφυσης που εξασφαλίζει η στάνταρ τετρακίνηση και τις πολύ καλές ρυθμίσεις της ανάρτησης, που προαιρετικά είναι πνευματική, όπως στη δική μας περίπτωση.

Η εντυπωσιακή GLE απορροφά σχεδόν καθολικά τις ανωμαλίες του οδοστρώματος, και ελαχιστοποιεί τις ταλαντώσεις και τις μικρό-μετακινήσεις του αμαξώματος. Για έντονες κλίσεις στις στροφές ούτε λόγος και αυτό παρά τη σημαντική απόσταση από το έδαφος, ενώ ακόμα και μετά από πολλά χιλιόμετρα οι μέχρι και πέντε επιβάτες θα κατέβουν κυριολεκτικά ατσαλάκωτοι.

Ο πληθωρικός χαρακτήρας και η επιβλητική προσωπικότητα της GLE 300 d 4MATIC Coupe δεν επιδέχεται την παραμικρή ένσταση. Όποιος επιθυμεί ασυστόλως τα πάντα η συγκεκριμένη Merc έχει τις κατάλληλες απαντήσεις. Η τιμή της ορίζεται στα 103.350 ευρώ.