mideia lagadiaΌλα τα είχε η Μαριωρή ο φερετζές της έλειπε. Ο βαψομαλλιάς Χανς Γιοακίμ Φούχτελ ο εκλεκτός της Μέρκελ (και πολλά άλλα λένε…) αποφάσισε να στείλει ως πρεσβευτή της Ελλάδας στη Γερμανία για τον τουρισμό τον Ότο Ρεχάγκελ. Ως ιδέα δεν τη θεωρώ άσχημη απλά αναχρονιστική, αφού το Euro το πήραμε το 2004, και ως εκ τούτου μια τέτοια πρωτοβουλία θα έπρεπε να είχε γίνει νωρίτερα. Γνωρίζω ότι είναι δημοφιλής -κυρίως στους ηλικιωμένους Γερμανούς- αλλά όπως μου είπε φίλος Γερμανός που γνωρίζει καλά τον Τουρισμό, η Ελλάδα πρέπει να βρει ως πρεσβευτή της στη Γερμανία κάποιον νεώτερο που να προσεγγίζει τις νέες ηλικίες και τη κρίσιμη ηλικιακή μάζα 25-45. Μια και αναφέρομαι στον Φούχτελ και βλέποντας το πως άγεται και φέρεται στην πρόσφατη έκθεση στο Βερολίνο, το σωστό του όνομα θα έπρεπε να είναι Χούφτελ αφού δεν άφησε γυναίκα για γυναίκα που να μην τη χουφτώσει με τον ένα ή άλλο τρόπο. Μάλιστα καλλονή Ροδίτισσα, υψηλόβαθμο στέλεχος της τοπικής αυτοδιοίκησης, ζήτησε την προστασία ξενοδόχων της περιοχής της προκειμένου να αποφύγει τα χειρότερα.

Θα μπορούσε να ισχυριστεί κανείς ότι η χθεσινή επίσκεψη Κριτσωτάκη-Γάκη στον ΕΟΤ ήταν μια απλή συνάντηση πολιτικού χαρακτήρα αφού ως γνωστόν όντας στην αντιπολίτευση μπορείς εύκολα να είσαι τσάμπα μάγκας. Ειδικά για τον ΣΥΡΙΖΑ αποτελεί μόνιμη επωδό, να βρίσκεται όπου και κάθε κατατρεγμένος δημόσιος υπάλληλος δεδομένου ότι μεγάλο μέρος του παλιού ΠΑΣΟΚ (η πλειοψηφία των δημοσίων υπαλλήλων δηλαδή) έχει μεταναστεύσει εκεί.

Όμως ειδικά για το Μιχάλη Κριτσωτάκη που τον έχω αποκαλέσει και κρητικό οπλαρχηγό λόγω του look, οφείλω να σας πω ότι πιστεύει αυτά που λέει ειδικά για το ρόλο του ΕΟΤ και της αναβάθμισης αυτού τόσο σε κεντρικό όσο και περιφερειακό επίπεδο.

Με αργούς ρυθμούς γίνονται οι αλλαγές στα γραφεία του Εξωτερικού. Επιτέλους νέο πρόσωπο στην αγορά της Ρωσίας που είναι πολλά υποσχόμενη για την ελληνική αγορά. Ορθή η επιλογή του Πολύκαρπου Ευσταθίου. Όμως την ίδια ώρα εικόνες εξαθλίωσης παρατηρούνται στο γραφείο του ΕΟΤ στη Σουηδία, όπου οι υπάλληλοι είναι απλήρωτοι, δεν έχουν τηλέφωνα και internet, ενώ δεν ανοίγει ούτε η πόρτα. Συγχαρητήρια! Μια εξαιρετικά δυναμική αγορά είναι η Σκανδιναβική, που κανείς δεν την έχει φροντίσει όσο της πρέπει…

Πρόταση προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για την καθιέρωση ενός ετήσιου ή διετούς διαγωνισμού μεταξύ πόλεων ή περιφερειών της Ε.Ε. για την κατάκτηση της σήμανσης “Αριστείο Ευρωπαϊκής Γαστρονομίας” διετύπωσε η Επίτροπος Αλιείας Μαρία Δαμανάκη αξιοποιώντας πρόταση του ΣΕΤΕ. Το Αριστείο θα απονέμεται στη βάση αυστηρών κριτηρίων επιλογής που θα αφορούν σε όλη την παραγωγική διαδικασία – από την πρώτη ύλη και τα χαρακτηριστικά της ως το πιάτο και την απόλαυση του καταναλωτή.

Από μέρα σε μέρα υπογράφονται τα συμβόλαια για την εταιρεία Marketing Greece.

Η κινεζική FOSUN είναι σύμφωνα με την καλή μου πληροφόρηση η αιτία για την παράταση κατάθεσης πρόσκλησης ενδιαφέροντος για τον διαγωνισμό του Αστέρα της Βουλιαγμένης στις 29 Μαρτίου. Μαθαίνω ότι ο κινεζικός κολοσσός ενδιαφέρεται όχι μόνο για το εμβληματικού χαρακτήρα ξενοδοχείο αλλά και για το αεροδρόμιο στο Καστέλι.

Θετική παραμένει η γερμανική τουριστική αγορά η οποία κινεί εδώ και πολλά έτη τα νήματα και της ευρωπαϊκής αγοράς ταξιδιών, σύμφωνα με την IPK International. Η εγχώρια αγορά της Γερμανίας παρουσίασε άνοδο κατά 3% αγγίζοντας τα 256 εκατ. ταξίδια, ενώ η κίνηση προς το εξωτερικό που υπολογίζεται σε 73,5 εκατ. ταξίδια, σημείωσε αύξηση μόλις 1%. Οι Γερμανοί πραγματοποίησαν στο εξωτερικό 674 εκατ. διανυκτερεύσεις και δαπάνησαν 69 δις. ευρώ (+14% σε σχέση με το 2011). Στο εσωτερικό δαπάνησαν 75 δις. ευρώ (+8%) για ταξίδια με 955 εκατ. διανυκτερεύσεις. Το 17% των Γερμανών στο εξωτερικό επισκέπτονται την Αυστρία, το 16% την Ισπανία, το 13% την Ιταλία, το 8% την Τουρκία, το 6% την Γαλλία, επίσης 6% επισκέπτεται την Ολλανδία, το 4% την Ελλάδα και το 3% την Κροατία η οποία το 2012 εμφάνισε άνοδο 12% στην κίνηση της από Γερμανία. Αντίθετα η Ελλάδα παρουσίασε πτώση κατά 9%.

Σχολιάζοντας στο tourismtoday.gr τα στοιχεία της παραπάνω έρευνας, που παρουσιάστηκε στο περιθώριο της ΙΤΒ στο Βερολίνο ο ιδιοκτήτης του Tour Operator Attika Reisen Μιχάλης Καραβάς τονίζει ότι το γερμανικό εισόδημα έχει αυξηθεί επιτρέποντας στον Γερμανό να ταξιδεύει όπου επιθυμεί. Σύμφωνα με τη γλώσσα των αριθμών η Ελλάδα ειρήσθω εν παρόδω μπορεί να διπλασιάσει τα μερίδια της στη Γερμανική αγορά και από το 4% του 2012 να αναρριχηθεί στο 8% σε λίγα χρόνια. Όπως συμπληρώνει ο ιδιοκτήτης του Attika Reisen, με έξυπνο σχεδιασμό και marketing, δράσεις έμμεσης προβολής, εξόφληση χρεών σε Tour Operators και προγράμματα συνδιαφήμισης που να «τρέχουν» από το φθινόπωρο και όχι την τελευταία στιγμή, όλα μπορούν να αλλάξουν. %. Ο Κ. Καραβάς σχολιάζει αρνητικά την έλλειψη προβολής της Ελλάδας στη Γερμανική αγορά για πολλά έτη προσθέτοντας ότι, ειδικά οι ελληνικών συμφερόντων εταιρείες στη Γερμανία κινδύνευσαν με οικονομική καταστροφή και πάλευαν μόνοι τους απέναντι στον «πακτωλό» των αρνητικών δημοσιευμάτων, τα οποία είχαν δημιουργήσει αρνητικό κλίμα και στους δυο λαούς, ενώ ακόμη και σήμερα υπάρχουν σκιές. Απαντώντας σε σχετική ερώτηση για την πορεία του 2013 και την κίνηση προς την Ελλάδα ο κ. Καραβάς υπογραμμίζει ότι κατά μέσο όρο κυμαίνεται στα επίπεδα του 15%, όμως αυτό διαφέρει από εταιρεία σε εταιρεία. Για παράδειγμα ο Attika Reisen που είναι specialist σε Ελλάδα και Κύπρο, αυτή τη στιγμή εμφανίζει άνοδο κατά 50%, ενώ η αύξηση της TUI είναι σε μονοψήφιο μέγεθος. Καταλήγοντας ο κ. Καραβάς υποστηρίζει ότι η βελτίωση των υποδομών της χώρας με επίκεντρο τα αεροδρόμια στις μεγάλες τουριστικές περιοχές, όπως η Κρήτη και ειδικότερα το αεροδρόμιο του Ηρακλείου που δυσφημεί εδώ και χρόνια τον προορισμό, θα δημιουργήσει κλίμα για περισσότερες πτήσεις προς την Ελλάδα άρα και υψηλότερο αριθμό τουριστών.