mideia lagadiaΈμαθα ότι ο πρόεδρος της Επιτροπής Αναγνώρισης Ιαματικών Πηγών Κωνσταντίνος Κουσκούκης σήκωσε αμέσως το γάντι όταν τον προκάλεσε ο πρόεδρος του ΕΟΤ Χρήστος Πάλλης και ο δήμαρχος Τροιζηνίας Ιωάννης Σαμπάνης, θέτοντας θέμα αναγνώρισης των ιαματικών πηγών Μεθάνων. Ο κ. Κουσκούκης απαντώντας στον πρόεδρο του ΕΟΤ, ο οποίος είπε ότι δεν πρέπει να μείνουμε στα 150 ευρώ που δίνει ο ΕΟΠΠΥ, αλλά στα 1.600 και στις 2.000 ευρώ που δίνουν για λουτροθεραπεία οι Ευρωπαίοι, τόνισε ότι για να πάρεις έστω και τα 150 ευρώ πρέπει να είσαι αναγνωρισμένη πηγή. Τότε, ο δήμαρχος του είπε να μας αναγνωρίσετε και ο κ. Κουσκούκης του απάντησε αμέσως και με νόημα: Η επιτροπή αναγνώρισε μέχρι τώρα 16 Ιαματικές πηγές και 17ο φάκελο δεν έχουμε δει ακόμα. «Παγωμάρα» έπεσε στην αίθουσα που έγινε η συγκεκριμένη συζήτηση. Αυτονόητο είναι ότι οι ενοικιαστές και ιδιοκτήτες των Ιαματικών Πηγών κοίταζαν αδιάφορα το ταβάνι. Όμως, ο κόσμος που παρακολουθούσε την συζήτηση κατάλαβε ότι θα μπει σε περιπέτειες η περιοχή τους, αν δεν κατατεθεί έγκαιρα και πλήρως ο σχετικός φάκελος αναγνώρισης και πιστοποίησης των Ιαματικών Πηγών Μεθάνων…

Μπορεί να τεμπέλιασα την περασμένη εβδομάδα όμως σας έχω και μια ακόμη αποκλειστική πληροφορία. Ιβάν Τρομέρος Σαββίδης. Λασκαρίδης, Λάτσης, Dolphin, και Ρώσοι ερίζουν για το Παλιούρι, επίσης και η Δομοτεχνική του Αλεξόπουλου.

Isaev Igor ένα όνομα με πολύ ενδιαφέρον ετοιμάζεται να αγοράσει πολλά οικόπεδα φιλέτα.

Για 22 Απριλίου οδεύει η παρουσίαση της μελέτης του ΙΤΕΠ για τον τουρισμό τρίτης ηλικίας με τις ευλογίες της «μαμάς» Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου και του υπουργείου Τουρισμού.

Στις 15 Μαΐου στη Μόσχα το 1ο roadshow για τον ελληνικό ιατρικό τουρισμό με υψηλές συμμετοχές. Μεταξύ άλλων συμμετέχουν το Metropolitan Hospital, ο Όμιλος Ιασώ, το μαιευτήριο Ρέα, το Doctor’s Hospital, η κλινική Σαραφιανού από την Θεσσαλονίκη, η εταιρεία Vantage Point, το Therme Silla, ο όμιλος Διβάνη, η Grecotel κ.α. Η εκδήλωση τελεί υπό την αιγίδα των υπουργείων Εξωτερικών και Τουρισμού και συνδιοργανώνεται από την Tourism Today ΕΠΕ και τον ATOR τον σύνδεσμο Tour Operators της Ρωσίας.

Πρόκειται για προσωπικότητα με πολυσχιδείς δραστηριότητες στο ενεργητικό του και με κύρια ειδίκευση στην στρατηγική και ανάπτυξη επιχειρήσεων ή φορέων. Θα μπορούσα να τον χαρακτηρίσω και ως πριμαντόνα της στρατηγικής. Σε πολλούς φάνηκε περίεργο όταν ένας μετρ της στρατηγικής με τις παρακαταθήκες του Harvard, ανέλαβε τα ηνία της επικοινωνίας και στρατηγική της ΠΑΕ Παναθηναϊκός όπου έγινε και περισσότερο γνωστός στο πλατύ κοινό. Η παρουσία του ταυτίστηκε με την γιγάντια προσπάθεια να πάρει μετά από πολλά έτη νταμπλ η ομάδα του τριφυλλιού, σε ένα εδώ και πολλά έτη βρώμικο ποδοσφαιρικό πρωτάθλημα. Για αρκετούς εξίσου δύσκολο είναι το εγχείρημα που πραγματοποιεί ο διευθύνων σύμβουλος του Invest In Greece να προσελκύσει επενδύσεις -επιλύοντας ταυτόχρονα τα προβλήματα δεκάδων άλλων- στο αφιλόξενο επενδυτικό περιβάλλον της χώρας που επιχωριάζει σε ένα σοβιετικού τύπου νοοτροπίας ελληνικό δημόσιο, σε ένα ασταθές φορολογικό καθεστώς και σε ένα αβέβαιο πολιτικό σκηνικό. Ο Στέφανος Ησαίας προχώρησε στην ίδρυση του Διαμεσολαβητή του Επενδυτή ένα εργαλείο το οποίο δίδει τη δυνατότητα στο Invest in Greece να ξεμπλέκει επενδύσεις που έχουν σκαλώσει στα γρανάζια του ελληνικού δημοσίου, επιταχύνοντας και τους ρυθμούς επίλυσης των θεμάτων των επενδυτών. Μέσω του «Διαμεσολαβητή του Επενδυτή» ο επιχειρηματίας με έργο άνω των 2 εκατ. ευρώ που επικοινωνεί με τις δημόσιες υπηρεσίες, για όποιο πρόβλημα συναντήσει δεν θα αναζητήσει μόνος του τη λύση, αλλά θα έχει πλέον έναν συγκεκριμένο επίσημο φορέα στον οποίο θα αποταθεί γι΄ αυτήν. Ίδωμεν.

«Καλάδα» έκανε το Ταμείο Αξιοποίησης Περιουσίας του Δημοσίου με τα ακίνητα του εξωτερικού. Αντίθετα δρόμος στρωμένος με αγκάθια ανοίγεται για τον διαγωνισμό στην Αφάντου Ρόδου αφού ένας εκ των κύριων ενδιαφερομένων ενδέχεται να ανακρούσει πρύμναν μετά τα γεγονότα της Κύπρου τις τελευταίες εβδομάδες, ενώ και ορισμένοι ακόμη ενδέχεται να μην προχωρήσουν στην κατάθεση δεσμευτικής προσφοράς.
Η συμμετοχή του Ομίλου ξενοδοχείων Atlantica στο διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ για την έκταση του ελληνικού δημοσίου στην Αφάντου Ρόδου ενδέχεται να παραπεμφθεί στις ελληνικές καλένδες μετά τα γεγονότα των τελευταίων εβδομάδων στην Κύπρο δεδομένου ότι το 50% της εταιρείας ανήκει στην οικογένεια Νικολαίδη, το δε υπόλοιπο ποσοστό στον όμιλο της TUI. Υπογραμμίζεται ότι η οικογένεια Νικολαϊδη εκτελεί ήδη μεγάλο πρόγραμμα επέκτασης στην ελληνική αγορά. Ισχυρές αμφιβολίες υπάρχουν για τη συμμετοχή στην επόμενη φάση του διαγωνισμού του Ομίλου Αχιλλέα Κωσταντακόπουλου (που στρέφει το ενδιαφέρον του κυρίως για τον Αστέρα) και της Minoan PLC και παράμενουν έντονα ερωτηματικά για την παραμονή στη διαδικασία του βρετανικού κολοσσού L&R που συμμετέχει στο διαγωνισμό του Ελληνικού και της Lamda Development η οποία στην τελική ευθεία αναμένεται να επιδιώξει συνέργιες. Ταυτόχρονα ορισμένους εκ των συμμετεχόντων προβληματίζει το γεγονός ότι η περιοχή της Αφάντου δεν μπορεί να φιλοξενήσει τουρισμό πολυτελείας.
Αναφορικά με τον διαγωνισμό για το Ελληνικό εντείνεται την τελευταία περίοδο η αλληλογραφία μεταξύ των υποψηφίων και του Ταμείου, εξέλιξη που θεωρείται θετική για τη συνέχεια της διαδικασίας εν μέσω των γεγονότων της Κύπρου.

Την διεύρυνση των πυλών εισόδου της Πελοποννήσου μέσω της δημιουργίας εμβληματικού χαρακτήρα έργων υποδομής έχει θέσει ως στόχο ο περιφερειάρχης Πελοποννήσου Πέτρος Τατούλης. Στο πλαίσιο αυτό προχωρά στα μέσα Μαΐου σε διαγωνισμό ΣΔΙΤ για την αξιοποίηση του στρατιωτικού αεροδρομίου της Τριπόλεως και της μετατροπής του σε πολιτικό. Ήδη για το αεροδρόμιο της Τριπόλεως ερίζουν 2 Low Cost Carriers καθώς και επενδυτές, επένδυση που θα αναζωογονήσει τον τουρισμό της Αργολίδας, της Αρκαδίας και της Λακωνίας. Ο περιφερειάρχης Πελοποννήσου Πέτρος Τατούλης υποστηρίζει ότι πέραν της μεταφοράς τουριστών υπάρχει ενδιαφέρον και για μεταφορές cargo δίκην εμπορικού κόμβου, αφού θα δοθεί η δυνατότητα να μεταφέρονται με φθηνότερο τρόπο τα πελοποννησιακά προϊόντα στις χώρες της κεντρικής Ευρώπης. «Η μετατροπή του αεροδρομίου της Τρίπολης και σε πολιτικό και εμπορικό αεροδρόμιο είναι για εμάς ένα μεγάλο στοίχημα, το οποίο υποστηρίζεται από την ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης και Μεταφορών», συμπληρώνει ο περιφερειάρχης Πελοποννήσου θεωρώντας ότι αν δεν είχε επιλεγεί η διενέργεια διαγωνισμού ΣΔΙΤ, υπήρχε ενδιαφέρον ακόμη και για αυτοχρηματοδότηση του έργου. Σημειώνεται ότι η επενδυτική ελκυστικότητα του αεροδρομίου της Τριπόλεως συνάδει με την εγγύτητα του αεροδρομίου με την πόλη της Αθήνας η οποία απέχει λιγότερο από 1,30 ώρα γεγονός που προσιδιάζει απόλυτα το συγκεκριμένο υπό ανάπτυξης αερολιμένα με το αεροδρόμιο Stansted του Λονδίνου που χρησιμοποιείται κυρίως από εταιρείας Χαμηλού Κόστους. Eξ’ όσων γνωρίζω θα γίνει παρουσίαση του project την προσεχή εβδομάδα.

Πέραν του αεροδρομίου της Τριπόλεως δεσμεύτηκαν στα ΠΕΠ ήδη 25 εκατ. ευρώ για παρεμβάσεις στο αεροδρόμιο της Καλαμάτας, ενώ σύντομα η μαρίνα της Μονεμβάσιας θα ενταχθεί επίσης στα ΣΔΙΤ. Σε σχέση με τις υποδομές καθοριστικός αναπτυξιακός παράγοντας για την Περιφέρεια είναι η ολοκλήρωση του κυριότερου οδικού άξονα που διαπερνά την Πελοπόννησο και συνδέει την Καλαμάτα με την Τρίπολη και την Κόρινθο. Παράλληλα αυτή την περίοδο διενεργούνται συνομιλίες με τους αρμόδιους φορείς προκειμένου να τεθεί εκ νέου σε λειτουργία η σιδηροδρομική γραμμή, υπό τη μορφή ενός σύγχρονου, ανταποδοτικού και βιώσιμου τουριστικού σιδηροδρόμου, μέσα από τη διαδικασία των ΣΔΙΤ. Άλλωστε η προοπτική λειτουργίας ως πολιτικού του αεροδρομίου της Τριπόλεως δημιουργεί συνθήκες διαμόρφωσης προαστιακού σιδηροδρόμου.