mideia lagadiaΗχηρό μπάσιμο στην ελληνική τουριστική βιομηχανία επιχειρούν αυτή την περίοδο 2 τουρκικών συμφερόντων Ρώσοι Tour Operators. Πρόκειται για την Pegas Touristik και τον TezTours οι οποίοι ήδη προχωρούν σε πολυετείς εκμισθώσεις ξενοδοχείων ανοίγοντας ταυτόχρονα γραφεία στην Κρήτη. Πρόκειται για κορυφαίους ομίλους που διακινούν παγκοσμίως εκατομμύρια Ρώσους τουρίστες, και αποτελούν μέρος τουρκικών επιχειρηματικών ομίλων οι οποίοι διείδαν από νωρίς την άνθηση του ρωσικού τουρισμού. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι τα τελευταία έτη, 4 εκατ. Ρώσοι τουρίστες επισκέπτονται την Τουρκία ετησίως, εκμεταλλευόμενοι το γεγονός της μη έκδοσης βίζας αλλά και των οικονομικών τιμών της γείτονος.

Φέτος η έκρηξη στην έλευση Ρώσων τουριστών στη χώρα μας -μετά τα γεγονότα της Αιγύπτου- φαντάζει εκκωφαντική για τα ελληνικά δεδομένα, αφού κατά μέσο όρο ακόμη και τις πρώτες ημέρες του Σεπτεμβρίου διανέμονται 10.000 βίζες κατά μ.ο. ημερησίως από το ελληνικό προξενείο στη Μόσχα. Όπως διαπιστώνεται την Ελλάδα επισκέπτονται Ρώσοι τουρίστες χαμηλότερου βαλαντίου και ένα κομμάτι αυτών κουράστηκε να επισκέπτεται την Τουρκία.

Όπως προκύπτει από τα στοιχεία του της Τράπεζας της Ελλάδας και του Ινστιτούτου Τουριστικών Ερευνών και Προβλέψεων σύμφωνα με τα στοιχεία του πρώτου εξαμήνου του 2013 την υψηλότερη μέση κατά κεφαλήν δαπάνη έχουν οι Αμερικανοί τουρίστες με 1.118 ευρώ και ακολουθούν οι Ρώσοι με 1.010,7 ευρώ. Η μέση δαπάνη των Γερμανών ανέρχεται σε 774 ευρώ, των Γάλλων και Βρετανών κυμαίνεται γύρω στα 714 ευρώ. Παρόλα αυτά, όμως, η μέση δαπάνη των Αμερικανών και των Ρώσων τουριστών μειώθηκε σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2012, ενώ των Γερμανών, Βρετανών και Γάλλων τουριστών αυξήθηκε.

Πλέον η Τουρκία σε πολλά 4 και 5 αστέρων ξενοδοχεία της φέρεται πιο ακριβή από την Ελλάδα, ενώ η διόγκωση του μαζικού τουριστικού ρεύματος από τη Ρωσία προς τη χώρα μας και η οικονομική κρίση στην Ελλάδα τους κέντρισε άμεσα το επενδυτικό ενδιαφέρον, που έτσι και αλλιώς υπήρχε στο κομμάτι του tour operating. Σύμφωνα με πληροφορίες του tourismtoday .gr το PEGAS Touristik έχει ως στόχο την πολυετή εκμίσθωση 19 ξενοδοχείων μέχρι το 2014 στην Ελλάδα, ενώ ήδη έχει προχωρήσει στην εκμίσθωση 15 εξ αυτών στην Κρήτη. Αντίστοιχες βλέψεις φέρεται να έχει και ο TEZ tours με νέο μεγάλο κτίριο γραφείων στην καρδιά του Ηρακλείου.

Η φετινή έκρηξη του ρωσικού τουρισμού στην Ελλάδα ο οποίος μετά τα γεγονότα της Αιγύπτου αναμένεται να ξεπεράσει τα 1,2 εκατ. τουρίστες και η δυναμική που παρατηρείται για τη νέα χρονιά σε συνδυασμό με τα χαμηλής αξίας πλέον και υπερδανεισμένα ελληνικά ξενοδοχεία έστρεψε το ενδιαφέρον των Τούρκων στην Κρήτη, ενώ παρατηρούνται διερευνητικές επαφές και στην Ρόδο.

Υπογραμμίζεται ότι τον περασμένο Απρίλιο το Pegas φέρεται να βρέθηκε σε διαπραγμάτευση με την Eurobank για την εκμίσθωση του ξενοδοχείου Capsis στην Ιαλυσό στη Ρόδο προσφέροντας μίσθωμα ύψους 1,5 εκατ. ευρώ το χρόνο για διάρκεια 12 ετών.

Κοινός τόπος είναι ότι έως τα τέλη του έτους εκατοντάδες ξενοδοχεία πρόκειται να αλλάξουν χέρια είτε μέσω εκμίσθωσης είτε μέσω απευθείας πώλησης από τις ελληνικές τράπεζες.

Το PEGAS Touristik αποτελεί έναν εκ των ηγετών πλέον της ευρωπαϊκής τουριστικής βιομηχανίας και μία από τις μεγαλύτερες διεθνείς εταιρείες ταξιδίων. Η εταιρεία ξεκίνησε το τελευταίο τρίμηνο του εικοστού αιώνα. Τροφοδοτεί με Ρώσους τουρίστες -μαζικού τουρισμού ως επί το πλείστον- 153 ξενοδοχεία στην Κρήτη και 42 στη Ρόδο. Ο Tez Tour αποτελεί μία από τις κορυφαίες τουριστικές επιχειρήσεις στη Ρωσία με ειδίκευση στον μαζικό τουρισμό διαθέτοντας 17 θυγατρικές εταιρείες. 

Ανατροπή σημειώνεται φέτος και στα ποσοστά των αλλοδαπών τουριστών που έρχονται στη χώρα μας αεροπορικώς και οδικώς. Το 1995 το μερίδιο των αεροπορικών αφίξεων ήταν σχεδόν 84% και των οδικών αφίξεων 8% περίπου, ενώ το 2012 τα ποσοστά αυτά διαμορφώθηκαν στο 71% και 24%, αντίστοιχα. Παρόλα αυτά όμως, οι τουριστικές δαπάνες των οδικώς αφικνούμενων τουριστών αποτελούν μόλις το 10,6% των συνολικών ταξιδιωτικών εισπράξεων (πάντα για το 1ο εξάμηνο του 2013) και οι διανυκτερεύσεις τους το 12,6% των συνολικών διανυκτερεύσεων της χώρας. Τα αντίστοιχα ποσοστά για τους αεροπορικώς αφικνούμενους τουρίστες είναι 85,4% (για τις εισπράξεις) και 82,6% (για τις διανυκτερεύσεις). Επισημαίνεται ότι τα μεγέθη αυτά για τους οδικούς τουρίστες παρουσιάζουν σημαντική ανοδική δυναμική, καθώς οι τουριστικές δαπάνες τους αυξήθηκαν κατά 51,5% (έναντι 15,1% των αεροπορικών τουριστών) και οι διανυκτερεύσεις τους κατά 33,7% (έναντι 12,6% των αεροπορικών τουριστών). Οι χώρες με τη μεγαλύτερη κίνηση τουριστών που φτάνουν στη χώρα μας οδικώς είναι η ΠΓΔΜ με 35%, η Σερβία με 15%, η Τουρκία με 14%, η Βουλγαρία και η Αλβανία με 12% και ακολουθούν η Γερμανία με 5% και Ρουμανία με 3%.

Άσχετο
Όπως και να έχει με τον Όστιν Πάουερς προπονητή δεν μπορείς να ελπίζεις κάτι καλύτερο για την Εθνική Ελλάδας στο μπάσκετ. Ατυχείς οι επιλογές του στο Eurobasket, τόσο για ορισμένους παίκτες όσο και για τη διαχείριση του ρόστερ που τελικώς επέλεξε. Απευθύνομαι στο κατεστημένο του μπάσκετ : τρέμετε, ήλθε η ΚΑΕ Ν. Κηφισιά στην Α1 βάζοντας πλώρη για την οκτάδα και βλέπουμε.

Σχετικό
Η Βασίλισσα Όλγα είναι η μόνη που δικαιούται να ομιλεί από την κυβέρνηση αφού ο τουριστικός κλάδος είναι ο μόνος που μπορεί να επιχαίρει για άνοδο. Χωρίς λεφτά για διαφήμιση με ένα μπαράζ συνεντεύξεων σε όλα τα Media του εξωτερικού άλλαξε την εικόνα της Ελλάδας προβάλλοντας την σταθερότητα αλλά και τη μοναδικότητα του προορισμού. Δεν λέω βοήθησαν και βοηθούν η Τουρκική και Αιγυπτιακή Άνοιξη και τώρα πρέπει να γίνουν χειρουργικές κινήσεις -αφού ως γνωστόν το Ταμείο είναι Μείον- ούτως ώστε να διατηρήσουμε τα κεκτημένα και γιατί όχι να τα επαυξήσουμε έχοντας ως στόχο την επιμήκυνση της σεζόν.

Με 40% έκπτωση σε όλους τους προορισμούς εξωτερικού την χειμερινή περίοδο φαίνεται να εορτάζει η Aegean Airlines τις πληροφορίες που διέρρευσαν από την Επιτροπή Ανταγωνισμού της Ε.Ε. για αποδοχή -έστω και με όρους- της απορρόφησης της Οlympic από την Aegean, απόφαση η οποία θα εκδοθεί έως τα μέσα Οκτωβρίου. Όπως και να έχει, η έμμεση συγχώνευση των δυο εταιρειών έχει ξεκινήσει από καιρό, ενώ οι τιμές δεν φαίνεται να έχουν πιάσει την ανηφόρα σε σχέση με το 2012, όπως αναφωνούν διάφορες Κασσάνδρες. Η εταιρεία όπως έχει αποκαλύψει τον περασμένο Αύγουστο η εφημερίδα Επενδυτής θα ανακοινώσει σύντομα και την έναρξη 10 νέων προορισμών και 30 νέων δρομολογίων από την άνοιξη του 2014.

Το γάντι στους εργολάβους και τους φορείς που κωλυσιεργούν στην ολοκλήρωση υποδομών του ελληνικού δημοσίου φέρεται έτοιμος να ρίξει ο υπουργός Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων Μιχάλης Χρυσοχοΐδης. Οι καθυστερήσεις σε ορισμένα έργα όπως στο Μετρό της Θεσσαλονίκης -όπου οι τοπικές αρχές τσακώνονται ολημερίς παρόλο που τα κονδύλια είναι επαρκή- και στον αυτοκινητόδρομο Μωρέας είναι μεγάλες και αδικαιολόγητες και τα πρόστιμα υπερημερίας φέρονται να είναι επί θύραις. Μάλιστα στον αυτοκινητόδρομο Τρίπολης-Σπάρτης ανέκυψαν προβλήματα άλλου τύπου, αφού η αρχαιολογική σκαπάνη ανακάλυψε αρχαίο ναό του οποίου η απομάκρυνση προκαλεί χρονική οπισθοδρόμηση στο έργο με οικονομικές απώλειες ύψους 30 εκατ. ευρώ για το ελληνικό δημόσιο. Αναφορικά με τους αυτοκινητόδρομους που επιχειρείται άμεσα το ξεμπλοκάρισμα τους, φέρεται να ξεκινούν τα έργα στην Ιόνια Οδό, όπου ανασυντάσσονται όλα τα εργοτάξια, ενώ ακολουθεί και ο θρυλικός αυτοκινητόδρομος Ε65 με τα υπολειπόμενα έργα στο νομό Φθιώτιδας. Το υπουργείο Υποδομών θεωρεί ότι τουλάχιστον για τα συγκεκριμένα έργα θα μπουν φουλ οι μηχανές μετά την ψήφιση του σχετικού νόμου που θα τροποποιεί τις υφιστάμενες συμβάσεις για τους αυτοκινητόδρομους μετά την συμφωνία την κυβέρνηση.

Ταυτόχρονα μετά την έναρξη των εργασιών επέκτασης του αεροδρομίου υπογράφηκε η σύμβαση για την επέκταση του αεροδρομίου Θεσσαλονίκης και οσονούπω ειδικό συνεργείο αναλαμβάνει τον καθαρισμό των εκτάσεων πέριξ του αερολιμένα που φέρονται να είναι ναρκοθετημένες.