Ανάσα αισιοδοξίας δίνει σε πολλές επιχειρήσεις ο νέος αναπτυξιακός νόμος και τα οφέλη που θα προσπορίσουν οι εταιρείες μπροστά στο ενδεχόμενο χρήσης του συγκεκριμένου νόμου από τους ξενοδόχους.
Της Μαρίας Ακριβού
Ο κος Νίκος Βαρβέρης, πρόεδρος της Moda Bagno αναφέρει ότι μια τέτοια κίνηση θα την υποδεχτούν θετικά οι εταιρείες του κλάδου και ότι ενδεχομένως δημιουργήσει νέες θέσεις εργασίας. Η εταιρεία του, η οποία επενδύει στην εξωστρέφεια, σχεδιάζει τη διείσδυση στην αγορά του Λονδίνου και των Βαλκανίων προκειμένου να εξέλθει η μητρική εταιρεία από τη ζημιογόνο τροχιά στην οποία έχει περιέλθει τα τελευταία χρόνια. Η εταιρεία Moda Bagno ιδρύθηκε το 1974 και ειδικεύεται στην πώληση high-end προϊόντων για τον χώρο του μπάνιου, της κουζίνας, της οικίας και του γραφείου. Διατηρεί 9 ιδιόκτητα καταστήματα σε Ελλάδα, Τουρκία και Κύπρο κατέχοντας το 10% της ελληνικής αγοράς.
Ο κος Βαρβέρης εκτιμά πως η Moda Bagno θα εμφανίσει κερδοφορία από το 2014 και μετά, με τον τραπεζικό δανεισμό να παραμένει σε ικανοποιητικά επίπεδα. Δεν σκέφτεται αποχώρηση της εταιρείας από το Χρηματιστήριο Αθηνών καθώς ελπίζει πως θα έρθουν καλύτερες μέρες για την ελληνική οικονομία στο σύνολό της, αρκεί οι πολιτικοί να πράξουν αυτά που πρέπει. Παρά τις τελευταίες θετικές εξελίξεις για την Ελλάδα σε πολίτικο-οικονομικό επίπεδο, ο κος Βαρβέρης εξακολουθεί να πιστεύει πως οι πολιτικοί χαρακτηρίζονται από αδράνεια. Ενώ επισημαίνει πως έχει φτάσει ο καιρός να κάνουν πράξη όσα υποσχέθηκαν.
Μέσα στο δυσμενές υφεσιακό περιβάλλον, απόρροια του οποίου είναι η πτώση της οικοδομικής δραστηριότητας, ο κος Βαρβέρης σχολιάζει μεταξύ άλλων την άνοδο της τιμής των οικοδομικών υλικών. Αν και παράδοξο, όπως μας είπε είθισται σε τέτοιους καιρούς προκειμένου να υπάρξει κέρδος όταν όλη η υπόλοιπη αγορά έχει στεγνώσει. Αναφερόμενος στους ξενοδόχους, οι οποίοι αποτελούν βασικούς συνεργάτες της Moda Bagno τονίζει ότι υπάρχουν επιχειρηματίες που ξοδεύουν χρήματα επενδύοντας σε έναν πολύ ιδιαίτερο τουρισμό και πρόσθεσε πως το επόμενο ραντεβού της Moda Bagno με τις νέες τάσεις της αγοράς θα γίνει στο Παρίσι τον Ιανουάριο στην καθιερωμένη έκθεση Maison&Objet.
“ Οι ξενοδόχοι πρέπει να δημιουργήσουν τις συνθήκες εκείνες ώστε οι τουρίστες που θα έρθουν να μπορούν να νιώθουν ότι τα ελληνικά ξενοδοχεία είναι εφάμιλλα με εκείνα σε άλλα μέρη του κόσμου”
Τα τελευταία χρόνια η Moda Bagno έχει αναλάβει την επίπλωση αρκετών ξενοδοχείων. Αυτή τη στιγμή υπάρχει κάποιο project το οποίο βρίσκεται σε εξέλιξη;
Αυτή τη στιγμή τρέχουν πολλά πράγματα. Έχουμε καταθέσει πρόταση σε ένα ξενοδοχείο που βρίσκεται στο κέντρο της Αθήνας και σε ένα ακόμα στη Σαντορίνη και βρίσκεται υπό συζήτηση μια πρόταση για να αναλάβουμε ένα ξενοδοχείο στη Μύκονο.
Ποια χώρα θεωρείται πρωτοπόρος στον κλάδο τον δικό σας και η οποία δίνει την τάση για τα προϊόντα που θα μπουν στην αγορά;
Βασικά η Ιταλία είναι πρωτοπόρος , ήταν ανέκαθεν πολύ δυνατή σ’ αυτή την αγορά και εξακολουθούν να είναι. Σίγα σιγά έχει αρχίσει να ανεβαίνει και η Γαλλία και το Βέλγιο και σε κάποια ιδιαίτερα κομμάτια ενώ βλέπουμε και την Πορτογαλία να αναδεικνύεται σε σημαντικό παίχτη.
Η ανάγκη να συμπιεστούν τα κόστη οδηγεί πολλές φορές τους επιχειρηματίες να στραφούν σε εταιρείες , τα προϊόντα των οποίων είναι φθηνότερα μεν υποδεέστερα δε. Οι Έλληνες ξενοδόχοι θεωρείτε ότι δίνουν έμφαση στο design και στην ποιότητα;
Υπάρχουν ξενοδόχοι και ξενοδόχοι. Ξοδεύουν κυρίως εκείνοι οι οποίοι πραγματικά πιστεύουν σε αυτό που κάνουν, επενδύοντας σε ωραία πράγματα γιατί στοχεύουνε σε πολύ ιδιαίτερο τουρισμό. Και οπωσδήποτε ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει όχι μόνο το δωμάτιο, αλλά και οι υπόλοιποι χώροι του ξενοδοχείου. Ένα ωραίο περιβάλλον, ένα ωραίο εστιατόριο, είναι εξίσου σημαντικά. Θα πρέπει οι ξενοδόχοι να δημιουργήσουν δηλαδή τις συνθήκες εκείνες ώστε οι τουρίστες που θα έρθουν να νιώθουν ότι τα ελληνικά ξενοδοχεία είναι εφάμιλλα με εκείνα σε άλλα μέρη του κόσμου.
Περιμένετε οικονομικά οφέλη από τον νέο αναπτυξιακό νόμο, με δεδομένο ότι πολλά ξενοδοχεία θα υποβάλλουν σχετική αίτηση και θα προχωρήσουν σε ανακαίνιση;
Νομίζω ότι αν το ελληνικό κράτος δώσει τη δυνατότητα στους ίδιους τους επιχειρηματίες των ξενοδοχείων να προβούν σε μια τέτοια κίνηση τότε σίγουρα θα δημιουργηθούν αρκετά οφέλη σε πολλούς κλάδους , όπως ο δικός μας. Μια ανακαίνιση σίγουρα θα επηρεάσει τα δεδομένα και θα δώσει παράλληλα δουλειά σε πολύ κόσμο.
Εταιρείες που στηρίζονται στη λογική του “do it yourself” έχουν καταλάβει σημαντικό μερίδιο αγοράς. Ποια η στρατηγική που ακολουθεί η Moda Bagno για να περιορίσει τυχόν απώλειες;
Η Moda Bagno σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να συγκριθεί με τέτοιες επιχειρήσεις διότι τα προϊόντα μας είναι πολύ ιδιαίτερα και απευθύνονται σε ένα κοινό το οποίο είναι απαιτητικό και το οποίο δεν θέλει να φτιάξει κάτι πρόχειρο για μικρό χρονικό διάστημα, όπως για παράδειγμα οι φοιτητές. Τα δικά μας προϊόντα έχουν διαχρονικότητα και αποτελούν επένδυση είτε πρόκειται για μπάνιο είτε για κουζίνα. Το κοινό στο οποίο στοχεύουμε είναι εκείνο που διακρίνεται για το καλό του γούστο και έχει παράλληλα τη δυνατότητα να πληρώσει και να βάλει ιδιαίτερα υλικά σε αυτό που κατασκευάζει για να του μείνει.
Η εταιρεία έχει σημαντική παρουσία στην τουρκική και την κυπριακή αγορά. Υπάρχει στα σχέδιά σας η επέκταση σε νέες αγορές;
Ήδη με το πείραμα που έχουμε κάνει όταν πήγαμε στην Τουρκία πριν από 12 χρόνια, διαπιστώσαμε ότι η κίνησή μας αυτή είχε αρκετά οφέλη, ιδίως τώρα που η ανάπτυξη στην τουρκική αγορά έχει πολύ δυνατό ρυθμό και έχει βοηθήσει και τη δική μας εταιρεία εδώ στην Ελλάδα με την κρίση που περνάμε. Ήταν μια πολύ καλή κίνηση. Την ίδια στιγμή σκεφτόμαστε να κάνουμε και ένα άνοιγμα στην αγορά του Λονδίνου και σε κάποια αγορά στην περιοχή των Βαλκανίων.
Η ελληνική ταυτότητα της εταιρείας έχει σταθεί εμπόδιο στις συναλλαγές σας με συνεργάτες του εξωτερικού;
Αυτή τη στιγμή τα εργοστάσια με τα οποία συνεργαζόμαστε πολλά χρόνια εξακολουθούν και μας βλέπουν θετικά, δεν υπάρχει καχυποψία από μέρους τους. Ωστόσο, κάθε καινούριο εργοστάσιο με το οποίο πάμε να συνεργαστούμε μας ζητάει εχέγγυα ως προς τον τρόπο πληρωμής και απαιτούν προκαταβολές.
Τα προϊόντα της εταιρείας παράγονται στην Ελλάδα ή στο εξωτερικό;
Όλα τα προϊόντα μας παράγονται στο εξωτερικό. Δεν έχουμε προϊόντα τα οποία να παράγουμε στην Ελλάδα. Από την αρχή της σύστασής της η εταιρεία είχε επιλέξει να δουλεύει με εισαγόμενα προϊόντα.
Για ποιο λόγο να επιλέξει κανείς την εταιρεία σας. Ποια προϊόντα ξεχωρίζουν; Θα δούμε νέες συνεργασίες με νέα επώνυμα προϊόντα να λανσάρονται στην ελληνική αγορά;
Τα προϊόντα που η Moda Bagno φέρνει στην ελληνική αγορά πρώτον έχουν διαχρονικότητα, δεύτερον έχουν πολύ καλή ποιότητα και είναι value for money. Έχουν πολύ καλή αισθητική και βεβαίως υλικά τα οποία εναρμονίζονται στο γούστο του Έλληνα. Ξέρετε είναι πολύ σημαντικό για μια εταιρεία να χρησιμοποιεί υλικά τα οποία να αρέσουν στο καταναλωτικό κοινό. Έχουμε πάρα πολλές επώνυμες εταιρείες με τις οποίες συνεργαζόμαστε και γι’ αυτό στα καταστήματά μας βρίσκεται ότι καλύτερο κυκλοφορεί στην ελληνική αγορά.
Σε τι επίπεδα βρίσκεται ο τραπεζικός σας δανεισμός; Τα οικονομικά αποτελέσματα της εταιρείας θα κλείσουν με θετικό πρόσημο για την τρέχουσα χρονιά;
Ο τραπεζικός μας δανεισμός θα έλεγα ότι βρίσκεται σε ικανοποιητικά επίπεδα, αναλογικά με τους τζίρους και τη δουλειά που κάνουμε ως εταιρεία. Δυστυχώς τα τελευταία δύο χρόνια ότι και να κάνει κάνεις δεν μπορεί να έχει θετικό πρόσημο. Τα έξοδα είναι υψηλά, οι υποχρεώσεις πάρα πολλές και μην ξεχνάμε και το προσωπικό που απασχολεί ο κάθε επιχειρηματίας. Στην παρούσα φάση είναι αδύνατο να βγάλουμε θετικά αποτελέσματα. Πιστεύουμε ότι μετά από δύο χρόνια, διάστημα στο οποίο θα έχουμε κάνει όλες μας τις κινήσεις, θα μπούμε και πάλι σε μια τροχιά ανάπτυξης.
Η εταιρεία είναι εισηγμένη στο χρηματιστήριο Αθηνών. Με δεδομένη την πτώση της χρηματιστηριακής αξίας των περισσότερων μετοχών και την έλλειψη επενδυτικού ενδιαφέροντος, η εταιρεία θα εξέταζε την αποχώρησή της από το Χ.Α.;
Δεν το έχουμε σκεφτεί αυτή τη στιγμή γιατί πιστεύουμε ότι κάποια στιγμή τα πράγματα θα αλλάξουν προς το καλύτερο και αυτός είναι και ο βασικός λόγος που παραμένουμε στο χρηματιστήριο.