Μειωμένος εμφανίζεται ο ρυθμός ανάπτυξης της Airbnb στις ΗΠΑ και στην Ευρώπη σύμφωνα με νέα έρευνα από τη Morgan Stanley.

Ειδικότερα, στην τρίτη ετήσια έρευνα AlphaWise, η Morgan διαπίστωσε ότι το μερίδιο των ταξιδιωτών που χρησιμοποίησαν την Airbnb κατά τη διάρκεια των τελευταίων 12 μηνών αυξήθηκε κατά 25%, δηλαδή αύξηση κατά 300 μονάδες βάσης, η οποία είναι χαμηλότερη από την αύξηση κατά 800 μονάδες βάσης ένα χρόνο πριν.

Η έρευνα έδειξε ότι η επιβράδυνση της ανάπτυξης ισχύει τόσο για τους ταξιδιώτες αναψυχής όσο και για όσους μετακινήθηκαν για επαγγελματικούς λόγους. Η εταιρεία ανέμενε ότι η χρήση της καταλυμάτων της Airbnb για τους επαγγελματίες ταξιδιώτες  θα αυξανόταν από το 18% το 2016 στο 23% το 2017. Αντίθετα, αυξήθηκε μόνο κατά 20%.

Η Morgan Stanley αποδίδει τη συγκρατημένη ανάπτυξη στα επίπεδα αναγνωρισιμότητας της Airbnb.  Συγκεκριμένα, το 80% των διαδικτυακών καταναλωτών στις ΗΠΑ, τη Μεγάλη Βρετανία, τη Γερμανία και τη Γαλλία γνωρίζουν την πλατφόρμα Airbnb, γεγονός που κάνει τις 800 μονάδες αναγνωρισιμότητας ανά έτος της πλατφόρμας να είναι σημαντικά χαμηλότερες από τις 2.000 μονάδες που είχαν παρατηρηθεί το 2016.

Παράλληλα, οι ανησυχίες για την ασφάλεια των επισκεπτών που επιλέγουν την Airbnb είναι επίσης σε άνοδο. Ο αριθμός των ατόμων που ανησυχούν για τέτοιου είδους ζητήματα αυξήθηκε από 10% το 2016 σε 25% το 2017. Επιπλέον, το ποσοστό των μη-Airbnb χρηστών που ανέφεραν ανησυχίες για την προστασία της ιδιωτικής ζωής αυξήθηκε στο 36% .

Η έκθεση επεσήμανε ότι συνήθως οι καταναλωτές είναι πιο εξοικειωμένοι με τις αναδυόμενες τεχνολογίες καθώς η ευαισθητοποίηση, η δοκιμή και η υιοθέτησή τους αυξάνεται. Ωστόσο συμπληρώνει αυτό δεν φαίνεται να συμβαίνει με την Airbnb.

Η Morgan Stanley αναθεώρησε τις προβλέψεις της για υιοθέτηση της πλατφόρμας από τους χρήστες από το 31% στο 28% για το 2018, από το 37% στο 30% για το 2019 και από το 43% στο 31% για το 2020.

Τα εν λόγω αποτελέσματα θα μπορούσαν να αποδειχθούν ιδιαίτερα ωφέλιμα για τον ξενοδοχειακό κλάδο, ο οποίος έχει δει χαμηλότερη τιμολόγηση κατά τη διάρκεια του τρέχοντος κύκλου από ό, τι σε άλλες περιόδους.

Τέλος, η έκθεση καταδεικνύει ότι οι online ταξιδιωτικοί πράκτορες θα βγουν πραγματικά κερδισμένοι από όλα αυτά : «Βλέπουμε ανοδικές τάσεις στη χρήση των OTAs, οι οποίοι αποτελούν μια αυξανόμενη απειλή για την Airbnb, καθώς έχουν καλύτερη εμπορική τοποθέτηση και λειτουργούν ως το μοναδικό ταξιδιωτικό online stop-shop».