Το κλειδί για την ανάπτυξη του yachting σε όλες τις χώρες έγκειται στην εκπαίδευση, τον θεμιτό ανταγωνισμό, την απλούστευση των νόμων και, το σημαντικότερο, την εναρμονισμένη ερμηνεία και την εφαρμογή τους σύμφωνα με την MYBA, δηλαδή ο Παγκόσμιος Σύνδεσμος Yachting.
Προκειμένου να είναι κανείς ανταγωνιστικός στον κλάδο του παγκόσμιου yachting, απαραίτητη είναι η συνεχής και σχολαστική εκπαίδευση του πληρώματος. Τα πρότυπα του πληρώματος πρέπει να συμβαδίζουν με τα διεθνή πρότυπα και αυτό σημαίνει επένδυση στην άριστη εκπαίδευση», εξηγεί η Barbara Dawson, πρόεδρος της επιτροπής ναυλώσεων της MYBA. «Ο αριθμός των μαθημάτων που προσφέρονται για τα πληρωμάτα επαγγελματικών σκαφών έχει αυξηθεί, με ιδιαίτερη έμφαση να σημειώνεται στον τομέα του ξενοδοχειακού προσωπικού (καμαρότων και σεφ).Τα μαθήματα STCW, ασφάλειας & πρώτων βοηθειών μπορεί να είναι πλεόν υποχρεωτικά για όλα τα σκάφη με Ευρωπαϊκή σημαία αλλά μερικά από τα μαθήματα που τώρα καθιερώνονται, δημιουργώντας νέα πρότυπα, είναι: Διοικητική Διαχείρηση, «Silver Service” (μια μέθοδος παροχής υπηρεσιών εστίασης που επεκτείνεται σε υπηρεσία μπάτλερ), Below Deck, Guest Services, Barista & Σομελιέ. Αυτό απλώς αποκαλύπτει την αυξανόμενη σημασία τους για τον κλάδο.”
Εκτός από την εκπαίδευση του πληρώματος, είναι εξίσου σημαντική η σωστή ενημέρωση του ευρύτερου κοινού, των κυβερνήσεων και των θεσμικών οργάνων. Οι παρανοήσεις σχετικά με τον κλάδο αφθονούν, ειδικά σε περιόδους οικονομικής κρίσης, αλλά το yachting δεν αφορά μόνο την πολυτέλεια και τα προνόμια. Ένα μεγάλο και ζωτικό μέρος του yachting αποτελείται από σκληρά εργαζόμενους σε πολλούς χώρους. Μηχανικοί, ξυλουργοί, εργαζόμενοι στις ναυπηγοεπισκευαστικές βάσεις, ηλεκτρονικοί, προμηθευτές τροφίμων και οίνων, κατασκευαστές ναυτικών ειδών και ανθοπώλες είναι μόνο μερικοί από τους παρόχους υπηρεσιών σε μια τοπική οικονομία που ωφελούνται από τον κλάδο.
Σύμφωνα με μια μελέτη που ανατέθηκε από την MYBA και διενεργήθηκε από το London School of Economics & Political Science (LSE, – 2007-2011) “τα επίπεδα απασχόλησης στον κλάδο του yachting σε όλη την Ευρώπη είναι υψηλότερα από ό,τι είναι τα εθνικά επίπεδα αποχόλησης “. Πράγματι, ο συνολικός αριθμός των ατόμων που απασχολούνται σε όλους τους τομείς αυξήθηκε περισσότερο από 10% κατά τη διάρκεια της έρευνας. Πέρα από αυτό, τα επανδρωμένα σκάφη αναψυχής δημιούργησαν εκτιμώμενα έσοδα €4.654.000.000 στις πέντε χώρες όπου υπήρχαν διαθέσιμα στοιχεία. (Γαλλία, Ελλάδα, Ιταλία, Ολλανδία και Ισπανία)
Σύμφωνα με την Fiona Maureso, πρόεδρο της MYBA, “τα στοιχεία αυτά δείχνουν πόσο πολύτιμος είναι ο κλάδος του yachting και ότι αξίζει πράγματι τον κόπο να επενδύσει κανείς στο μέλλον του. Ήρθε η ώρα για την Ελλάδα να αγκαλιάσει πλήρως το ρόλο της στην καρδιά της Μεσογείου, να ανοίξει τις πόρτες της σε σκάφη αναψυχής από όλο τον κόσμο και να επιτρέψει σε μια ολόκληρη νέα γενιά να ανακαλύψει τα όμορφα ελληνικά νερά”.
Παράλληλε, η MYBA τόνισε το γεγονός ότι ο ελληνικός κλάδος των superyachts έχει σημειώσει αξιόλογη πρόοδο κατά τη διάρκεια των τελευταίων δέκα ετών. Ο στόλος έχει μεγαλώσει αριθμητικά, μεγαλύτερα και καλύτερης ποιότητας σκάφη έχουν κάνει την εμφάνισή τους και το επίπεδο των παρεχόμενων υπηρεσιών έχει βελτιωθεί σημαντικά.Η Ελλάδα φαίνεται να πλέει πλέον προς τη σωστή κατεύθυνση.