Σύνταξη: tourismtoday.gr

Διαθέσιμη είναι πλέον η εφαρμογή myTEKA που αφορά στην επικουρική ασφάλιση χιλιάδων ασφαλισμένων.
Πρόκειται για μια καινοτόμο εφαρμογή που παρέχει εξατομικευμένη πληροφόρηση στους πολίτες.

Το myTEKA είναι ένα ακόμη βήμα στην κατεύθυνση της καλύτερης ενημέρωσης και εξυπηρέτησης των ασφαλισμένων.
Η ηλεκτρονική πλατφόρμα παρέχει πλήρη ενημέρωση για τις εισφορές και την εξέλιξη της αποταμίευσης τους.

Οι ασφαλισμένοι σταδιακά αποκτούν τον έλεγχο

Οι ασφαλισμένοι σταδιακά αποκτούν τον έλεγχο της επικουρικής τους σύνταξης και βλέπουν πού πραγματικά συγκεντρώνονται και επενδύονται οι εισφορές τους. Με μια ματιά, ο ασφαλισμένος ενημερώνεται για:

  • Το σύνολο των εισφορών που έχει καταβάλει ο ίδιος ή/και ο εργοδότης του
  • Το κέρδος από τις αποδόσεις των επενδύσεων του
  • Το ιστορικό εισφορών
  • Την κίνηση λογαριασμού

Το myteka.gov.gr είναι διαθέσιμο προς το παρόν για μη μισθωτούς, ενώ, έως το τέλος του 2022, θα είναι διαθέσιμο για το σύνολο των ασφαλισμένων που έχουν ενταχθεί στο ΤΕΚΑ.

myTEKA: Πώς λειτουργεί η νέα εφαρμογή για τους ασφαλισμένους

Η νέα υπηρεσία είναι επίσης προσβάσιμη, μέσω του gov.gr, στην ενότητα «Εργασία και ασφάλιση» και την υποενότητα «Συνταξιοδότηση».

Ο χρήστης μπορεί να μπει στην εφαρμογή από την ιστοσελίδα του ΤΕΚΑ με τους κωδικούς του ΤΑΧΙΣ και να ταυτοποιηθεί συμπληρώνοντας το ΑΦΜ και τον ΑΜΚΑ.

Το επόμενο διάστημα έχει προβλεφθεί και Live σύνδεση για την ενημέρωση του ασφαλισμένου.

Στην πρώτη σελίδα ο ασφαλισμένος μπορεί να δει τις συσσωρευμένες εισφορές που είναι εγγυημένες από το ελληνικό δημόσιο, να ενημερωθεί για τις οφειλές ( αν υπάρχουν) το επενδυτικό πλάνο, τις αποδόσεις καθώς και τις παροχές που θα λάβει στο μέλλον.

Την άνοιξη του 2023 θα είναι διαθέσιμο και το mobile app myTEKA. Επιπλέον, από το 2023 θα είναι ορατή η εξέλιξη των επενδύσεων.

Στην εκδήλωση για την παρουσίαση της web εφαρμογής myteka.gov.gr, που αναπτύχθηκε από το Υπουργείο Εργασίας με τη συνδρομή και της Γ.Γ. Απλούστευσης των διαδικασιών του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, συμμετείχαν ο Υπουργός Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκος Πιερρακάκης ο Υφυπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων Πάνος Τσακλόγλου η Γενική Γραμματέας Κοινωνικών Ασφαλίσεων και πρόεδρος της προσωρινής Διοικούσας Επιτροπής του ΤΕΚΑ Παυλίνα Καρασιώτου και ο Γενικός Γραμματέας Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Απλούστευσης Διαδικασιών Λεωνίδας Χριστόπουλος.

«Σήμερα, δίνουμε σάρκα και οστά στον έλεγχο που έχει κάποιος νέος πάνω στον ατομικό του κουμπαρά. Δημιουργούνται βαθμιαία όλα εκείνα τα ηλεκτρονικά εργαλεία που επιτρέπουν στον νέο άνθρωπο να βλέπει όποια στιγμή θέλει πώς εξελίσσονται τα πράγματα στον ατομικό του κουμπαρά σε σχέση με την επικουρική του σύνταξη», υπογράμμισε ο υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Κωστής Χατζηδάκης, κατά τη σημερινή παρουσίαση της νέας εφαρμογής του Ταμείου Επικουρικής Κεφαλαιοποιητικής Ασφάλισης (ΤΕΚΑ).

Όπως είπε, «περισσότεροι από 102.000 νέες και νέοι συμπολίτες μας έχουν εγγραφεί στο ΤΕΚΑ τους τελευταίους μήνες, πράγμα που σημαίνει ότι, καθώς η εγγραφή των εργαζομένων που βρίσκουν για πρώτη φορά δουλειά είναι υποχρεωτική, 102.000 νέοι έχουν βρει για πρώτη φορά δουλειά από τον Ιανουάριο του 2022 και μετά και, μάλιστα, χωρίς να υπολογίζονται όλοι οι αυτοαπασχολούμενοι».

Ο υπουργός Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κυριάκος Πιερρακάκης, κατά την τοποθέτησή του, τόνισε πως, «με το myTEKA, η Ελλάδα κάνει ένα σημαντικό βήμα προς την ψηφιοποίηση των υπηρεσιών ασφάλισης και, ειδικότερα, ενός κομβικού τομέα, της επικουρικής ασφάλισης των νέων».

Επιπλέον, πρόσθεσε πως σήμερα υλοποιούμε αυτό που, πριν από λίγα χρόνια, φαινόταν πολύ μακρινό: «κάθε νέα και κάθε νέος να μπορεί άμεσα και σε πραγματικό χρόνο να έχει πλήρη εικόνα της επικουρικής του ασφάλισης».

Κατά την τοποθέτησή του ο Υφυπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων Πάνος Τσακλόγλου ανέφερε: «Ένα χρόνο μετά την ψήφιση του νόμου 4826/21 που εισήγαγε την επικουρική κεφαλαιοποιητική ασφάλιση στο κοινωνικοασφαλιστικό μας σύστημα, το νέο Ταμείο, το ΤΕΚΑ έχει ήδη πάνω από 100.000 ασφαλισμένους λόγω της υψηλότερης του αναμενομένου επίδοσης της οικονομίας και της ραγδαίας μείωσης της ανεργίας.

Καθώς το Ταμείο αναπτύσσεται καθημερινά σε όλα τα επίπεδα σήμερα παρουσιάζουμε το myTEKA.

Το myTEKA δεν είναι μια ακόμα ψηφιακή εφαρμογή. Πρόκειται για μια πλατφόρμα ενημέρωσης και διαφάνειας, συνιστά εργαλείο αξιολόγησης και ελέγχου, είναι ο φύλακας της λογοδοσίας του Ταμείου και ο σπόρος της εμπιστοσύνης προς αυτό.

“Χτίζεται” κυρίως για την ενημέρωση του ασφαλισμένου, ώστε να έχει τη δυνατότητα ελέγχου και αξιολόγησης των παρεχόμενων υπηρεσιών.

Στην τελική φάση ανάπτυξης του myTEKA ο ασφαλισμένος θα είναι σε θέση να γνωρίζει ανά πάσα στιγμή πόσες εισφορές έχει καταβάλλει, ποια είναι η πραγματική τους τιμαριθμοποιημένη αξία, πού επενδύονται οι εισφορές του, ποιο είναι το κόστος διαχείρισης του Ταμείου και ποια η απόδοση των επενδεδυμένων κεφαλαίων του».

Η Γενική Γραμματέας Κοινωνικών Ασφαλίσεων και πρόεδρος της προσωρινής Διοικούσας Επιτροπής του ΤΕΚΑ Παυλίνα Καρασιώτου σημείωσε:

«Από την πρώτη στιγμή λειτουργίας της κεφαλαιοποιητικής επικουρικής ασφάλισης για τους νέους, δεσμευτήκαμε για ένα Ταμείο με σύγχρονο πρόσωπο και χρήση των νέων τεχνολογιών. Το myTEKA, η ηλεκτρονική πλατφόρμα εξατομικευμένης πληροφόρησης, είναι η υλοποίηση αυτής της δέσμευσης.

Αποτελεί τον καθρέφτη της νέας επικουρικής προσφέροντας στον ασφαλισμένο, διαφάνεια και έλεγχο πάνω στις εισφορές του, τις επενδύσεις του και τον ατομικό του λογαριασμό γενικότερα.

Είναι ένας τρόπος με τον οποίο το Ταμείο λογοδοτεί προς τον ασφαλισμένο.

Σήμερα ανακοινώνουμε την πρόσβαση στο myTEKA για τους μη μισθωτούς. Οι μισθωτοί θα έχουν πρόσβαση μέχρι το τέλος του 2022, ενώ την άνοιξη του 2023 θα είναι διαθέσιμο το mobile app.

Η πλατφόρμα θα εμπλουτίζεται διαρκώς με νέες λειτουργίες, φιλικές προς τον χρήστη, πάντα με γνώμονα την εξυπηρέτησή του».

Ο Γενικός Γραμματέας Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Απλούστευσης Διαδικασιών Λεωνίδας Χριστόπουλος δήλωσε:

«Το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης στο πλαίσιο της αποστολής του υποστηρίζει το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων στην κομβική μεταρρύθμιση της επικουρικής ασφάλισης.

Το myTEKA συμβάλλει προς αυτό τον στόχο τόσο μέσα από την ανάπτυξη των απαραίτητων πληροφοριακών συστημάτων, όσο κυρίως μέσα από τον σχεδιασμό και την καθιέρωση απλών διαδικασιών.

Στο πλαίσιο του Εθνικού Προγράμματος Απλούστευσης Διαδικασιών και σύμφωνα με όσα έχουμε αποτυπώσει στο μνημόνιο συνεργασίας μεταξύ των δύο Υπουργείων, ανασχεδιάζουμε όλες τις διαδικασίες γύρω από τις υπηρεσίες ασφάλισης, ώστε ο πολίτης να εξυπηρετείται γρήγορα και εύκολα».