All-new Nissan Qashqai

γράφει ο Γιάννης Τσιρογιάννης

Το νέο Qashqai γίνεται μέλος της υψηλής κοινωνίας κλείνοντας το μάτι στα premium μοντέλα.

Δεν αποτελεί υπερβολή πως το Qashqai θα μπορούσε κάλλιστα να σταθεί αυτόνομα και σαν ξεχωριστό brand, κάτι που θεωρείται άθλος για οποιοδήποτε τετράτροχο μαζικής απήχησης. Ο ιστορικός του μέλλοντος στο κεφάλαιο “SUV” θα ξεκινά κάπως έτσι τον πρόλογό του.

Όχι, δεν είναι αποκύημα καμίας φαντασίας το γεγονός πως το Qashqai πουλά σταθερά σαν “ζεστό ψωμί” όλα αυτά τα χρόνια, ανεξαρτήτως από το αν οι γενιές του βρίσκονται στην αρχή ή στο τέλος του βίου τους. Το όνομά του αποτελεί την απόλυτη σταθερά σε μια κατηγορία που πλέον σφύζει από προτάσεις.

Το αυγό του Κολόμβου για τη Nissan, το αυτοκίνητο βαρόμετρο της ίδιας της αγοράς πέρασε πλέον στην τρίτη γενιά, η οποία φλερτάρει όσο ποτέ με την “γερμανοποίηση” κυρίως σε ότι έχει να κάνει με την απτή ποιότητα, τα υψηλά επίπεδα άνεσης αλλά και το επιβλητικό “φαίνεσθαι”, το οποίο μέσω της εξελικτικής διαδικασίας έφτασε μέχρι εδώ.

Είναι σαν το Qashqai να αναφωνεί: “τώρα που ωρίμασα μπορώ να περπατήσω στα premium μονοπάτια των πρωτοκλασάτων Δυτικοευρωπαίων ανταγωνιστών”. Το νέο Qashqai ακολουθεί κατά πόδας την χωροταξική αναβάθμιση και γεωμετρική πρόοδο στους τομείς της λειτουργικότητας/πρακτικότητας που συνοδεύει κάθε νέα γενιά.

Εισερχόμενος στο Qashqai κατανοείς μεμιάς το υψηλό επίπεδο αντιληπτής ποιότητας (υλικά, φινίρισμα) αλλά και το νέο προηγμένο ψηφιακό περιβάλλον. Στο νέο μοντέλο δόθηκε έμφαση στην εργονομία και την αίσθηση συγκρατημένης πολυτέλειας ενός αυτοκινήτου ακριβότερης όμως κατηγορίας.

Στα highlight διακρίνουμε το μεγάλο (προαιρετικά) Head Up Display 10,8 ιντσών, την ταχύτατη ασύρματη φόρτιση τηλεφώνου στα 15W αλλά και τις πολλές θύρες φόρτισης USB-A και USB-C εμπρός και πίσω.

Ο 4κύλινδρος turbo κινητήρας DiG-T των 1,3 lt του Qashqai αποδίδει 140 ίππους και 240 Nm ροπής. Εφοδιάζεται με ήπια υβριδικό σύστημα 12V, κάτι που συνιστά μικρότερο συγκριτικά βάρος σε σχέση με τα καθιερωμένα 48V συστήματα αλλά και κατασκευαστική απλότητα. Η Nissan υποστηρίζει πως βελτιώνει την κατανάλωση και τις εκπομπές CO2.

Η ήπια υβριδική αρωγή παρέχει υποβοήθηση στη ροπή κυρίως στις χαμηλομεσαίες στροφές (το καταλαβαίνεις καλύτερα όταν επιλέξεις το πρόγραμμα Sport και πατήσεις βαθιά το γκάζι), εκτεταμένη απενεργοποίηση του κινητήρα σε στάση καθώς και άμεση επανεκκίνηση.
Στην πράξη πάνω από τις 2.000 rpm το σύνολο του Qashqai “ξυπνά” και στη συνέχεια λειτουργεί στρωτά και “γεμάτα” μέχρι να “ξεφουσκώσει” κοντά στο όριο των στροφών του. Στο δρόμο, το πρώτο πράγμα που αντιλαμβάνεσαι είναι η εξαιρετική ηχομόνωση όπως και η αναβαθμισμένη ποιότητα κύλισης χάρη και στα υψηλού προφίλ ελαστικά.

Είναι εμφανές πως το SUV της Nissan κλείνει την ψαλίδα από το γαλαζοαίματο ανταγωνισμό στον τρόπο που διοχετεύει στους επιβάτες κατά την κίνησή του τον όρο “upper class”. Η απόσβεση της ανάρτησης πραγματοποιείται τόσο προοδευτικά που θαρρείς πως παρεμβάλλεται μεταξύ πλαισίου και δρόμου ένα στρώμα αφρού.

Το νέο Qashqai κοιτάζει στα μάτια σε επίπεδο κύλισης οποιονδήποτε αντίπαλο. Στον αυτοκινητόδρομο κινείται με περίσσια σιγουριά και ασφάλεια ακόμη και σε υψηλές ταχύτητες.

Η βελτιωμένη αεροδυναμική συμβάλλει στη διατήρηση του θορύβου σε ιδιαίτερα χαμηλά επίπεδα, ενώ τα ειδικής σχεδίασης καθίσματα προσφέρουν πολύτιμο έργο. Γεγονός είναι πως ενίσχυσε διεξοδικά το ποσοστό προβλεψιμότητας, έτοιμο να συγχωρήσει στοργικά κάθε λάθος του οδηγού χωρίς ο ίδιος να το καταλάβει.

Οδηγικά συγκλίνει περισσότερο προς το “αυστηρό” προφίλ γερμανικών μοντέλων μέσω ενός feedback μεγαλύτερου SUV.

Το νέο Qashqai ακόμη και στην πρώτη έκδοση των 140 ίππων απέδειξε πως αναμφίβολα προέβη στο υπερβατικό βήμα, ξεχνώντας την προέλευση και τον μέχρι πρότινος ταξικό χαρακτήρα του κοιτώντας ακόμη ψηλότερα. Οι τιμές του ξεκινούν από τα 24.490 ευρώ.