Ο Κρητικός Κλεάνθης Αναστασάκης, κάνει το γύρο του κόσμου με ένα σκάφος μήκους 8,2 μέτρων και 2,8 μέτρων πλάτους , ξεκινώντας το ταξίδι παρέα με τη γάτα του και στη συνέχεια με την κοπέλα του, όπως αναφέρει το το flashnews.gr.
Πώς ξεκίνησε το ταξίδι του
Ο 27χρονος Χανιώτης ξεκίνησε το μεγαλεπήβολο εγχείρημά του πριν από 2 χρόνια και συγκεκριμένα τον Αύγουστο του 2017 απέπλευσε από το λιμάνι της Σούδας στα Χανιά και μέχρι στιγμής έχει ταξιδέψει σε Ιταλία, Γαλλία, Ισπανία, Πορτογαλία, Μαρόκο, Κανάρια Νησιά, Σενεγάλη, Γουινέα Μπισσάου, νησιά Bijagos (στη Δυτική Αφρική), το πράσινο Ακρωτήριο και νησιά της ανατολικής καραϊβικής.
Πού βρίσκεται τώρα και ποιοι θα είναι οι επόμενοι σταθμοί του
«Τελευταίος σταθμός ήταν το Τρινιντάντ και περιμένω να περάσει η εποχή τον τυφώνων ή βροχών όπως τη λένε εδώ. Επόμενος σταθμός είναι η Παταγονία όμως επειδή δεν μπορούμε να πάμε κατευθείαν νότια λόγω ρευμάτων, θα κινηθούμε τον Μάιο, με κατεύθυνση Αζόρες, μετά Κανάρια και Γουινέα Μπισσάου (υπέροχη χώρα στην Αφρική) και ύστερα πάλι τον Νότιο Ατλαντικό για Βραζιλία, Αργεντινή και Παταγονία», δήλωσε ο Χανιώτης.
Ποιες είναι οι μεγαλύτερες δυσκολίες
«Το σκάφος είναι και το σπίτι μου τα τελευταία 3 χρόνια. Η κυριότερη δυσκολία που αντιμετωπίζουμε είναι η ζωή στο σκάφος. Τον καιρό και την κούραση τα συνηθίζεις, εξάλλου στον ωκεανό ο καιρός είναι σταθερός οπότε βρίσκεις χρόνο να ξεκουραστείς. Όμως το να μένεις για χρόνια σε ένα χώρο μικρότερο τον 15 τετραγωνικών καταντάει κουραστικό. Φυσικά η ανταμοιβή από το ταξίδι αξίζει την κούραση.
Επίσης με το νερό υπάρχει μεγάλο πρόβλημα. Το σκάφος μπορεί να φορτώσει αρκετό φαγητό για 6 μήνες ( και για 3 μήνες τώρα που είμαστε 2 άτομα) αλλά από νερό μπορούμε να έχουμε μαζί μας μόνο 250 λίτρα. Αυτά τα 250 λίτρα πρέπει να φτάσουν για όσο κρατήσει το ταξίδι από 10 μέρες έως 40 μέρες. Και εκεί είναι η πραγματική δυσκολία», είπε.
Πόσο του έχει κοστίσει αυτό το ταξίδι
Σύμφωνα με τον Χανιώτη ιστιοπλόο ένα ταξίδι αυτού του μεγέθους δεν είναι και πολύ ακριβό.
Όπως λέει: «Στην ουσία είναι όσο ακριβό θες να το κάνεις. Εμένα όλο το ταξίδι, μου έχει στοιχίσει 19.000 ευρώ μαζί με την αγορά και τις επισκευές του σκάφους, αρκετά χαμηλό ποσό για 3 χρόνια αν το σκεφτείς.
Για να καλύψω τα έξοδά μου δουλεύω κατά διαστήματα. Πριν λίγους μήνες δούλευα στη Μαρτινίκα και τώρα που το σκάφος μου είναι έξω από το νερό, σε καρνάγιο στο Τρινιντάντ περιμένοντας να περάσει η εποχή των τυφώνων για να συνεχίσω το ταξίδι, μου δόθηκε η ευκαιρία να μεταφέρω στο ενδιάμεσο, ένα μεγαλύτερο σκάφος από Αυστραλία στην Ελλάδα, επί πληρωμή, διασχίζοντας τον Ινδικό ωκεανό και στη συνέχεια περνώντας μέσω Σουέζ».