Γράφει ο Γιάννης Τσιρογιάννης

Το Grandland στη νέα του εκδοχή, δείχνει ότι πίσω από την αλλαγή του εταιρικού της πεπρωμένου, υπάρχει αρκετή μελέτη και προφανώς αρκετή σκέψη για το πως η Opel όχι μόνο θα αναγεννηθεί, αλλά και θα επιστρέψει στη μαρκίζα της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας.

Η σχεδιαστική ομάδα πήρε την έγκριση να εξελίξει κάτι μοντέρνο και ανήσυχο, και πλέον παρουσιάζεται εμπρός μας η ανανεωμένη του γενιά, σε μια προσπάθεια να γίνει πιο ξεκάθαρη η μετάβαση της Opel στη νέα και πιο ενδιαφέρουσα εποχή της.

Το μεγαλύτερο μέρος του ενδιαφέροντος επικεντρώνεται στη μάσκα Οpel Visor, που πλέον αποτελεί την ταυτότητα των νέων Opel. Mία ιδιαίτερα έξυπνη και αρκετά κομψή ιδέα, η οποία αρέσει και «περνάει» στο κοινό, κάνοντας το Grandland ιδιαίτερα εντυπωσιακό και άμεσα αναγνωρίσιμο στον δρόμο.

Παράλληλα, υπάρχουν αλλαγές και στο πίσω μέρος που έγινε επίσης πιο κομψό και με όμορφες στιλιστικές λεπτομέρειες.

Στα αξιοσημείωτα του νέου Grandland είναι και τα καινούργια φωτιστικά σώματα, τα οποία στον προαιρετικό εξοπλισμό μπορούν να αποτελούνται από ένα εξελιγμένο τεχνολογικό σύμπλεγμα, το οποίο η Opel ονομάζει ΙntelliLUΧ LED Pixel Light.

Το φωτιστικό αυτό «υπερθέαμα» αποτελείται από 168 διαφορετικά LED, 84 ανά προβολέα, τα οποία πετυχαίνουν την σωστή προσαρμογή της δέσμης ανάλογα με τις συνθήκες του δρόμου, χωρίς να δυσκολεύουν τους αντίθετα επερχόμενους οδηγούς.

Το Grandland παραμένει ένα κατ’ εξοχήν οικογενειακό μεσαίο SUV με έμφαση στους χώρους και την πρακτικότητα. Με μήκος 4,477 μέτρων και μεταξόνιο στα 2.675 χιλιοστών εξυπηρετεί ιδανικό αυτόν τον ρόλο, αν και η νέα σχεδίαση και τα όμορφα αξεσουάρ καταφέρνουν να κάνουν το σχήμα πολύ πιο ανάλαφρο από ότι στο παρελθόν και να κρύβουν επιμελώς τον όγκο του.

Στο εσωτερικό γίνεται εμφανής η προσπάθεια να χτιστεί η εικόνα μιας νέας Opel, η οποία προσαρμόζεται στους νέους ψηφιακούς καιρούς. Χωρίς όμως να χάσει τα πλεονεκτήματα που την έφεραν έως εδώ, όπως η φιλικότητα προς τον χρήστη και οι μεγάλες ανέσεις.

Το ποιοτικό εσωτερικό με την απαραίτητη ψηφιακή προσέγγιση (δυο οθόνες), σου δίνει αμέσως την αίσθηση της ευρυχωρίας και της άνεσης για πέντε επιβάτες, κάτι που είναι και η πραγματικότητα, ιδίως στα πίσω καθίσματα όπου η ευχέρεια κινήσεων είναι από τις κορυφαίες στην κατηγορία. Εξίσου μεγάλος είναι και ο χώρος αποσκευών στα 514 λίτρα με αρκετά κανονικό σχήμα και ευρύ άνοιγμα από την μεγάλη πόρτα.

Το νέο Grandland έχει δεχθεί ένα σημαντικό τεχνολογικό update διαθέτοντας από την βασική έκδοση στοιχεία όπως Front Collision Warning, Αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης με αναγνώριση πεζών, Προειδοποίηση αναχώρησης από την λωρίδα, Αναγνώριση οδικών σημάτων, αναγνώριση κόπωσης οδηγού καθώς και cruise control με περιοριστή ταχύτητας.

Εκτός από τον εξαιρετικό 1.2 βενζίνης με τους 130 ίππους και τις δύο plug-in υβριδικές εκδόσεις, υπάρχει και σε αυτή την γενιά η επιλογή του diesel, από τον οποίο πολλές εταιρίες έχουν ήδη πάρει τις αποστάσεις τους.

Το γαλλο-γερμανικό γκρουπ επιμένει -ορθά- στο diesel, έτσι η πρώτη μας επαφή με το νέο Grandland είναι με τον τετρακύλινδρο πετρελαιοκινητήρα 1,5 λίτρων των 130 ίππων και 300 Nm ροπής. Ένα μοτέρ στην πλήρη ωριμότητά του, ιδιαίτερα πολιτισμένο και αποδοτικό σε κάθε είδους συνθήκη, και απόλυτα ταιριαστό με το αυτόματο κιβώτιο των 8 σχέσεων.

Η κατανάλωση είναι ένας τομέας στον οποίο το diesel ακόμα και με τις σημερινές τιμές του είναι μία παράμετρος που κανείς δεν μπορεί να παραγνωρίζει. Το Grandland επιτυγχάνει τιμές της τάξης των 6,5 λτ./100 χιλιόμετρα -ή και ακόμα πιο κάτω- σε ένα τυπικό οικογενειακό ταξίδι Σαββατοκύριακου, με την κίνηση στην πόλη να το φέρνει λίγο πάνω από τα 7,0 λτ./100 χλμ.

Το συγκεκριμένο σύνολο χαρακτηρίζεται από γεμάτο τράβηγμα από αρκετά χαμηλά, την ορεξάτη λειτουργία του και στις ψηλές στροφές, και τον χαμηλό θόρυβο στις περισσότερες περιπτώσεις, μόνο στις επιταχύνσεις σε χαμηλές ταχύτητες κάνει λίγο πιο αισθητή την παρουσία του.

Ο συνδυασμός κινητήρα-κιβωτίου και πλαισίου δημιουργούν ένα πολύ ισορροπημένο και κατασταλαγμένο σύνολο σε ό,τι αφορά την οδηγική παρουσία του Grandland. To χαρακτηριστικό στοιχείο της συμπεριφοράς του μεσαίου SUV της Opel είναι η άνεση της ανάρτησης και η γενικότερη ευκολία, η ασφάλεια και κυρίως η φιλικότητα με την οποία ανταποκρίνεται σε αυτά που ζητά ο οδηγός του.

Το Grandland στην έκδοση diesel αποτέλεσε μια ευχάριστη έκπληξη για εμάς, τις επτά ημέρες που περάσαμε μαζί του. Εύχρηστο, οικονομικό και ιδίως άνετο αξίζει μέχρι ευρώ τα χρήματά του. Οι τιμές της έκδοσης diesel ξεκινούν από 35.900 ευρώ, ενώ οι αντίστοιχες βενζίνης από 31.900 ευρώ.